Milo's poepjes zijn heel slecht

Gestart door Milo-Pixel, januari 07, 2008, 12:26:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ilse*

Hee Marit,

Ik sluit me aan bij de anderen.
Keecko hier heeft ook nog steeds van die rare ontlasting en ik heb haar nu twee jaar. Ze is nog steeds even fit als anders en ik ze doet het heel goed (alleen dus gekke ontlasting).
Ik probeer me daar ook bij neer te leggen (is nogal moeilijk :-\), maar als ik wat anders opmerk of haar gedrag veranderd dan ga ik weer naar de VA.

Niet teveel zorgen maken hoor :)

Liefs, Ilse

Petr@

Ook ik heb er hier 1 zitten met rare poepjes (Mitzi).Is al een keer onderzocht maar was goed.Ik denk nu dat het een beetje bij haar hoort.Maar ik hou het wel altijd in de gaten hoor.Zij is ook altijd de gene die natte poepjes heeft als ze op een nieuwe plek land in de kamer.Of als de andere tedruk doen.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

hillie

Ook ons popje heeft natte poepjes, maar verder is ze leventig genoeg.
En ziet ze er niet ziek uit.
Het zal wel bij haar horen.
Sterkte met milo.

groeten hilde

Milo-Pixel

Oke, dan kijk ik het nu gewoon even aan. 1 verschil met bijv. keecko en Mitzi, is dat Milo er ook bij slaapt. En dus niet alleen natte poepjes heeft, maar ook andere ziekteverschijnselen..

Maar nu is haar "ziekte", stabiel, en ik kan zien aan haar of het slechter gaat, of beter.. Stel het gaat slechter, ga ik toch echt weer naar een DA of VA.

Milo-Pixel

#84
Laatst heb ik weer contact gehad met mijn DA (volgend jaar loop ik ook bij hem stage). We hebben nog even alles besproken over Milo, de verschijnselen die ze had (bol zitten, natte ontlasting, lusteloos/moe etc.), en de verschijnselen die ze nu heeft (natte ontlasting, en vaker moe dan de rest van de club). De diagnose vorige keer, was dat ze een ontsteking in haar niertjes had. Doordat ze nu nog steeds natte ontlasting heeft, en gewoon niet zo veel energie als de rest, denkt hij dat haar niertjes niet alleen een ontsteking hebben gehad, maar dat ze ook echt daardoor aangetast zijn en niet meer helemaal werken. Nog wel "goed genoeg", maar niet optimaal. Nieren die aangetast zijn, of waar zelfs stukjes van afgestorven zijn, kunnen niet meer helen en/of aangroeien. Dit betekend dus dat ze nooit meer beter wordt.. Dit betekend ook, dat het op een gegeven moment te veel kan worden voor haar lijfje, en voor haar niertjes.. Dat hij nu deze diagnose steld, is ook omdat de ontstekings-symptomen weg zijn, maar de permanente blijven. De permanente zijn het minder energie hebben, en natte ontlasting. En voor de ontsteking komt daar ook het lusteloosheid bij, en het bol zitten..

Ik zit erover te denken om binnenkort naar een VA in omstreken Den Haag of Rotterdam te gaan, voor een second opinion.

Op het moment doet ze het erg goed. Sinds ze pellets krijgt heeft ze ook weer meer energie! En dat is een goed teken. Maar de natte ontlasting blijft, en ze is altijd degene die het eerst moe is..

Caradow

Dat is best heftig Marit...

Je weet het nooit zeker he, met die zorgenkindjes.
Als je je er zelf prettiger bij voelt, moet je zeker een second opinion laten doen. Blijf je er wel van bewust dat de diagnose mogelijk hetzelfde blijft, maar de diagnose kan ook heel anders uitpakken en je moet er rekening mee houden dat dat ook 2 kanten op kan. En dan blijft het eigenlijk altijd ene waarschijnlijkheidsdiagnose, omdat het gewoon heel moeilijk is om zeker zulke aandoeningen met 100% zekerheid te diagnosticeren, omdat je vaak minder onderzoeksmogelijkheden hebt dan bij bijv honden en katten.

Maar ik denk dat jij daar realistisch genoeg voor bent

Sterkte meis en geniet maar lekker van je kleine meid, zolang het nog kan :)

knuf

hillie

Jeetje Marit dat is nog eens een diagnose zeg....
Maar je moet doen wat je hart in geeft dus als je vindt dat een ander va wilt raadplegen moet je dat doen.
Je weet nooit wat een ander over je parkietje zegt.

Sterkte met milo.

groetjes hilde

Moppers

Dat is niet niks Marit.
Mij lijkt een second opinion ook geen slecht idee. Zoals het Sesamstraatliedje vroeger: twee koppen zijn beter dan één. Wie weet bedenkt de tweede arts een manier om iets vast te stellen waar je eigen arts nooit op was gekomen, niemand is alwetend.
Ik hoop dat ze ondanks wat voor diagnoses dan ook nog lang een gelukkig parkietje zal blijven.