Binkie's "gezwel"

Gestart door Caradow, december 13, 2007, 20:44:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caradow

Het is ondertussen al weer 3 maanden geleden dat ik met mijn dames bij de VA geweest ben en omdat ik het al weer lang genoeg geleden vind, ga ik morgen maar eens met een van de kerels op pad...

Binkie mag er morgen aan geloven. Binkie is een heel rustig vogeltje van zichzelf, dus als hij een dagje nog wat stiller is valt dat niet eens zozeer op. Toch had ik gisterochtend het gevoel dat het niet klopte. Hij is wle aktief, speelt wel, kletst wel en eet en drinkt goed, maar ik vond hem niet 100%...
Ook is hij nooit een van de diksten geweest en omdat hij nog magerder oogde was het tijd voor de weegschaal. Toen ik hem pakte schrok ik al even.. hij voelt echt heel magertjes aan. Hij weegt 38 gram, datis onveranderd... maar er viel mij nog iets op...

Een "bult" onder aan zijn buikje, vlak onder het borstbeen. Een echte, harde bult..
Ik heb gelijk de VA gebeld, maar helaas was zij woensdag vrij en donderdag op cursus dus heb ik ervoor gekozen om een afspraak voor vrijdag te maken. Vandaag heb ik meneer wat extra geobserveerd en hij is nu toch echt een stuk rustiger. Meer nog als gisteren en voor mijn gevoel is het gezwel vandaag ook groter... (maar dat kan ook verbeelding zijn, vanuit de ongerustheid) Hij gaat ook meer bol zitten en het lijkt af en toe alsof hij wanneer hij zit, last heeft van de bult. De ontlasting komt er ook niet 100% lekker uit vandaag...
Morgen moet meneer eraan geloven.. Het reiskooitje staat klaar..

morgen dus het vervolg.. maar ik maak me toch wel zorgen nu...

Liefs, Renate

Ingrid

Hoi Renate,

Arme Binkie! Ik hoop dat het morgen mee gaat vallen, in ieder geval voor nu veel sterkte met het wachten.
Dikke knuffel voor Binkie (en voor jou ;)).

Liefs, Ingrid

Milo-Pixel

heel veel succes bij de VA, ik duim voor jou en Binkie!!

groetjes, Marit

Mars

Sterkte te Renate!
We hopen met zijn allen dat het meevalt.

Arme vent...  :)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak

Ah jee Renate, wat naar nu.......... :(
We zullen allemaal duimen dat het niets ernstigs is.
Pak Binky maar goed warm in morgen want het wordt koud.
Sterkte!


Caradow

Citaat van: Parkieten-Freak op december 13, 2007, 21:55:47
Pak Binky maar goed warm in morgen want het wordt koud.

Hij gaat met een kruikje in de koelbox, dat zit wel goed ;)




Safrena

Hey Renate

Ook van hier uit gaan we heel hard meeduimen en de vleugeltjes kruisen

Veel sterkte morgen bij de vogelarts

Vele groetjes

Kleintjes

Hoihoi,

wij wensen je ook sterkte vandaag (tja, 't is al vrijdag hihi) en we zullen aan jou en Binkie denken!!!
Ben benieuwd hoe 't gaat.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Ilse*

Hee Renate,

Ook hier zullen we aan jou en Binkie denken!
Heel veel sterkte vandaag bij de VA...

Ik hoop echt dat het meevalt

Liefs, Ilse

Caradow

Ik heb Binkie apart gezet. Hij had vanmorgen een klodder ontlasting aan zijn buik/rechtervleugel hangen. Wat hij heeft uitgespookt om het daar te krijgen weet ik niet.
Hij zit nu dus apart, zodat ik zijn ontlasting beter kan zien en in de gaten kan houden of hij wel eet. Maar hij is in ieder geval weer wat minder dan gisteren... het gezwel lijkt weer gegroeid...

Nu zit hij wat te kletsen richting voliere, die ik nu ook dicht heb, dus ze kunnen niet naar elkaar toe.

Ik hoop dat de VA mij vanmiddag een positieve prognose kan melden, maar ik zie mijn ventje veranderen van woensdag een niet zichtbaar ziek vogeltje, tot een nu wel zichtbaar ziek vogeltje.

Vanmiddag de update als ik terug ben van de VA...

Bedankt voor de lieve berichtjes tot nu toe :)

Caradow

Daar ben ik weer....

Binkie heeft geen gezwel... de bult onderaan zijn buik is een deel van de milt of de lever.
Welk orgaan precies kon ze niet zeggen, maar het lijkt erop dat het de lever is.
Binkie is enorm vermagert (nooit een vette vogel geweest)
Binkie is ondertussen ook meer kortademig, is weer 2 gram afgevallen en zit er nu ook echt ziekjes bij.

Voor verder onderzoek is Bink al te veel verzwakt en er zou bloed afgenomen moeten worden, wat ook al sowieso belastend is. Dus eigenlijk geen optie.
Aangezien hij de afgelopen 2 dagen al zo achteruit is gegaan is het de verwachting dat hij op korte termijn gaat overlijden.
Binkie is nu thuis met het advies om hem maar lekker te verwennen en te zorgen dat Moppie niet te veel gaat jagen. Moppie zat gisteren al achter hem aan... ze is een goede leider, ze probeert de zwakken te verstoten om haar groep gezond te houden...
Binkie zal steeds meer gaan eten (hij heeft onderweg in de bus ook steeds zitten eten)
Als Binkie echt gaat lijden, dan zullen we de beslissing nemen om euthanasie te laten plegen, maar de kans dat hij gewoon rustig komt te overlijden is ook erg groot.

Ik had de hele morgen al het gevoel dat ik geen goed nieuws zou mogen brengen vanmiddag, wat dus ook helaas bewaarheid is.

en wrang he.. in de wachtkamer stond de tv aan op teksttv. Als achtergrondmuziek draaiden ze daar "Rainbowbridge" van Kerry Muzzey, die dit stuk speciaal geschreven heeft voor het bekende flashfilmpje van de Regenboogbrug...

Binkie zit nu te slapen in de voliere en we zullen hem de tijd die hem rest flink verwennen...


Kleintjes

Jeetje, dat komt hard aan zo net voor de feestdagen...

Dit had denkelijk niemand verwacht. Toch hopen we dat Binkie de feestdagen zal meemaken, maar hij zal in elk geval nog 'n fijne tijd bij jullie hebben; ongeacht hoelang dat zijn mag.

We wensen je veel sterkte, en verwen je kleine vriend nog maar lekker nu 't nog kan.

Groetjes, sterkte en veel liefs van ons aan jullie en snavelkusjes van onze Kleintjes.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Ilse*

Gadver, nee he! :'(
Dit is niet de uitslag die ik wou horen...

Lieve Renate,

Na Moppie en Coco had ik je echt betere tijden gegund :(
Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen!
Ik baal hier echt van, had zo anders gehoopt...

Verwen je lieverdje maar goed de komende tijd en ik hoop dat Binkie nog lang (niet-lijdend) bij jullie mag blijven.

Heel veel sterkte de komende tijd en een dikke knuffel!

Liefs, Ilse

hillie

Ach Renate wat een nare toespelling en dat vlak voor de feestdagen.
wil je dan veel sterkte wensen met alles.
en natuurlijk ook voor Binky.


groeten hilde

Petr@

He wat rot Renate,verwen Binky maar lekker.



Groetjes Petr@
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Safrena

Hey Renate

Wat verschrikkelijk nieuws is dit  :'(
Dit had ik absolut niet verwacht en zo net voor die feestdagen

Het is gewoon niet eerlijk.

Heel veel sterkte meid, we zullen hier veel aan jullie denken
En dat Binkie nog zo lang mogelijk zonder pijn bij jullie mag blijven, en jullie nog een tijdje kunnen genieten van hem

Heel veel sterkte

Vele groetjes

tup en joep

o renate wat erg dit had ik echt niet vewacht eerst moppie toen coco en nu ook ineens binkie
ik wens je heel veel sterkte de komde tij d

liefs andrea

lien

he renate het zit je niet mee :(
ik hoop dat binkie zacht inslaapt en geen pijn zal hebben.
heel veel sterkte meid .

             groetjes lien. :-*

Sara

Wat een naar nieuws dit Renate. :(
Ik wil je heel veel sterkte wensen, ik hoop dat jullie nog een mooie tijd hebben samen.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Sanne

Hey Renate,

Toen je mij van de week vertelde dat Binkie een bult had dacht ik niet dat 't zo ernstig zou zijn  :'(
'k hoop dat Binkie nog zo lang mogelijk bij jou en de andere parkietjes mag blijven en dat hij geen pijn heeft.

Sterkte voor jou en Binkie!

Groetjes Sanne