Nieuw Parkietje...

Gestart door Bodi, juli 30, 2005, 13:57:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bodi

We zijn thuis gekomen van de fokker met een nieuw blauw parkietje....

Hij zit nog heel erg onwennig in zijn kooitje..

In de loop van de week volgen de foto's.

Jorijn

Leuk dat jullie een nieuw parkietje hebben :)

Dit beestje boft maar met een goed tehuis bij jullie ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Ingrid

Gefeliciteerd met jullie nieuwe gevleugelde vriendje!! Ben erg nieuwsgierig naar de foto's en de naam  :) .

Veel plezier.

Groetjes, Ingrid

Sonja

Hallo,

Wat leuk, dat jullie een nieuw parkietje hebben gekocht! :)
Dit kleine bofkontje gaat een goed leven tegemoet met jullie als baasjes! :)
Ik ben wel nieuwsgierig naar de foto's......

Veel plezier met jullie nieuwe huisgenootje. ;)

Groetjes, Sonja.

Parkieten-Freak

Ahhh wat leuk Bodi!!!! Proficiat met jullie nieuwe gevleugelde vriend!
Het is best eventjes wennen, maar geloof me, je zult net zoveel van dit vogeltje gaan houden als van Bodi.
En het is zo ontzettend leuk, zo'n jong parkietje!
We zijn allemaal verschrikkelijk benieuwd naar de naam en natuurlijk naar de prachtige foto's die jij ongetwijfeld van hem/haar gaat maken....... :) !


Bodi

Hij of zij gaat Zoë heten. Uit te spreken als Zowie.

Ik denk dat het een vrouwtje is. Zoë heeft namelijk een blauw neuskapje...

Tjipie lover

Hallo daar.
Leuk dat jullie een nieuwe grasparkiet hebben.
Heel veel plezier met jullie nieuwe maatje.

Vergeet niet: Bodi heeft een speciaal plekje in jullie hart en dus zullen jullie hem nooit vergeten.

Dick uit Aruba

Gefeliciteerd!

Zeg maar tegen Zoë: "Twiet wiet kwetter tjilp!" (Dit is grasparkietentaal voor "Welkom thuis vrolijke rakker")

:-)

angeliqe

Bodi,

Wat leuk dat jullie een nieuw huisgenootje hebben.
Veel plezier met Zoe en jullie gaan vast net zoveel van haar houden als van Bodi!

Groetjes,

Angélique

Anita & Marisa

Hoi hoi,

Wat ontzettend fijn dat je een lief vriendje hebt!
We zijn blij dat dit beestje een goed thuis heeft gekregen met veel liefde.

Heel veel geluk met je nieuwe vriendje.

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Safrena

Hey bodi

Wat leuk dat je een nieuw vriendje hebt  :D

Nog een schatje dat een hele goede thuis heeft gekregen :P

veel plezier met je nieuwe lieverdje

vele groetjes

Bodi

Sinds we hem gisteren gehaald hebben zit hij behoorlijk angstig op zijn stokje. Het is natuurlijk ook heel wat, weg bij de familie, in een andere kooi.... uiteraard heeft hij tijd nodig.

Maar gegeten heeft hij ook nog steeds niet. Komt dit door de onwennigheid, of kan het zijn dat hij nog te jong is.

Toen we hem haalden vertelde de fokker, "Hou hem wel in de gaten om te kijken of hij zelfstandig eet."

Wanneer moet ik me met betrekking tot het NIET eten zorgen gaam maken? En hem dus terug brengen naar zijn ouders? Vanmiddag is hij 24 uur hier.

Ingrid

#12
Hoi Bodi,

Heeft de kweker ook vertelt hoe oud Zoë is? Wanneer ze een week of 6 zijn, eten ze al wel zelfstandig.
Wat ik weet is dat parkietjes niet lang zonder eten kunnen. Misschien zou je eens wat trosgierst aan kunnen bieden? Dat is makkelijker te pellen en je kunt meteen zien of hij wel zelfstandig kan eten. Bij twijfel zou ik contact opnemen met de kweker en Zoë eventueel nog eventjes terugbrengen.
Wellicht krijgt je van de anderen ook nog adviezen.

Je kunt wat voer op de bodem strooien en het voerbakje op de plaats hangen waar jullie parkietje graag zit. Het is natuurlijk allemaal wennen en Zoë zal de weg nog moeten vinden naar de voer- en drinkbakjes.

Groetjes, Ingrid

Parkieten-Freak

#13
Veel jonge parkieten eten de eerste uren niet, dat is normaal, het is allemaal even wennen voor de jonge vogel.
24 uur vind ik eigenlijk te lang. Strooi volop zaad op de bodem van de kooi, en hang bij zijn favoriete zitplaats trosgierst neer. Als hij/zij niet heel snel gaat eten, (binnen enkele uren) zou ik Zoe terugbrengen naar de kweker.
Vraag eventueel even bij de kweker of Zoe wel 6 weken oud is. Een te jonge vogel (4 weken) kan nog niet zelfstandig eten, ze zijn gewoon nog te jong.


Sonja

Hallo,

Het is inderdaad wel erg lang, dat hij niet eet.
Je zou eventueel nog wat zaadjes voor hem kunnen pletten, zodat ze wat
makkelijker te pellen zijn, voor hem.
Maar wacht niet te lang, want als hij al 24 uur niets meer gegeten heeft, kan hij snel verzwakken. Ik zou proberen kontakt op te nemen met de kweker en vragen of het niet beter is, als hij nog eventjes bij zijn parkieten-ouders blijft.

Groetjes, Sonja.

Bodi

Gelukkig heeft hij net gegeten. Toh een aardige geruststelling......

Parkieten-Freak

Dat is goed nieuws !!!! Zet hem op Zoë, enne.....smullen maar! ;)


gillian

grasparkietjes kunnen niet lang zonder eten blijkbaar
maar hoelang kunnen ze eigelijk zonder water?

Ingrid

Op zich kunnen ze een aardige tijd zonder water, in het voer zit vocht en ze krijgen natuurlijk ook vocht binnen door groenvoer en fruit.
Dat ze lange tijd zonder water kunnen betekent niet dat je geen ( gevuld)waterbakje zou moeten ophangen ;).

Groetjes, Ingrid

Parkieten-Freak

Ook drinkfonteintjes moeten vogels leren vinden.
De eerste dagen kun je eventueel een klein bakje (of een badje) met een heel klein beetje water erin af en toe een half uurtje op de bodem van de kooi zetten. (Het badje hang je gewoon aan de kooi). Grote kans dat de vogel erin gaat zitten, maar zo leert hij meteen water herkennen.
Dit kleine bakje/badje wel weghalen, om te voorkomen dat jonge vogels erin gaan slapen!!!