Nieuw Parkietje...

Gestart door Bodi, juli 30, 2005, 13:57:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bodi

Citeergrasparkietjes kunnen niet lang zonder eten blijkbaar
maar hoelang kunnen ze eigelijk zonder water?
[snapback]8879[/snapback]


Ik heb me eens door een dierenarts laten vertellen dat een parkiet maximaal 30 dagen zonder drinken kan....

Carla

Bodi ,

Ook van mij veel geluk met jullie nieuwe vriendje. ;)

Chantalleke

Hoi,

30 dagen? Da's wel lang hoor. Ik denk wel dat die dierenarts er dan vanuit gaat dat het parkietje voldoende groente en fruit krijgt waar het zijn/haar vocht uit kan halen.

Maar helemaal met Ingrid eens; hang gewoon een bakje met water op en dan vindt ie het vanzelf wel.

Chantal

Bodi

Vanaf dat we onze Zoe zaterdag gehaald hebben bij de kweker, heeft hij of zij alleen nog maar dunne ontlasting gehad, ze eet nu wel gewoon, is dit normaal of moeten we ons zorgen beginnen te maken. We willen dus niet dat hij of zij ziek is. En is het ook normaal dat ze heel veel slaapt, we kunnen ons dit niet meer herinneren toen we onze kleine Bodi kregen in 1999?

helma

Hoi Bodi,

Ik heb ook in een boekje over grasparkieten gelezen dat ze heel erg lang zonder drinken kunnen.

Het is nog een hele jonge parkiet.
Deze slapen natuurlijk veel meer als een oudere.
Hoe oud is het parkietje??

Wat je ook kunt doen als je het niet vertrouwd met die dunne ontlasting is wat ontlasting opvangen en dit naar de dierenarts brengen.
Deze kan de ontlasting nakijken op wormpjes, parasieten e.d.

Succes!!

Groetjes
Helma.

Bodi

Zoë is vanavond terug gegaan naar de kweker.

Het probleem, hij eet niet goed, staat wel veel voor het voerbakje, gaat er ook de hele tijd met de snavel doorheen, maar echt eten zie je hem maar af en toe. Dat is ons opgevallen toen we eens heel goed gingen kijken hoe hij aan het eten was.

Tevens de nog steeds hele dunne ontlasting. Sinds we hem hebben heeft hij niet een keer een normaal drolletje geproduceerd.

Hij slaapt verschrikkelijk veel, en is helemaal niet levenslustig.

Ben benieuwd hoe het gaat aflopen, het is ons niet gegund..... :(

Ingrid

Ach Bodi, wat vervelend nu.... Een heel verstandige beslissing om Zoë weer terug te doen naar de kweker, zo kan hij/zij bijgevoerd worden bij de parkietenouders. Hopelijk komt Zoë straks helemaal gezond en wel in jullie liefdevol huis terug.

Groetjes, Ingrid

Chantalleke

Hoi Bodi,

Hè getsie wat vervelend nu zeg! Hopelijk komt Zoë er met de goede zorgen van zijn papa en mama (en misschien een beetje hulp van de kweker) helemaal bovenop en mag hij na een tijdje weer bij jullie komen wonen.

Heel veel sterkte!
Chantal

Bodi

Dacht vanmiddag laat ik eens bellen om te kijken hoe het met Zoë gaat. Volgens de kweker leek het er op dat het beter ging. Hij leek vanmorgen behoorlijk op te knappen. Eigenlijk de eerste dag dat het echt beter leek te gaan.

Vanmiddag ging de kweker terug naar de kooi, en toen lag hij dood in zijn kooitje...

Wij hebben er geen geluk mee..... :(

Missa

Oh wa erg voor jullie, ik vind het verschrikkelijk!!! Het zit echt niet mee!!!
Nogmaals wil ik je heel veel sterkte wensen!!! Geef de moed niet op!!!! Ik zal heel veel denken aan jullie en dat het geluk met de parkietjes snel mag terug keren!!!

Vele steunende groeten Missa

Sonja

Hallo,

Och, wat een verdrietig nieuws...... :(
Verschrikkelijk, dat dit kleine lieverdje er nu ook niet meer is....
Het gaat jullie niet voor de wind, ik hoop van harte dat jullie de volgende keer wel het geluk aan jullie kant hebben!
Aan jullie goede zorgen zal het zeker niet liggen.
Geef de moed niet op, hoor!

Heel veel sterkte gewenst!

Groetjes, Sonja.

Ingrid

Hè, ik krijg het helemaal koud van dit verdrietige bericht  :( . Wat erg dat Zoë is overleden......
Sterkte!

Groetjes, Ingrid

Safrena

Hey Bodi

Wat verschrikkelijk dat Zoë overleden is

Veel sterkte

vele groetjes

Jorijn

#33
Het zit ook niet mee :(

Veel Sterkte!
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Chantalleke

Hé wat een verdrietige gebeurtenis zeg!  :( Ik hoop dat jullie met een volgend parkietje dan toch eindelijk weer geluk zullen hebben. Bedenk dat je alles hebt gedaan waarvan je dacht dat het het beste voor Zoë was en dat hij 'gewoon' te ziek was om hem beter te kunnen maken.

Heel veel sterkte.
Chantal

Jojo

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de rest............ wat verschrikkelijk dit!!!
Veel sterkte hoor!

Dick uit Aruba

Wat is dat nu toch heel erg jammer voor jullie, maar kop op!

Dit is natuurlijk een hele ongelukkige samenloop van omstandigheden dat iedereen had kunnen gebeuren maar...helaas...gebeurd het juliie.

Dit is niet een reden om het op te geven natuurlijk. Er is zeker een parkiet in een volière die uitkijkt naar jullie komst.

Hoe dan ook, veel geluk!

~chantal~

Ook van mij heel veel sterkte toegewenst en de moed niet opgeven.
Veel liefs van Chantal en een pootje van wilson

Sara

Veel sterkte toegewenst!
Wat spijtig dat het niet echt meezit met die parkietjes :( .
Ik hoop dat jullie een nieuw gezond parkietje vinden! :mellow:
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Parkieten-Freak

#39
Jeetje, ik lees het berichtje nu pas, wat ontzettend Jammer Bodi.
Wel zag ik recentelijk dat je op zoek was naar een grasparkietennestje. Heb je al een adresje gevonden inmiddels?
In mijn woonplaats weet ik wel een kweker, maar dat is niet echt heel dicht bij..... :( maar ook niet echt heel ver! :)