1e eitje van Silly is feit! Vraagje dus!

Gestart door Kleintjes, november 05, 2007, 11:01:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Hoihoi,

gisteravond wilde ik de doek over de kooi doen en kon Silly niet vinden. Ik keek dus in 't blokje en zag haar daar liggen. Ze bewoog niet, in elk geval niet zichtbaar, dus maakte ik de deksel open en zag tot mijn grote verbazing dat Silly 'n eitje had gelegd!!!! Totaal onverwacht eigenlijk, ondanks dat ik 't blokje had laten hangen voor haar om te verstoppen en te spelen. Echt broed-interresse had ze eerst dus niet, vandaar dat 't blokje nog hangt. Nu ligt er dus 1 klein ei in  :D Mijn weekend kon nu dus helemaal niet meer stuk. En nu weet ik dus ook waarom Silly zo zat te piepen in de kooi, net alsof ze zelf 'n kuikentje is  ;)
Vraag is nu alleen: Momenteel geef ik VitaKraft als voer. Tijdens de berhuizing is 't ei-voer gevallen en lag door 't hele trappenhuis van de vorige woning dus dat heb ik momenteel niet.
Vraagje: Kan ik nu beter XtraVital voor de jonge (hopelijk) aanstaande mams halen? VitaKraft is ook goed voer, dat weet ik al jaren (ondanks dat de meningen verschillen over voer hihi) en de DA vond VitaKraft ook geen probleem (aangezien ze vrij veel beweging hebben en spelen dat 't 'n lieve lust is). Ik zit nu dus met 'n klein dillemma: Doorgaan met VitaKraft, of voor de broedende Silly (en Tweety uiteraard als zorgzame man) XtraVital halen?
Ik weet nog niet of 't eitje bevrucht is, aangezien ik niet de hele tijd op de 2 kan letten weet ik dus niet of ze lekker bezig zijn geweest. Aan Tweety zal 't niet liggen qua tekortkomingen. Aan zijn gedrag te zien is hij 'n ervaren papa, hij doet alles zoals 't hoort als parkieten-papa (in wording hopekijk hahaha).

Ik houd jullie verder op de hoogte over 't verloop van de verrassings-ei(tjes)!!

Groetjes en liefs van ons  aan jullie

ps Dat Silly nu wel aan de leg is, is dat dan 'n teken dat ze zich in dit huis op haar gemak voelt? In ons oude huis heeft ze wel proberen te paren maar verder niks. Nu hebben we hier in 't nieuwe huis dus 'n eitje.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Safrena

Hey Maartje

Je kan vitakraft blijven geven, als je er apart eivoer bij gaat geven.

Zelf ben ik ook niet zo een voorstander van vitakraft zaadjes, daar zijn al problemen mee geweest.

Vele groetjes

Mars

Eventueel kun je de XtraVital er door heen mengen, als je de vitakraft niet wilt weggooien. maar ik zou als ik jou was in ieder geval zorgen voor eivoer: of los erbij of door de XtraVital. En ik ben zelf ook wel een 'XtraVital-fan' dus zou dat dan kopen.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Kleintjes

Hoihoi,

dan zal ik m'n wederhelft maar eens lief aankijken of hij straks even voor me naar de winkel wil gaan om of eivoer of XtraVital te halen.

Best spannend hoor, echt nog spannender dan 'n goeie film van Stephen King!!! Is alleen voorlopig afwachten of er iets in de verrassings-ei zit of niet. Weet ook neit geheel precies van wanneer dit eitje is (of zaterdag of zondag) maar daar kom ik snel genoeg achter als de volgende verschijnt  :D
I'll keep you posted!!

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Caradow

Apart hoor, dat ze zo snel na de verhuizing aan de leg gaat.. dan zou je inderdaad haast denken dat ze nu een plekje heeft gevonden waar ze zich op haar gemak voelt!

Kleintjes

Hoihoi,

heb vanmiddag 'n zak Prestige Premium gehaald voor de 'aanstaande' ouders, gelijk met apart ei-voer. Heb ik hun vanavond dus voorgeschoteld. Ei-voer heb ik 'n beetje van door 't zaad gedaan en in 'n apart bakje dat vlak bij 't blokje hangt zodat Silly er makkelijk aan kan.

Is 't trouwens normaal of vaker voorkomend dat 't eitje door 't blok wordt gerold? Silly schijnt niet echt 'n plekje te kunnen vinden voor haar kleine eitje. 't Nestkuiltje gebruikt ze niet, zelfs niet nadat ik zeer voorzichtig 't eitje er in had gelegd. Nee, madam rolt hem gewoon 'n hoek in. Kan 't zijn dat ze dat prettiger vindt dan in 't kuiltje? Dus dat ze de voorliefde geeft aan 'n hoekje?

Veel vragen maar ja, wat wil je als je plots wordt verrast door 'n verrassings-eitje in 't najaar hihihihi. Niet geheel gepland maar toch welkom, dat zeker. Zoals ik al eerder zei (voordat er gemopperd wordt  :P) hing 't blokje er nog omdat ze er graag in speelt.

Inderdaad erg apart dat ze zo snel aan de leg is gegaan. Wij stonden dus ook erg verbaasd te kijken naar dat piepkleine eitje in 't blokje. Tweety schijnt 't erg leuk te vinden, hij vertroeteld Silly nu nog meer dan normaal; hij is sowieso al 'n echte Casanova (versieren, verwennen.. alles als 'n echte prins hahaha)

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

ashley

leuk, dat er misschien kleintje komen zeg!!
maar als de moeder de eitjes weg doet in de hoeken betekend dat soms ook dat ze er geen raad mee
weet of dat ze denkt/merkt dat de eitjes niet bevrucht zijn, maar dat hoeft natuurlijk niet.

Kleintjes

Hoihoi,

Helaas, er zijn geen andere eitjes bijgekomen dus madammeke heeft er maar 1. Ze zorgt echter goed voor dit ene eitje, dus ik maak me er niet al te veel zorgen over.
Heeft iemand ervaring met 'n popje dat maar 1 ei heeft (gehad)? Ben best wel benieuwd.
Silly besteedt veel aandacht aan haar verrassingseitje, ze zit er ook veel op alleen snapt ze nog steeds niet echt waar 't kuiltje voor is in 't blok; ze legt 't eitje steeds op 'n andere plaats in 't blokje. Wellicht hebben we binnenkort nieuws, m.a.w. dat er iets zichtbaar is in dat eitje en anders wachten we op de volgende keer (als die er van komt).

We houden jullie op de hoogte!!!

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kristi

Wat ik uit mijn ervaring kan meegeven is dat niet all parkietjes gelijk overstappen op nieuw voedsel.
Ik ben ook overgestapt op XtraVital (toen ze 4 jonkies had) maar de bakjes bleven onaangeraakt, heb dat wel goed in de gaten gehouden want je wil toch wel zeker dat de jonkies gevoed worden.

Wat ik gedaan heb is iedere dag een beetje meer XtraVital door hun gewoon voedsel gemixed tot ze uiteindelijk helemaal XtraVital begonnen te eten.

Hoop dat je hier iets aan hebt  :D

Safrena

Citaat van: Kleintjes op november 07, 2007, 22:04:20
Hoihoi,

Helaas, er zijn geen andere eitjes bijgekomen dus madammeke heeft er maar 1. Ze zorgt echter goed voor dit ene eitje, dus ik maak me er niet al te veel zorgen over.
Heeft iemand ervaring met 'n popje dat maar 1 ei heeft (gehad)? Ben best wel benieuwd.


Hey Moppers

Ik herinner me wel iemand hier op het forum haar parkietje had ook maar een eitje en dat is allemaal heel goed gegaan
Wie het nu juist was, weet ik niet meer zometeen :-[

Maar dat ze zo goed zorgt voor haar eitje is in ieder geval een positief teken, mocht het al bevrucht zijn(dat is nog even afwachten ;) ) zal het kleintje met heel veel zorg en liefde grootgebracht worden

Vele groetjes

Pam

Citaat van: Safrena op november 08, 2007, 10:52:12

Ik herinner me wel iemand hier op het forum haar parkietje had ook maar een eitje en dat is allemaal heel goed gegaan
Wie het nu juist was, weet ik niet meer zometeen :-[


Volgens mij is dat Annika geweest. Ze had wel meer eitjes maar er is er maar een van uit gekomen.

Groeten Pam
Toedels Pam en Willem

Mars

Pam, Ik denk dat Safrena juist een nestje bedoelt, waar ook maar echt 1 eitje gelegd is. Dus een vergelijkbare situatie als bij Moppers.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Kleintjes

Citaat van: Safrena op november 08, 2007, 10:52:12
Hey Moppers

Ik herinner me wel iemand hier op het forum haar parkietje had ook maar een eitje en dat is allemaal heel goed gegaan
Wie het nu juist was, weet ik niet meer zometeen :-[

Maar dat ze zo goed zorgt voor haar eitje is in ieder geval een positief teken, mocht het al bevrucht zijn(dat is nog even afwachten ;) ) zal het kleintje met heel veel zorg en liefde grootgebracht worden

Vele groetjes

Hoihoi,

Safrenake toch, volgens mij heb je zitten slapen met je ogen open  ;) Ik ben niet Moppers maar Kleintjes ofwel gewoon Maartje hahahahaha. Ach, gelukkig snap ik wel wie je bedoeld, dus dat komt gelukkig wel goed.

Tot op dit punt zorgt Silly nog goed voor haar ene eitje, dus ik ben benieuwd of er iets uitkomt. Ik houd jullie wel op de hoogte.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kleintjes

Hoihoi,

even 'n vraagje: Ik heb op de site gelezen dat je aan de kleur van 't ei kan zien (meestal) of 't bevrucht is. Bedoelen ze de kleur van de schaal met melkachtig wit of de inhoud van 't eitje? Silly's eitje is van buiten roomwit (melkachtig wit dus).
Oja, dan nog 1 vraagje maar meteen er achter aan: 't eitje is nu bijna 10 dagen, wat zou je moeten zien als 't bevrucht is? 't Eitje is lastig te bekijken omdat er streepjes door de schaal heen lopen (gewoon van de kalk). Heb wel gezien dat 't dooiergedeelte groter is geworden.
Silly en Tweety zitten nu regelmatig samen op en bij 't eitje. Tweety is dan nogal beschermend als ik wil kijken in 't blokje, Silly vind 't allemaal wel best; ze is makkelijk met dit zaakje.
Hopelijk heeft iemand antwoorden voor mij, anders wacht ik gewoon de uiterste tijd af ( van leg tot uitkomen - verwachte datum- van 't eitje) en dan ruim ik 't eitje op.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Safrena

Hey Maartje

Yep je kan inderdaad al aan de kleur van de eierschelp zien of ze bevrucht zijn
Melkachtig wit zoals je beschrijft zijn bevruchte eitjes, als ze roze doorschijnend zijn niet

Verder als je het eitje in het licht houd zou je er allemaal kleine bloedvaatjes moeten kunnen inzien en het hartje kan soms ook gezien worden

Maar zoals al vaker verteld is het niet altijd even gemakkelijk om met zekerheid te zeggen dat het eitje bevrucht is of niet, als je nog niet die ervaring hebt.
Zelfs mensen met veel ervaring zitten er soms nog wel eens naast ;)

Vele groetjes

Kleintjes

Hoihoi,

dank voor je antwoord  :D Silly heeft bij de aanleg van de schaal zeker gedacht: Laat ik er maar kunst van maken hihihi. Op sommige plaatsen is de schaal wat dikker dan andere, dus nogal lastig om te bepalen of je iets dan goed ziet of niet  ;)

Ik laat 't eitje gewoon lekker liggen en laat Silly samen met Tweety lekker genieten van 't (hopelijk) aanstaande oudergeluk. En ach, wordt 't niks dan is er altijd nog 'n volgend jaar  :D.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kleintjes

Hoihoi,

tot onze grote vreugde delen wij mede: Silly heeft zojuist haar 2e eitje gelegd   ;D ;D :-*

Ik deed, zoals vaker per dag, nestcontrole en ik dacht dat ik niet goed zag; maar ik zag WEL goed. Silly heeft dus haar 2e eitje gelegd, 'n carnavals-eitje (11e van de 11e is -voor de niet-carnavalisten- de openingsdag van 't carnavals-seizoen).
Komt 't vaker voor dat er meerdere dagen tussen eitjes zitten?
Klinkt misschien 'n beetje wazig, maar ik had de tranen in m'n ogen staan, zo blij ben ik met deze verrassing. Ben benieuwd of er iets in dit 2e eitje zit, is veeeeeeeeeel te spannend allemaal. Mocht eitje 1 uitkomen, dan is hij of zij ongeveer 3 a 4 dagen (in de toekomst dan hihi) na Mini jarig. Eitje 2 ( hopelijk kuikentje :-*) wordt rond Sinterklaas verwacht, als de berekeningen enigszins kloppen.

Ik houd jullie op de hoogte van de laatste ontwikkelingen (lekker dubbel hihi).

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Caradow

De eitjes van Sanne zat drie dagen tussen...

Misschien is het een toevalligheidje.. of het begin van een "echt" nestje, dat het 1e eitje niets is?

Kleintjes

Hoihoi,

tja, we zijn natuurlijk allemaal erg benieuwd. Wellicht is 't eerste eitje maar 'n 'probeersel' maar wie weet, er gebeuren blijkbaar wel eens vaker mysterieuze zaken bij de parkeitjes hihihi. Ik laat 't 1e eitje voorlopig nog liggen, is er na de datum nog niks, dan haal ik 't pas weg omdat Silly nu dus 'n 2e heeft gelegd en zo wellicht wat meer steun heeft met 't 1e ei er nog bij.

Groetjes en liefs van ons aan jullie

ps: Dit bewijst: Spellingscontrole werkt ook niet helemaal haha!! (wie ziet de fout?)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Caradow

parkeitjes ;)

erg.. een grasparkietenspellingscontrole die die niet pakt ;)