1e eitje van Silly is feit! Vraagje dus!

Gestart door Kleintjes, november 05, 2007, 11:01:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Hoihoi,

tijdens de standaard controle van Silly (vanwege haar voetjes) merkte ik dat ze dik was. Er komt dus nog 'n eitje aan. Echter toen ik OP haar buikje keek zag ik iets wat ik nogal vreemd vond. Leek net of ze 'n blauwe plek heeft op de buik, net onder haar kontje (in normale parkietenhouding gezien dan). Heeft iemand wel eens vaker van die 'blauwe plek' dingen gezien?

Ik houd jullie verder op de hoogte van alles hier.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Scotty - Keecko

#21
Hoi Maartje,

Wat leuk dat er (waarschijnlijk) nog een eitje aankomt! :)
En die blauwe buik... Ik weet niet, maar ik heb even de zoekfunctie voor je gebruikt, en toen kwam ik dit topic tegen.

Het kan dus zijn om de eitjes warm te houden, maar ik weet niet of Silly zo'n zelfde soort 'blauw buikje' heeft...

Gedraagd en voelt ze zich verder wel goed?

Ben benieuwd naar de (eventuele) uitbreiding ::) :-*

Groetjes, Ilse

Kleintjes

Hoihoi,

tja, haar gedrag is natuurlijk wel wat veranderd. Ze zit meerendeel van de tijd in haar blokje en ze laat zich dus niet zo vaak meer zien. Behalve als ze vindt dat ik te lastig ben bij nestcontrole of als ze verwend wil worden door Tweety (Silly laat zich graag de veren poetsen door hem). Ik zal straks eens in de gaten houden hoe 't verder gaat met dat plekje, even geduld hebben tot nummer 3 er is die vandaag toch denk ik zal komen aangezien de 2e de 11e was.

Ik zal zoals ik al zei dat plekje eens in de gaten houden en eens aan de Google gaan, wellicht vind ik dan meer over dat vlekje. Mocht ik iets te melden vinden dan plak ik dat hier in m'n topic erbij, dan is iedereen meteen op de hoogte  :)

't Is jammer dat er in dat topic dat je stuurde geen foto staat, dan was 't wat makkelijker geweest om et vergelijken. Ik kan wel proberen of Silly me de kans geeft 'n foto te maken van haar zwangere buikje met vlek  :-*. Eitje zal denk ik niet zo lang op zich laten wachten, ze is nu echt superdik aan de achterkant, net 'n klein trolletje hihihi.
Als ik de kans krijg van Silly dan zal ik eens kijken of ik 'n foto kan maken, dan post ik die hier zodat jullie 't kunnen zien en wellicht mee kunnen (of willen  ;)) denken met ons.

Ik houd jullie in elk geval op de hoogte van de stand van zaken!!!

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kleintjes

#23
Hoihoi,

eitje 3 is er ook ;D Voordat we gingen eten lagen er maar 2, na 't eten en de afwas lag 3 er ook.
Alleen heb ik tijdens de controle gezien dat ei 1 en 2 licht beschadigd zijn, er zitten deukjes in maar niet helemaal door 't binnenvlies heen. Ze zijn dus niet lek geraakt. Kan ik deze eitjes beter gewoon laten liggen omdat ze ze toch nog verzorgt (zij het dat ze eitje 1 minder verwarmd) of beter weghalen?
De blauwe vlek op haar buikje is na 't leggen trouwens verdwenen. Silly is nog gewoon lekker zichzelf, al spelen haar moedergevoelens nu toch langzamerhand echt wel op (beetje verdedigend, eitjes afschermen bij nestcontrole en zo).

Voor zover gaat alles dus gewoon lekker z'n gangetje. Vraag me alleen af of dat lekker zit met z'n 2tjes in dat blokje hihihi.

Groetjes en liefs van ons aan jullie

verklaring foto's: Bovenste: Silly in haar blokje voor 't eten (2 eitjes dus)
Onderste foto: Haar nestje na 't eten (3 dus)

[verwijderd door de beheerder]
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses


Kleintjes

Hoihoi,

de gedeukte eitjes kan ik die gewoon laten liggen of maar beter weghalen? Ik heb gezien dat in 't 1e eitje (4-11) luchtbelletjes zitten en 't dooiertje is verschoven (naar de punt).

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kleintjes

Hoihoi,

vandaag had Silly 'n cadeautje voor me. Ze heeft haar 4e eitje gelegd. Momenteel liggen er maar 3 eitjes, 't oudts ei (van 4 novemeber) heb ik weggegoiid omdat er allemaal luchtbelletjes IN zaten. Dus we tellen gewoon weer van 1 af aan  :D

Ben benieuwd of er iets in zal zitten. Overigens beginnen de kuurtjes (Kruumel en Mini) ook interresse te krijgen, maar hun laat ik niet broeden. Misschien dat zij volgend jaar mogen (wat klinkt dat toch ver weg hihi).

Ik houd jullie op de hoogte!!!

Groetjes en feestelijke liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Siempke

wat een leuke verassing dat er een 4e eitje is gelegt  ;)

Mars

Wat leuk, gefeliciteerd!
Het wordt een heel gezinnetje! Laten we hopen dat alles verder voorspoedig gaat...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

SteelTitan

 :D gefeliciteerd met je nieuwe 'kinders'  ;D

Kleintjes

Citaat van: Mars op november 16, 2007, 15:07:21
Wat leuk, gefeliciteerd!
Het wordt een heel gezinnetje! Laten we hopen dat alles verder voorspoedig gaat...

Ben ook erg benieuwd of alles naar plan verloopt. Ik vermoed dat er nog minimaal 1 eitje bij gaat komen, madammeke is weer dik  :-* Ze ziet er zo schattig uit met dat dikke buikje :-* Tweety broedt mee tegenwoordig, dus hij neemt de rol zeer serieus.

't Blijft voorlopig nog gissen of er inderdaad kuikentjes zullen komen, maar aan de zorg van de ouders zal 't niet liggen. Silly komt per dag nog ongeveer (in totaal!!) maar 'n minuutje of 10 van haar nestje af. Ze heeft 't er maar druk mee ::)

Ik houd jullie op de hoogte!!!

Groetjes en liefs van ons aan jullie

ps Als er kuikens komen dan willen we 1 (liefst man) houden, de naam hebben we tegen die tijd ook al hihihi
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kleintjes

En ja hoor, 't volgende eitje is er ook. Net toen m'n ouders op bezoek waren vanavond. Ze hebben dus 't eitje gezien. Logische reactie: God wat is dat klein!

Iedereen (familie kennisen en vrienden) duimt met ons mee dat er kleintjes van komen. En zoals ik reeds in 't breicht hierboven schreef: Als er 'n klein ventje bij zit, dan houden we er 1 van en wordt meteen gedoopt  :D Belofte aan m'n schoonvader (hoewel, we zijn nog niet getrouwd maar toch hahahaha).

Ik houd jullie op de hoogte!!!

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Mars

Gedoopt? Och arme ;)

Goed nieuws, weer een eitje. Nu met zijn allen hopen dat ze uitkomen!!!

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Ik duim met iedereen mee en hoop ook op het beste!!

Groetjes Hanneke

Kleintjes

Ojee ojee, Silly heeft opruiming gehouden. 't Carnavals-eitje was uit 't blok gegooid. Heb er goed naar gekeken (na de val schaal kapot en lek) en bleek er 'n grote luchtbubbel in te zitten. Is 't normaal dat popjes zelf de 'defecte' eitjes opruimen? Dat ze bv merken dat er iets niet in orde is ermee?

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Sara

Lijkt me normaal hoor, hier werden de onbevruchtje eitjes ook uit het blok verwijderd door het broedend popje. ;)
Hopelijk zijn de andere eitjes wel bevrucht. :)

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Mars

Volgens mij wel hoor! Als moeder voel je dat gewoon ;)
Het is vaker beschreven. Waarschijnlijk voelen ze wel aan de trillingen, warmte ofzo of het eitje goed is.
Denk je dat het bij vijf eitjes blijft? Of zit er nog meer aan te komen?

Groeten Marcia

Ow tegelijk met BVA  :D
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Kleintjes

Citaat van: Mars op november 19, 2007, 20:03:52

Denk je dat het bij vijf eitjes blijft? Of zit er nog meer aan te komen?

Groeten Marcia


Tja, er liggen er momenteel nog maar 3. Die van 4/11 en nu die van 11/11 waren vol met lucht. 4/11 heb ikzelf weggedaan, Silly heeft dus 't carnavals-ei opgeruimd (11/11). Ben benieuwd wat en of er iets overblijft.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

MaestroNL

Vat het even niet op als kritiek maar wat voor een eivoer geef je?

Kleintjes

Hoihoi,

Och jee... weer 'n eitje minder. Is 'n klein ongelukje gebeurd met 't jongste eitje. Tweety en Silly hebben ruzie gehad en waarschijnlijk is 't eitje toen gesneuveld.  Silly heeft gewoon verder gebroed, maar ik zag 't ei aan haar plakken en heb 't van haar af gehaald en opgeruimd.

@MaestroNL: Eivoer is van 't merk Orlux (Gold Pate), gewoon droog gevoerd. In zowel apart bakje als gemengd met 't voer (Prestige Premium). Heeft 't merk / soort er iets mee te maken dan? Gewoon maar 'n vraag, meer niet; aangezien jij me net zoiets 'ongewoons' vroeg.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses