vraag over pallets Kaytee Cockatiels

Gestart door Tjilp, oktober 31, 2007, 00:16:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tjilp

hoi ik geef mijn grasjes "Kaytee Cockatiels"
het zijn die gekleurde dingen...
ze laten alleen de groenen staan en rood is ook niet geliefd.
Nu heb ik de vraag kan dat kwaad??
ik bedoel pikken ze niet de lekkerste er uit en laat ze de "goede" liggen.(net als bij zaad voeding)
of het maakt niet uit?


Caradow

Ik ken Kaytee verder niet, maar als het een normale pellet is zou de kleur niets uit mogen maken...

Wat ik me wel afvraag is waarom je gekozen hebt voor Kaytee Cocketiels?

Meltjuh

#2
Ik ben zelf niet zo weg van geur, smaak en kleurstoffen. Dit heeft Kaytee allemaal in de pellet als ik me niet vergis (je geeft de exact neem ik aan?).
Ik wil hierbij niet zeggen dat het een slecht soort voer is, ik weet namelijk niet in hoeverre het een effect heeft op vogels als ze deze pellet krijgen.
Ik heb zelf voor Harrisons gekozen omdat dit voer niets daarvan heeft.


Heeft jouw parkietje gekleurde poep? Dat komt namelijk wel bij papegaaien voor.

Mars

Ik kan me wel aansluiten bij de vorige reacties, ik heb zelf mijn parkietjes in het begin de keuze gegeven tussen Harrisons en Nutribird. Nutribird heeft ook drie kleuren en ruikt fruitig. Mijn parkietjes hadden een duidelijke voorkeur voor de Harrisons, net als ik overigens. Je kunt je afvragen waar de kleur en geur vandaan komen en of dat nodig is.

Als je Harrisons te duur vindt, kan ik je wel adviseren om eens te kijken naar de Nutribird. Uit onderzoeken worden zowel Harrison als Nutribird genoemd als de twee beste soorten pellets voor parkieten.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Tjilp

Hoi Iedereen!

bedankt voor de reacties!!

inderdaad het ruikt geurig..ik zelf word er niet "naar" van.
ze poepen gekleurde drollen... :o
waar om ik voor Kaytee koos.....heel erg voor de prijs :'(  (shame on me)
ik leef van een uitkering namelijk :'( (wees niet bang ik bezuinig niet alleen op mijn vogels hoor....ik bezuinig ook bij me zelf)

toch dat ik het beste wil voor mijn vogels kwam ik met deze vraag over het groene korels laten staan of dat goed is...

ik kon alleen Kaytee(dierenwinkel) en Harrisons (bij de dierenarts) krijgen.
Juist dat Harrisons voor mij prijzig was en de keuze alleen op Kaytee..

heb gegoogled op nutribird + mijn woonplaats en zag dat een "bekende" vogelarts ze ook verkoopt....
en ga binnen kort een bezoekje nemen van deze vaak genoemde arts!



Caradow

Wel apart, Kaytee zie je over het algemeen niet veel in dierenwinkels en de meeste hebben wel Nutribird.

Misschien zou het nog een optie zijn om de Nutribird ergens online te bestellen?

Mars

Heel veel pets places hebben het wel. Ik vind het ook bijzonder, gewoon nog even rondvragen misschien?
In ieder geval, zou ik wel proberen om over te stappen naar Nutribird, wel heb je de kans dat dat even tijd nodig heeft om aan te wennen.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

(ik heb een paar webwinkels opgezocht en volgens mij is Nutribird zelfs voordeliger dan Kaytee ;))

Tjilp

Hoi ik inmiddels Nutribird P15 ;D
wel voor grote parkieten maar volgens de bekende vogelarts kon geen kwaad..even veiselen.
Onze pet place had het niet..nutribird..ze wisten niet eens wat pellets was.
als ik in de buurt ben van de andere pets place ga ik daar ééns neuzen.
de andere dieren winkels verkochten het niet (geen vraag naar pellets) en een andere dierenwinkel zei tegen mij gemengd zaad is beter...want parkieten eten in de natuur geen pellets ???

Nutribird is inderdaad in verhouding goedkoper dan Kaytee Cockatiels.
P15 is geur en kleurloos (dus geen ADHD parkietjes die een kleurplaat kan kleuren met eigen uitwerpselen)
Mijn vogels werden zelfs een beetje agressief tegen elkaar van Kaytee Cockatiels.

voorlopig kan ik bij die "bekende"vogel arts terecht voor nutribird. ;D







Scotty - Keecko

Citaat van: Tjilp op oktober 31, 2007, 15:50:24Hoi ik inmiddels Nutribird P15 ;D
wel voor grote parkieten maar volgens de bekende vogelarts kon geen kwaad..

Hier wou ik even op reageren.
Maakt het echt niets uit of de pellets van Nutribird voor grote parkieten is? ??? Volgens die dierenarts dus niet, maar hoe denken anderen hier van het forum over?

Ik geef mijn parkietjes nu namelijk XtraVital, maar ik dacht, misschien kan ik ook wel overstappen op NutriBird. Hier kan ik alleen NutriBird voor grote parkieten (valkparkieten, enzo) krijgen, dus vandaar dat ik het nog even navraag.

En misschien wat off-topic (sorry... :-[)
Wat is nu eigenlijk beter als je zou moeten kiezen tussen XtraVital en Nutribird?

Groetjes, Ilse

Caradow

als dr Feld aangeeft dat het niet geeft om P15 te geven ipv de pellet voor grasjes, dan geloof ik dat. Ik weet alleen niet wat de verschillen zijn in samenstelling.
De P15 is iets vetter dan de B14 en is de P15 samengesteld met aardnoten waar de B14 juist meer gierst heeft.
Op zich scheelt het niet zo heel veel en Dr Feld is een goed vogelarts, dus ik neem aan dat hij juiste informatie dorgeeft.


De P15 is trouwens voor Papegaaien, voor grote parkieten zou je de G14 krijgen (om het makkelijker te maken, al die codes ;))

En ja, Ilse, iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat hij denkt of voelt dat beter is..  Je weet, ik ga voor pellets, bij voorkeur de Harrisons, maar als dat niet meer zou gaan zou ik de Nutribird nemen. Pas daarna zou ik zelf kiezen om terug te gaan naar xtraVital, maar dat is dus mijn persoonlijke mening

Tjilp

Nutribird voor grote parkieten en nutribird voor kleine parkieten maakt niet uit.
Alleen die korrels zijn groter..er zitten de zelfde voeding's stoffen in.
ik maak het kleiner door met de veisel (z, stamper in een potje).

In pellest's zitten alle voedingsstoffen die ze nodig hebben.
voordeel ze kunnen niet de lekkerste uitkiezen.

een goed zaad mengsel kan geen kwaad daar kunnen ze gerust oud worden.
nadeel ze eten de lekkerste uit.

mensen kunnen ook oud worden door éénzijdig voedsel te eten.
maar er zijn mensen die daar weer te snel vatbaarder voor ziektes worden.
met vogeltjes is dat net zo.

ik geef mijn vogels pellets omdat de dieren arts dat adviseerde
juist dat mijn parkietje een klein lever probleem op liep door het zaad mengsel.
nu weet ik zeker dat mijn lieverdjes alle voedings stoffen binnen krijgen die ze nodig hebben.
naast pellets doe ik appel azijn van de4 reform winkel door hun drinken.

Caradow

Zeker als jou parkietje gevoelig is voor leverproblemen is het inderdaad goed om over te gaan op pellets.

@ Tjilp: heb je nu de G14 of de P15 dan, want de G14 die je eerst noemde is voor papegaaien?
De G14 is toch wel eens tukje vetter en dat lijkt me dan niet bevordelijk voor jou leverprobleem...

Tjilp

Citaat van: Caradow op oktober 31, 2007, 18:15:25
Zeker als jou parkietje gevoelig is voor leverproblemen is het inderdaad goed om over te gaan op pellets.

@ Tjilp: heb je nu de G14 of de P15 dan, want de G14 die je eerst noemde is voor papegaaien?
De G14 is toch wel eens tukje vetter en dat lijkt me dan niet bevordelijk voor jou leverprobleem...

het is P15...het zijn die halve "schelpjes"..zelf heb ik nooit G14 genoemd...als ik het goed heb ;-)
ik maak die schelpjes klein met de vijzel dan kunnen ze makkelijker eten.

Tjilp

Citaat van: Tjilp op oktober 31, 2007, 20:03:45
het is P15...het zijn die halve "schelpjes"..zelf heb ik nooit G14 genoemd...als ik het goed heb ;-)
ik maak die schelpjes klein met de vijzel dan kunnen ze makkelijker eten.
toch bedankt voor de kleine waarschuwing :-)


Caradow

hihi,

Ik draai het nu zelf om ;)

P15 is voor gaaien en G14 voor grote parkieten ;)


PS Ik zei toch dat de codes erg verwarrend waren ;)

Tjilp

Citaat van: Caradow op oktober 31, 2007, 20:22:19
hihi,

Ik draai het nu zelf om ;)

P15 is voor gaaien en G14 voor grote parkieten ;)


PS Ik zei toch dat de codes erg verwarrend waren ;)

geef niks..het is ook verwarrend die getallen

maar is de P15 is die niet te vet???

mijn parkiet is niet in behandeling geweest bij dr Feld.
ik heb daar die pellets gekocht en de assistent zei dat P15 geen kwaad kon bij grasjes.

Caradow

Je zou voor de zekerheid even kunnen bellen om het nog even goed na te vragen. Op zich zal het niet zo'n probleem zijn en zeker voor een keer is het niet erg. Je zou als Feld aangeeft dat het toch beter is om de G14 of de B14 te geven , dan zou je eventueel zelfs deze verpakking eerst op kunnen maken, of eventueel vermengen met de goede soort.

Tjilp

Citaat van: Caradow op oktober 31, 2007, 20:31:29
Je zou voor de zekerheid even kunnen bellen om het nog even goed na te vragen. Op zich zal het niet zo'n probleem zijn en zeker voor een keer is het niet erg. Je zou als Feld aangeeft dat het toch beter is om de G14 of de B14 te geven , dan zou je eventueel zelfs deze verpakking eerst op kunnen maken, of eventueel vermengen met de goede soort.

oh..gelukkig dan is het voor een keer geen probleem...
onder tussen kan ik op jacht gaan naar de B14 (dat verkochten ze niet).
bestellen op internet kan altijd als laatste optie (verzend kosten is zo duur) en jammer dat de vogel kelder geen B14 koopt..ze zijn niet duur met verzendkosten

Meltjuh

#19
We verkopen ze wel in de winkel... Misschien kan ik iets regelen?

De B14 heeft wel weer gekleurde pellets (met geur, kleur en smaakstoffen). Die voor valkparkieten, G14 Original, zijn weer ongekleurd