vraag over pallets Kaytee Cockatiels

Gestart door Tjilp, oktober 31, 2007, 00:16:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tjilp

Citaat van: Meltjuh op november 01, 2007, 10:18:22
We verkopen ze wel in de winkel... Misschien kan ik iets regelen?

De B14 heeft wel weer gekleurde pellets (met geur, kleur en smaakstoffen). Die voor valkparkieten, G14 Original, zijn weer ongekleurd

wat is beter aan te raden voor gras parkiet? B14 of G14? of maakt het niet uit?

ik heb nu nog een kilo P15 (voor de gaaien) dat maak ik op en kijk even nog bij pets place in een andere buurt,en ik ga even naar mijn oude woonplaats daar zijn ook weer 2 dieren winkels.

maar als ik niks kan vinden..vind ik het erg fijn als het toch via mag ;D

Moppers

Misschien dat een andere dierenarts bij je in de buurt wel de gewenste soort verkoopt?

Tjilp

Citaat van: Moppers op november 01, 2007, 17:29:30
Misschien dat een andere dierenarts bij je in de buurt wel de gewenste soort verkoopt?

dat is ook weer een goed idee!

eerst ga ik langs alle dieren winkels van mijn woonplaats en omgeving.
dan de volgende stap..de dieren artsen.
heb al een advertentie geplaatst op MP of er mensen zijn die misschien weten waar ze worden verkocht.

lieve vogel vrienden woon je in Amersfoort of omgeving (dat mag Soest,Nijkerk Ermelo zijn)
en je geeft je vriendjes Nutribird B14.....waar haal je ze dan??

online bestellen is een mooie nood oplossing..maar ik omzeil die oplossing i.v.m porto kosten

Cropje

Ik heb toen ik overging op Harrison's, alle dierenartsen in de omgeving dezelfde mail gestuurd. Daarin vroeg ik of ze Harrison's konden bestellen, hoe lang dat zou duren en hoeveel het zou kosten.
Degene die hem het snelst en het goedkoopst had bleek 10 minuten lopen van het huis van mijn ouders te zitten!

Safrena

Citaat van: Tjilp op november 01, 2007, 13:19:46
wat is beter aan te raden voor gras parkiet? B14 of G14? of maakt het niet uit?

ik heb nu nog een kilo P15 (voor de gaaien) dat maak ik op en kijk even nog bij pets place in een andere buurt,en ik ga even naar mijn oude woonplaats daar zijn ook weer 2 dieren winkels.

maar als ik niks kan vinden..vind ik het erg fijn als het toch via mag ;D

Hey tjilp

Voor grasparkietjes geef je het beste B14
Die voor gaaien en valkparkieten zijn niet zo goed, omdat deze samenstelling anders is.

B14 is echt een samenstelling aangepast aan de behoeftes van je  grasparkietjes.

Zelf heb ik hier ook nutribird B14, maar dat krijgen ze hier niet als hoofdvoeding. Hun hoofdvoeding blijft bestaan uit zaadjes, de pellets staat hier altijd ter beschikking als aanvulling, en als ze er behoefte(zin) in hebben

Vele groetjes

Tjilp

Citaat van: Cropje op november 02, 2007, 09:51:39
Ik heb toen ik overging op Harrison's, alle dierenartsen in de omgeving dezelfde mail gestuurd. Daarin vroeg ik of ze Harrison's konden bestellen, hoe lang dat zou duren en hoeveel het zou kosten.
Degene die hem het snelst en het goedkoopst had bleek 10 minuten lopen van het huis van mijn ouders te zitten!

ha ha ha vaak is dat zo....zoek je stad en land af ...en vaak is het dichterbij dat je denkt!!!
een e-mail versturen is een goed plan!!

Tjilp

Citaat van: Safrena op november 02, 2007, 10:50:24
Hey tjilp

Voor grasparkietjes geef je het beste B14
Die voor gaaien en valkparkieten zijn niet zo goed, omdat deze samenstelling anders is.

B14 is echt een samenstelling aangepast aan de behoeftes van je  grasparkietjes.

Zelf heb ik hier ook nutribird B14, maar dat krijgen ze hier niet als hoofdvoeding. Hun hoofdvoeding blijft bestaan uit zaadjes, de pellets staat hier altijd ter beschikking als aanvulling, en als ze er behoefte(zin) in hebben

Vele groetjes

Ho wacht! ???

dieren arts en vogel houders zeggen
geef die vogels pellets van wege dat niet de lekkerste uit kunnen kiezen.
jij geeft nutribird niet als hoofd voeding maar als bij voeding.....
nu weet ik het niet meer :'(


overgens als de P15 op ga ik over naar de B14 voor de grasjes (als ik he vind :-X)

Safrena

Citaat van: Tjilp op november 02, 2007, 17:45:15
Ho wacht! ???

dieren arts en vogel houders zeggen
geef die vogels pellets van wege dat niet de lekkerste uit kunnen kiezen.
jij geeft nutribird niet als hoofd voeding maar als bij voeding.....
nu weet ik het niet meer :'(


overgens als de P15 op ga ik over naar de B14 voor de grasjes (als ik he vind :-X)

Hey Tjilp

Niet iedere vogelarts zegt dat je pellets moet geven

Mijn vogelarts zegt me dat een goed gevarieerde voeding heel belangrijk is
Dus zaadjes, groentjes, fruit, gekiemde zaadjes, enz...

Als ze een heel goed gevarieerde voeding krijgen, hebben ze vrijwel net zoveel voedingswaarde als at ze pellets eten, en dit wel te verstaan als jouw parkietjes niet kieskeurig zijn

Mijn vogelarts weet wat mijn lieverdjes hier krijgen, een super goed gevarieerde voeding dus, daarom ook dat ze hier pellets dus niet als hoofdvoeding krijgen, maar als bijvoeding, aanvulling  ;)

Mijn vogelarts zal pellets ook adviseren bij diertjes die heel kieskeurige eters zijn, of bij mensen die hun parkietjes geen goede gevarieerde voeding geven.
Bij diertjes zoals hier krijgen ze en eten ze net zo een goede volwaardige voeding als pellets,  dat het geen must is om pellets te geven als hoofdvoeding , maar als bijvoeding kan gegeven worden ;)

Vele groetjes

Caradow

Het is aan ieder zijn eigen keuze of ze pellets als hoofd of bijvoer geven en of ze daar wel of geen zaden bij geven. Ook zal een dierenarts, zoals Safrena zegt, de een adviseren om de pellet als hoofdvoeding te verstrekken terwijl een ander het als bijvoeding geeft. Niets in het leven is zwart/wit, dus ook het geven van pellets niet ;)

Ik zou ook nog even wilen opmerken, dat naast de pellets ook altijd gewoon groenvoer aangeboden moet worden! dus groente/fruit/kiemzaad enz.

Tjilp

ohhhhh gelukkig dan doe ik het nog goed.
ik raakte weer va streek om niks :-X

naast zaad wat ik gaf (wat ze toch weer de lekkerste uit pikten.) ben ik over gestapt naar pellets wat erg vlot ging!!!
als ik het eten klaar maak krijgen ze een stukje parkiet vriendelijk groenvoer/fruit van de dag of ze dat lekker vinden???
dat betreft zijn ze wel weer kies keurig...bij alle groenvoer/fruit heb ik het indruk dat ze met "lange tanden" eten.
ik gaf al groenvoer/fruit van jongs af aan en toch kijken ze of dat vergif is of dat leuk speel goed is.
ik hoop dat ze er stiekem van eten....want drinken zie ik ze ook zelden (waar om zo sneaky :-X)
trosgiest geef ik zo nu en dan (niet te vaak ik had begrepen dat het een dik maker is)

de menu van mijn vogeltjes is:
groen voer van de dag.
pellets van nutribird (in de toekomst de goede B14)
In hun water komt een beetje appel azijn.
ze hebben een sepia (wat erg populair is bij mijn birdy's) en een kalk/knaag blok en een zit stok van kalk wat ze vaak gebruiken om hun snavel schoon te maken.


moet ik nog wat aan toevoegen aan de voeder menu?
want is dan pellets niet te éénzijdig voor moeilijke groenvoer/fruit et(t)ertjes

ik denk dat ik parkieten zaad ga kweken in een potje en hopen dat ze die groen wel lekker vinden


Mars

Safrena, eten jouw parkietjes als ze de keuze hebben tussen zaadjes en pellets dan ook wel eens pellets :)
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat er bij mij maar eentje ook pellets zou eten naast de zaadjes, de rest zou denk ik alleen maar zaadjes eten... Ik zie Jim wel eens als er zaadjes zijn, toch een hapje pellets halen, maar de rest niet.

Ik weet dat Winky in de dierenwinkel in haar of zijn eentje alleen maar pellets at en niet mee at met de zaadjes van de rest, maar datr heb ik altijd erg bijzonder gevonden.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Safrena

Citaat van: Mars op november 03, 2007, 21:40:44
Safrena, eten jouw parkietjes als ze de keuze hebben tussen zaadjes en pellets dan ook wel eens pellets :)
...

Hey Mars

Ja hoor, af en toe eten ze er ook wel eens van uit hun bakje, of van mijn hand (vaker uit mijn hand hihihi)  ;)
Meestal eten ze hun zaadjes, dat vinden ze ook hier het lekkerste, maar soms gaan ze eens van die pellets  knabbelen  ;D
Misschien omdat ze die korreltjes ook gewoon zijn bij hun zaadjes. In hun eten zitten vam korreltjes en die lijken heel goed op pellets.
Vam= vitamine-aminozuren-mineralen

Vele groetjes

Tjilp

Citaat van: Meltjuh op november 01, 2007, 10:18:22
We verkopen ze wel in de winkel... Misschien kan ik iets regelen?

De B14 heeft wel weer gekleurde pellets (met geur, kleur en smaakstoffen). Die voor valkparkieten, G14 Original, zijn weer ongekleurd

ze eten lekker van G14  het was even zoeken waar ik kon kopen...
via marktplaats heeft iemand mij verteld dat een dieren winkel in nijkerkerveen (wat dicht bij mijn woonplaats is) G14 verkocht.