Een vriendje

Gestart door DarkWolf, oktober 27, 2007, 19:05:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Als hij gesteld is op Falkor zal hij Falkor snel in de kooi volgen, tenminste die ervaring heb ik hier.

Sommige parkietjes hebben wat meer tijd nodig, geniet van de momenten dat er wel iets leuks gebeurt, sta niet te veel stil bij momenten dat het niet wil.

Heb je geprobeerd zaadjes uit je hand te geven in de kooi? Dat Falkor er dan op af komt en Bartok misschien ook? Dat kan soms vrij laagdrempelig zijn, net als trosgierst. Hoe gaat dat? Eet hij dat al? Ook als je het vasthoudt en voor zijn snaveltje?

Ik zou gewoon eens op een zaterdagochtend (als je de rest van de dag nog hebt ;) )kijken hoe het gaat uit de kooi. Normaal gesproken adviseer ik eerst tam maken, maar ik moet zeggen dat Milan dat ook niet is (hoewel hij aardig opstapt als de rest maar eenmaal in de kooi zit). Soms werkt het ook goed als ze juist wel uit de kooi zijn: dat ze dan wel uit je hand willen eten of op willen stappen.

Groeten en heb geduld,

Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Lynn

Hey, ik weet dat het verstandiger is om je parkietje eerst tam te maken in de kooi, maar ik ben ook zo'n iemand die daar gewoon het geduld niet voor heeft(wat erg jammer is natuurlijk) Ik had al 2 parkietjes die wel erg tam zijn geworden en het ook buiten de kooi leuk vinden om op je hand, schouder of hoofd te zitten. Ik heb er daarna 2 nieuwe parkietjes bij gehaald en na een week waren ze al dik bevriend met de andere 2. Ik heb ze proberen tam te maken, maar na een maand had het ook niet veel resultaat. Ik was mijn geduld verloren en ik heb ze gewoon met de andere 2 los laten vliegen en tot mijn grote verbazing waren ze buiten de kooi in 1 dag tam.(ik zeg niet dat dit bij iedereen zo is) Ze kwamen meteen met de andere trosgierst eten van mijn hand en kwamen gezellig op mijn hand, schouder en hoofd zitten. Dit is mijn ervaring, maar misschien als net zoals Mars zegt hij Falkor wel erg vertrouwd hij hem wel volgt en er gezellig bij komt zitten op je hand. Bij mij gingen ze overigens toen ik mijn 2 oudere in het hok zette de andere 2 nieuwe er ook meteen weer in.

Misschien helpt dit je juist wel bij het tam maken of niet, dat ligt denk ik wel aan het parkietje zelf.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

DarkWolf

Met trosgierst heb ik het al geprobeert, hij eet het wel maar niet als ik het vast heb. Hoewel soms als Falkor er van begint te eten (die komt dan op mijn hand zitten) dan kom hij na lange tijd (als het zo goed als op is ::)) even mee-eten. Maar als ik de trosgierst gewoon voor hem hou vlucht hij naar boven.
En vrij laten vliegen..Ja zal dat dan maar eens proberen. Heb alleen de pech dat wij geen gordijnen hebben beneden dus ik het misschien aan te raden om te wachten tot savonds!? Zo heb ik het ook bij Falkor gedaan.

Mars

Gelukkig is het al vroeg donker ;)

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

DarkWolf

Hij is nu al een 10-tal minuutjes uit zijn kooi. De deur stond open, maar meneer bleef boven zitten. Toen schoot het mij te binnen dat hij wel van de trosgierst komt eten als Falkor er ook van eet, die dus buiten de kooi (aan het deurtje) gehangen en na 2 stukjes trosgierst (die Falkor heeft opgegeten!) kwam hij toch buiten. Een pootje buiten, de rest van het lichaam binnen. Heb toen mijn vinger uitgestoken, en hij vloog er uit (ik dacht eerst dat hij terug in zijn kooi zou kruipen!)
Hij doet het heel goed, een stuk beter dan Falkor wiens 1e vlucht eindigde na een aanrijding met de verwarming :P Maar Bartok doet het heel goed. Ik heb hem eerst de spelregels uitgelegt: niet tegen de ramen of muren vliegen en niet van de planten eten.
Hij vliegt ook heel gecontroleerd, alleen zijn spieren moeten nog wat getraind worden. Op de vinger komt hij nog niet, maar dat komt wel :) Ik merk al dat hij twijfels (zou ik er op gaan of niet!?) als ik Falkor bij me heb. Dus ik krijg weer goeie hoop

Ingrid

Hoi Darkwolf,

Je bent op de goede weg en als je doorgaat op deze manier gaat het helemaal goedkomen :).
Het merendeel van je vragen is nu wel beantwoord, een slotje is nu wel op zijn plaats ;).
Veel plezier en succes met het verder tam maken van Bartok.


Groetjes, Ingrid