Een vriendje

Gestart door DarkWolf, oktober 27, 2007, 19:05:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DarkWolf

Ben vandaag toch al met mijn hand in de kooi gegaan, hij kon niet meer aan zijn drinken. Hij bleef heel rustig zitten, begon niet te fladderen of bijten. Heb dan zijn trosgierst genomen en voor gehouden, daar liep hij van weg. Mag hij dit nu niet of heeft hij er schrik van? Want het hangt in zijn kooi en hij heeft er nog niet van gegeten terwijl ik het naast zijn voerbakje had gehangen zodat hij dat makkelijk zou vinden.
Hoop dat hij er toch van begint te eten, zou niet weten met wat ik hem anders tam kan maken...En de trosgierst is ook niet slecht want heb Falkor dan ook een stuk gegeten (die keek me zo zielig aan) en dat was in no-time op :D

Moppers

Misschien heeft hij nog nooit tosgierst gehad, en weet hij dus niet dat het lekker is. Het zou ook kunnen dattie dat wel al weet, maar dat alles nog zo nieuw is, dat hij nog heel erg moet wennen voordat hij op zijn gemak gaat zitten smullen.
Als hij kan zien dat Falkor het lekker vindt, zal hij er waarschijnlijk sneller van eten.

DarkWolf

Daarnet heeft hij voor het 1 van de trosgierst gegeten. Ik denk dat hij zijn voerbakje niet meer terug vind, want hij heeft nog niks gegeten! Heb dus maar wat zaad op de grond gestrooid. Vreemde vogel, gistern vond ie meteen zijn voerbakje en nu niet meer...
Aan zijn speelgoed komt hij ook niet, heel soms in alle paniek springt hij eens heel kort op zijn schommeltje maar aan zijn belletje komt hij niet aan en van zijn spiegelbeeld heeft hij schrik. Ik denk niet dat hij in die 11 maand dat hij al leeft iets van speelgoed heeft gezien, toen ik hem ging ophalen zat hij ook in een kale kooi (met zijn 2) met enkel 2 zitstokken in, meer niet. Hij zal er wel aan wennen.
Ik kan ook mijn vinger tot vlak naast hem houden, hij stapt niet weg maar heeft wel schrik. Maar er OP stappen doet hij niet :P Nog niet, zal wel komen :)
En Falkor is zo'n pestkop :o Zo heb ik hem niet opgevoed hoor! Maarja zal wel normaal zijn. Hij gaat op de kooi van Bartok zitten en probeert in zijn staart te bijten of probeert te pikken naar het hoofd van de andere. Bartok zijn staart is erg raar, die krult naar boven (en steekt dus bijna altijd buiten de kooi).

DarkWolf

Even een update.
Met zowel Falkor als Bartok gaat het goed, ze pesten elkaar niet meer. Het korstje is van Bartok zijn neusdop gevallen, het is nu wel nog een beetje een gat maar dit zal wel toe groeien.
Het tam maken lukt nog niet zo. Ik heb hem ook nog maar 1 week, en aangezien hij helemaal niks gewent is reageert hij angstig op mij.
Maar ik heb een vraag..Elke keer ik Falkor los laat 'vliegt' Bartok heen en weer in zijn kooi (en echt snel en hard). Hij wil ook vliegen, maar ik wil hem niet loslaten tot hij mij wat gewend is. Kan ik hier iets aan doen?
Ik durf ze ook niet samen in 1 kooi zetten...

Scotty - Keecko

Hoi DarkWolf,

Misschien kun je Bartok in zijn kooitje even in een kamer zetten? Ik weet niet of dat mogelijk is?
Bartok ziet Falkor vliegen en daarom wil hij ook graag vliegen.

Succes met het tam maken!

Groetjes, Ilse

DarkWolf

Ja, dat moet wel lukken. Ik kan Falkor of Bartok op mijn kamer zetten.
Maar moet ik ze dan constant gescheiden houden, of enkel wanneer Falkor vrij vliegt?
Misschien is het het beste om Falkor dan te verzetten, die is mij al gewoon en mijn kamer ook. Bartok is nog niks gewoon, en ik wil hem niet nog meer stress geven door hem van plaats te veranderen.

DarkWolf

Heb nog een vraagje...
Welke kleurslag heeft Bartok? De foto's zijn niet heel duidelijk..Hij is geel en groen maar je ziet ook blauwe plekken... ???

[verwijderd door de beheerder]

Mars

Ik zou persoonlijk Falkor gewoon even bij hem in de kooi zetten. Even laten kenneis maken. En je zult zien als Falkor dan het etensbakje van Bartok plundert, dat Bartok ook wel snel aanvalt. Of bijvoorbeeld even een schaaltje onder in de kooi zetten, met wat zaad, dan kunnen ze even samen eten. Samen eten is vaak een gezellige kennismaking en goed voor bartok dat hij eens even goed eet.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

DarkWolf

Mars, ik snap niet wat je bedoeld met dat eten ???
Bartok eet goed hoor :) Nog niet zoveel als Falkor merk ik. Falkor eet 2 volle schepje op een dag, Bartok zou met 1.5 toekomen.
Ik denk dat ik Falkor op mijn kamer zal zetten, misschien dat Bartok dan ook sneller aan mij zal wennen. Bartok is veel te veel bezig met Falkor, ik dacht dat het omgekeerd ging zijn maar blijkbaar heeft Falkor mij nog steeds liever dan een soortgenoot :P
Moet het allemaal nog even bekijken. Maar zou Falkor dan pas terug beneden zetten als Bartok iets of wat 'tam' is. Dan kunnen ze weer even aan elkaar wennen, en kan Bartok snel ook eens vliegen.

Mars

Mooi zo.. ik zie dat ik op een wat ouder berichtje van je reageerde.. 2 november.

Falkor is heel erg op jou gericht, dat zal wel een behoorlijke tijd zo blijven, maar uiteindelijk zal hij het gezelschap van Bartok ook heel erg fijn gaan vinden. Tenminste zo is het hier wel gegaan!

Groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Trippy

Hoi Darkwolf!!

Hoe is het nu met Falkor en Bartok? Is Bartok al wat tammer?

DarkWolf

Bartok staat nu toch al een tijdje op mijn kamer, maar echt tammer is hij nog niet.
Vorige week is hij wel 3x op mijn vinger gespronge, hij gebruikte het als stokje. Sindsdien is hij weer even bang als voordien. Moet wel zeggen dak nog niet echt bezig ben geweest met hem, omdat ik vrij laat van school kom en het is ook zo vroeg donker. Ik hoop dat ik hem toch wat tammer krijg, want aangezien hij mij nog steeds niet vertrouwt laat ik hem niet vrij. En ik vind het zielig voor hem. Hij ziet Falkor nu wel niet meer, dus kan hij niet jaloers zijn op het vliegen.
Ik vraag me ook af of Bartok wel kan vliegen..Aangezien hij bijna 1 jaar in zo'n klein kooitje heeft gezeten denk ik niet dat zijn vleugelspieren goed ontwikkelt zijn. Maarja nu in deze kooi kan hij ze mss wel al wat trainen!? En voor de rest baart zijn staart me zorgen, wrs moet hij eens flink ruien en ziet zijn verenpak er dan een stuk beter uit maar nu zijn zijn staartpen en enkele pennen aan zijn vleugels zo rafelig.

DarkWolf

Ik heb gistern het advies gekregen om beide parkietjes eens samen in de kooi te steken. Dit ga ik binnenkort eens doen, mijn vraag is nu: wie moet ik bij wie steken?
Moet ik Bartok bij Falkor steken (in de kooi waar hij later inkomt) of mag ik Falkor ook bij Bartok steken?

Milo-Pixel

ik zou falkor bij bartok doen, omdat falkor al helemaal tam is.

groetjes, Marit

DarkWolf

Citaat van: Milo-Pixel op november 25, 2007, 12:56:31
ik zou falkor bij bartok doen, omdat falkor al helemaal tam is.

groetjes, Marit
Ja, dat dacht ik ook eerst te doen ook omdat die kooi voor Falkor ook helemaal nieuw is. Maar als Bartok over xx-aantal tijd toch in Falkor zijn kooi moet kan ik hem dan nu al beter niet laten wennen aan de kooi (en Falkor krijgt ie er gratis bij :P)

Milo-Pixel

ik zou gewoon die 2 aan elkaar laten wennen in bartoks kooi en dan als ze helemaal aan elkaar gewend zijn bartok bij falkor doen. waarschijnlijk went hij er dan zoiezo al sneller aan omdat falkor er is.

Caradow

Neem Falkor's kooi, richt deze opnieuw in en zet Falkor en Bartok er samen in. Zo zitten ze gelijk in de kooi waar ze uiteindelijk in moeten komen en is de kooi ook voor Falkor nu net nieuw :)

DarkWolf

Ik heb vanmorgen Falkor zijn kooi maar eens nieuw ingericht (met enkele spulletjes die ik tijdens de meeting gekocht heb). Dan heb ik beide kooien tegen elkaar gehouden, natuurlijk ging Falkor eerst in Bartok's kooi maar ondertussen zijn ze al van kooi gewisselt.
Ze hebben nog geen 1x ruzie gemaakt, echt helemaal niks! Falkor is wel de speelvogel en hopt van hier naar daar, maar ook Bartok komt los. Hij heeft al paar dingen uitgetest :)
Nu het tam maken nog, hopelijk lukt dit nu iets beter.

Mars

Als hij zich meer op zijn gemak voelt, gaat het tam maken vaak ook beter.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

DarkWolf

Nog even een update over Falkor en Bartok..
Ze zitten nog steeds gezellig bij elkaar in de kooi, en heb ze nog geen 1x ruzie weten maken. Bartok is wel een raar, koppig beest en ik maak me daar zorgen om. Tot enkele dagen geleden kon ik mijn vinger tot net voor zijn buik brengen (opstappen deed hij niet). Nu kruipt hij al tot boven in de kooi vanaf ik het deurtje van de kooi open doe!
Elke keer als hij een stap voorwaart maakt, gaat hij er 2 achter uit. Zo ging hij enkele weken geleden op mijn vinger "zitten", sindsdien had hij weer vreselijke schrik van mij hand. En nu dit.
Ik begin een beetje mijn geduld te verliezen, wat ik eigenlijk niet mag want ik heb hem nog maar 1 maand..
Maar ik wil hem zo graag eens laten vliegen, want elke keer ik Falkor los laat wordt hij 'zot' en fladdert hij van hier naar daar in zijn kooi.
Is het misschien aan te raden om hem eens te laten vliegen met Falkor? Of moet ik hem toch eerst wat meer aan mij laten wennen voor ik hem 'de wijde kamer' instuur? Ik heb nl. heel veel schrik dat ik hem niet terug in zijn kooi ga krijgen!