1e Eitje van Simba & Robin!

Gestart door Sanne, september 06, 2007, 20:16:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sanne

Hallo allemaal :D,

Ongeveer 15 dagen geleden heb ik een broedblokje aan de kooi van Simba en Robin gehangen, en vanavond rond een uur of zes heeft Simba haar eerste eitje gelegd  ;D

Op mijn website kunnen jullie het allemaal volgen ;)
http://www.student.tue.nl/Q/s.j.v.velzen/Nestjes.htm
(best bekeken met Internet Explorer in 1024x 768 pixels)

Felicitaties en commentaar kan je in dit topic kwijt :P

Groetjes Sanne, Simba en Robin

Caradow

het is hier geen chat meisje...

Maar gefeliciteerd ;) alweer....

Ingrid

Spannend hoor Sanne!! Ik zal het op de voet gaan volgen :). Gefeliciteerd  met het eerste eitje :-*

Idske

Wat leuk en spannend! Gefeliciteerd Sanne!
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Sonja

Leuk!! ;D
Van harte gefeliciteerd! :)

Ik ben heeeel benieuwd naar de kleintjes van Simba en Robin en zal dan ook regelmatig een kijkje op je website nemen! :)

Groetjes, Sonja.

karin v h

Leuk hoor dat 1 e eitje.
Eventjes een waarschuwing bij jou zitten ze ook al aan de wand van het broedblok te knagen (zag ik op de foto's). Bij mij hebben ze n.l. een gat door die wand heen gegeten dus kijk uit dat je dat in de gaten gaat houden - want dat wandje is maar dun. ;)
Groetjes karin


roha

 ;D Leuk zeg!!  ;D

Gefeliciteerd!!

Ben erg benieuwd!!

Groetjes Hanneke

Chicowen

Hej Sanne,

Wat goed!!!!! Echt helemaal leuk!  ;D ;D ;D

Gefeliciteerd! Simba en Robin worden vast hele goede ouders! Ben zo benieuwd naar de kleintjes.  :-* :-X

Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Parkieten-Freak

Waaaauw! Wat leuk Sanne!  ;D ;D
Fantastisch, en wat snel ook al he?
Ben heel benieuwd hoeveel eitjes er gaan komen.  :)
Ik kom kijken als de kleintjes er zijn! ;D


Annika

#10
van harte proficiat! het begin is gemaakt en lekker vlot hoor, in 2 weken. Heel spannend, geniet ervan en ik ga het ook zeker volgen.

Meteen even gekeken en wat een mooie duidelijke site heb je zo en vooral ook leuk commentaar geschreven! Ga zo door!  ;D

Stefan

Hallo,

Proficiat met het "1ste" eitje.
Ik zie dat je in je broedhok wat ' zaagsel ' hebt gelegd ... is dit nodig of mag een broedhok ook zijn natuurlijke harde bodem behouden zonder er iets in te leggen zoals zaagsel of iets anders ?

Groetjes,

karin v h

Citaat van: Stefan op september 07, 2007, 12:32:28
Hallo,


Ik zie dat je in je broedhok wat ' zaagsel ' hebt gelegd ... is dit nodig of mag een broedhok ook zijn natuurlijke harde bodem behouden zonder er iets in te leggen zoals zaagsel of iets anders ?
Groetjes,


Nee Stefan je hoeft niets in het broedblok te leggen parkietjes leggen in principe gewoon op het hout van het broedblok. Bij mij hebben ze er alles weer uitgehaald. Ik heb ook later op het forum te horen gekregen dat je er niets in hoeft te leggen. Ik denk dat het ook makkelijker is met schoonmaken als er niets in ligt maar dat is persoonlijk. ;)
Groetjes karin


Monique8736

Wauw Sanne,wat snel! En wat spannend allemaal! Ik wens je heeeeel veel plezier aan je parkieten-gezinnetje! En ik blijf het allemaal volgen  :D

Groetjes Monique

Sanne

Iedereen bedankt voor jullie berichtjes  ;D
'k kan haast niet wachten totdat het eerste jonkie er is  :D


Citaat van: karin v h op september 06, 2007, 21:36:29
Leuk hoor dat 1 e eitje.
Eventjes een waarschuwing bij jou zitten ze ook al aan de wand van het broedblok te knagen (zag ik op de foto's). Bij mij hebben ze n.l. een gat door die wand heen gegeten dus kijk uit dat je dat in de gaten gaat houden - want dat wandje is maar dun. ;)
Groetjes karin

Hey Karin,

Ik houd het inderdaad goed in de gaten. Maar Simba is er nog lang niet doorheen hoor ;). 'k hoop dat ze stopt met knagen. Als ze dat niet doet dan zet ik d'r aan de buitenkant wel een plankje tegenaan :)

Sanne

#15
Het eitje is weg! vanmiddag lag die er nog... ben een paar uurtjes weg geweest en nu is 't eitje weg!  :-[ :'( :'( :'(

d'r ligt nog een klein stukje van de schaal... heeft Simba 'm op gegeten?! Waarom? teveel stress? niet bevrucht? Wat moet ik nu doen?



foto toegevoegd  ;)
gr safrena



Caradow

Jee Sanne, das balen!

Waarschijnlijk heeft ze het ei stuk gemaakt en opgegeten...
Je zou dan kunnen denken aan kalkgebrek (heb je al uitgesloten)

Of mischien weet ze zich geen raad, onervarenheid..
Pff ik weet het niet meis...

even afwachten of er nu (als het goed is morgen) nog meer eitjes komen en wat ze dan doet..

Het is te hopen dat je gene eiereter hebt, want dan zul je eerst met nepeitjes aan de slag moeten..

Sonja

Hè Sanne, wat een pech.... :(

Hopelijk komt er snel weer een eitje en gaat het vanaf dan wel allemaal goed.

Ik duim voor je!

Groetjes, Sonja.

Safrena

Hey Sanne

Zoals ik msn zag, is het ei niet verdwenen of op gegeten, het is gewoon stuk gepikt ;)

Of je popje nu een eiereter is zul je nog even moeten afwachten. Kijk hoe ze reageert als ze een nieuw eitje gelegd heeft.
Verder kun je beste zo snel mogelijk het blok even schoonmaken, zodat het kapotte ei en vloeistof zoveel mogelijk uit het blok zijn.

Vele groetjes

Ps foto van Sanne bijgevoegd in haar berichtje ;)

Parkieten-Freak

Ach jee wat naar nou toch weer :( Is dit misschien toch onevarenheid?