Popcorn speciaal voor huisdieren :)

Gestart door Sanne, juli 09, 2007, 14:44:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sanne

Hallo allemaal,

Ik was net bij de dierenwinkel en daar hadden ze kleine maiskolfjes speciaal voor huisdieren. Die kolfjes kan je in de magnetron doen en dan wordt 't popcorn :)
'k heb net wat gepoft en aan Simba en Robin gegeven. 'k ben benieuwd of ze 't lusten :)

Rechts onder op deze pagina staan ze
http://www.hopefarms.nl/main-producten.html

'k had er nog nooit van gehoord dus 'k dacht zal 't eens op 't forum zetten :). 'k zal wel laten weten of Simba en Robin 't lekker vinden ;)

Groetjes Sanne

edit: op de website staat niet dat 't voor vogels is, maar op de verpakking wel ;)

karin v h

Hallo Sanne,
Ik ben reuze benieuwd hoe ze dat vinden.
Er staat bij dat het een gezond tussendoortje is dus kwaad zal het wel niet kunnen. Mais bevatten ook vitaminen dus als ze het lusten is het denk ik wel goed.
Groetjes Karin
P.s. Op het tweede plaatje van de website achter de konijntjes staan wel vogels op. ;)

Kahlan

Die zijn leuk ja! Alleen mijn parkietjes vonden het maar gek en als iets gek en eng is, ga je het niet opeten natuurlijk ;)
Ben benieuwd wat jouw parkietjes ervan vinden!

simpy

Hallo!

Wat grappig, dieren popcorn. Nog nooit van gehoord!!
Ben benieuwd wat je vogeltjes er van vinden. Eten ze het al??

Groetjes Simone

Sanne

#4
Hey,

Ja Simba vindt het best lekker volgens mij  ;D (Robin vind het vooral leuk spul om uit het bakje te gooien ;)
Zo af en toe krijgen ze 't hier als extratje :)

Groetjes Sanne

klikkie

klinkt wel leuk :D
kna je het ook zelf opeten?  :P

Parkieten-Freak

Citaat van: klikkie op juli 16, 2007, 15:21:24
klinkt wel leuk :D
kan je het ook zelf opeten?  :P
Op zich kun je het wel opeten. Een hondenkoekje kun je ook opeten. Of deze popcorn lekker smaakt, is een andere zaak.
Bij "mensen" popcorn is vaak suiker of zout toegevoegd, dat zal bij deze popcorn niet het geval zijn.



Siempke

Zou je dan ook als je zelf popcorn maakt, zonder suiker en zonder zout, wel ook wat aan de parkiet kunnen geven?
Dan zit er namelijk geen suiker en geen zout in..
Of kun je dat maar beter niet proberen?

karin v h

Het is op zich een natuurproduct ik weet alleen niet hoeveel vet het bevat (en dat gaat voor beide popcorns die voor vogels en die voor de mens! want zo bevat trosgierst ook veel vet!).
Maar dat is natuurlijk uit te zoeken.
Groetjes karin

Parkieten-Freak

Volgens Wikipedia is Popcorn (naturel) is niets anders dan gegaarde mais, het bestaat voor ca. 80% uit zetmeel, 10% eiwitten en bevat zo'n 2% vezels.
Je mag naturel popcorn best af en toe aan je vogels geven, zeker als ze het leuk vinden om er mee te spelen. Dubbele pret!  ;)


karin v h

Inderdaad dubbele pret.
Zal van de week is op de markt kijken naar mini-maiskolfjes - die zijn niet zo angstaanjagend als die grote.

Fenixjuh

hey,
laat aub even weten waar je dat gekocht hebt dan, wij hebben wel zo'n pannetje (vroeger maakten wij elk weekend popcorn, omdat mijn ouders tegen chips en flippo's waren ;) ) maar ik kan het tegenwoordig nergens meer vinden, en als mijn vogeltjes mee willen eten  ;)
groetjes!!

karin v h

Je gaat toch niet de popcorn 'poppen' voor je parkietjes. Je moet het zo geven. Als maiskolfje.
Kijk maar even naar het plaatje wat in het begin wordt aangegeven. Dat kunnen ze afknabbelen.
Ja - of ik moet helemaal abuis zijn..... ;)
Groetjes karin

Siempke

#13
Het leek me wel wat, fijn om te horen dat ze het mogen eten.
Ik zal is gaan kijken waar ik mini-maiskolfjes kan krijgen ;)

Gr. Simone

Oh, da's fijn dat je het ook kunt poppen ;)

Sanne

@ Fenixjuh: Ik heb het gewoon bij de dierenwinkel gekocht.

@ Karin: Ja je kunt het wel poppen in de magnetron. Dat staat ook op de verpakking ;) (maar je kunt het ook zo geven, maar dat is misschien een beetje te hard voor kleine parkietjes)

karin v h

Maar geef je dan niet het kolfje gewoon om af te eten?

Sanne

Citaat van: karin v h op juli 16, 2007, 21:52:50
Maar geef je dan niet het kolfje gewoon om af te eten?


Nee ik pop het voor ze en de popcorn die ervanaf komt doe ik in een bakje. Dit vinden ze leuk om te eten en om uit het bakje te gooien ;)

Siempke

Citaat van: Sanne. op juli 16, 2007, 21:54:06
Nee ik pop het voor ze en de popcorn die ervanaf komt doe ik in een bakje. Dit vinden ze leuk om te eten en om uit het bakje te gooien ;)

Oh, leuk dat ze er ook een soort als het ware mee spelen :D

Parkieten-Freak

Dat vraagt eigenlijk gewoon om een foto Sanne. :P


Sanne

Citaat van: Parkieten-Freak op juli 16, 2007, 21:55:15
Dat vraagt eigenlijk gewoon om een foto Sanne. :P

Een foto van etende parkietjes? of een foto van hoe het eruit ziet als het gepopt is?