Popcorn speciaal voor huisdieren :)

Gestart door Sanne, juli 09, 2007, 14:44:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

karin v h

Of een fotootje van een parkietje die de popcorn uit de bakjes gooit. Mag allemaal we zijn reuze benieuwd.
We wachten het met spanning af.

Parkieten-Freak

Een foto van popcorn etende (en met popcorn spelende) parkieten. Het liefst als ze er een enorm rommeltje van gemaakt hebben. :P

Edit:// is een leuke voor "The Hall of Fame"  ;)


Siempke


Sanne

Citaat van: Parkieten-Freak op juli 16, 2007, 21:59:11
Een foto van popcorn etende (en met popcorn spelende) parkieten. Het liefst als ze er een enorm rommeltje van gemaakt hebben. :P

Edit:// is een leuke voor "The Hall of Fame"  ;)

Uhh ja die foto houden jullie tegoed ;)

Sanne

Zo ziet het er in ieder geval uit als het gepopt is...
'k plaats na m'n vakantie wel een leuke foto van mijn rotzooimakers ;)


Sanne

Het is toch nog een beetje gelukt met de foto's: hier gooit Robin net een stukje popcorn uit het bakje



En hier hapt hij netjes een stukje af :)


karin v h

Nou Sanne, hele leuke foto's.
Nu kun jij lekker rustig vakantie houden de parkietjes vermaken zich wel met de popcorn.
Groetjes karin en een fijne vakantie.

Parkieten-Freak

Haha, heerlijk Sanne! Het lijkt me leuk om Croky ook eens mee te verrassen! ;D


Sanne

Citaat van: Parkieten-Freak op juli 16, 2007, 23:09:51
Haha, heerlijk Sanne! Het lijkt me leuk om Croky ook eens mee te verrassen! ;D

Ja moet je zeker een keer doen  ;D (als je van rotzooi houdt :P)

karin v h

Citaat van: Sanne. op juli 16, 2007, 23:27:47
Ja moet je zeker een keer doen  ;D (als je van rotzooi houdt :P)

Iedere echte parkietenliefhebber houdt van rotzooi anders moeten ze geen parkietjes nemen.

Sanne

Citaat van: karin v h op juli 16, 2007, 23:33:26
Iedere echte parkietenliefhebber houdt van rotzooi anders moeten ze geen parkietjes nemen.


Oei das een serieus antwoord  :o
't was maar een geintje  ;)

karin v h

Sanne, ik reageerde gewoon 'echt' op jouw reactie. Als je geen rotzooi wilt hebben moet je toch geen parkietjes nemen. Kun je beter goudvissen nemen.
Ze maken er bij mij altijd een bende van maar dat ben ik gewend. Ze moeten ook kunnen spelen.
Groetjes karin

Siempke

Whoo, leuke foto's!
Ik ga het mijn parkietjes zeker is geven :P

hannah

leuke foto's ;D
ik vroeg me af of ik geen mais(kolf) kon kopen om de popcorn zelf te eten en er mijn parkieten en konijn van te geven. als het puur een natuurproduct zonder toegevoegde stoffen is kan dat toch wel?
hier een link naar een recept dat ik op internet vond (zelf popcorn maken):
http://www.ouders.nl/xtip9606.htm#nr4
(voor parkieten natuurlijk zonder zout)
maar dit is met olie in een pan, is dat niet te vet voor parkieten? frituren is niet zo vet als vaak wordt gedacht omdat de hete olie de cellen van groente ed sluit, zodat er geen vet in komt, alleen aan de buitenkant. maar of dat met popcorn net zo is?
je kunt ook korrels in de winkel kopen speciaal voor popcorn maken, maar ik weet niet of dat ook goed is voor huisdieren.
hier nog een leuke link: http://www.dekooktips.com/warenkennis/graan-rijst/popcorn.htm
Citaat van: karin v h op juli 16, 2007, 23:33:26
Iedere echte parkietenliefhebber houdt van rotzooi anders moeten ze geen parkietjes nemen.

ja, maar of je ouders er blij mee zijn is maar de vraag :P

nick

Leuk,
Ik ga vandaag gellijk kijken in de dierenwinkel.
Mischien lusten die van mij het ook wel :P

Gr nick

Caradow

NOOIT vet gebruiken bij popcorn voor huisdieren...

hannah

okey, dan weet ik dat.  ;D
iemand een idee hoe je popcorn van een kolf in de magnetron maakt :-\

Ingrid

@Hannah, je kunt niet elke mais gebruiken voor het maken van popcorn. Er gaat namelijk een drogingsproces aan vooraf en daarna krijg je de zogenaamde popmais welke te gebruiken is om popcorn van te maken.

Sanne

Citaat van: hannah op juli 23, 2007, 13:25:48
okey, dan weet ik dat.  ;D
iemand een idee hoe je popcorn van een kolf in de magnetron maakt :-\

Hoi Hannah,

Speciaal daarvoor geschikte mais kopen. Ik raad wel aan om het niet "los" in de magnetron te leggen. De popcorn springt namelijk alle kanten op. Ik heb een bakje genomen (om eten in te bewaren) en daarvan de deksel er heel iets gedraaid (zodat er nog wel lucht in en uit kan) opgelegd. Dan blijft de popcorn in het bakje. Na het poffen nog heel even wachten met de deksel eraf te halen. Er kunnen nog wat maiskorrels poffen en die schieten dan de popcorn alle kanten op :P
Maar je kunt denk ik ook wel magnetronfolie gebruiken.

Groetjes Sanne

tup en joep

ik heb ook de popcorn geprobeert
ze vinden het hier zo lekker dat mango het bij kiwi uit zijn snavel trekt