3 grasparkieten?

Gestart door Virginie, juli 02, 2007, 22:21:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Virginie

Hallo, hier ben ik nog eens...  :o
Ik heb dus 1 parkietje in een kooi zitten alleen, een popje, ze moest normaal
tam gemaakt worden, maar dat is mislukt => door er te weinig mee bezig te zijn!
Ze zit nu al precies 1 jaar in een kooi & wel erg alleen...
Daarom vonden we nu eens tijd om ze bij de andere twee parkieten te steken in de volière (popje en mannetje)
We hadden dat idee al veel gehad maar ik was altijd bang voor ruzie, want we gingen normaal
kweken met de andere twee, en ik denk dat het nog wat te vroeg is daarvoor, ze zijn niet geïnteresseerd in het
broedblok!
Daarom zou ik graag mijn parkietje in de kooi (popje) bij de andere twee (popje & mannetje) buiten steken => lekker fladderen!!
We zouden dan niet meer willen broeden met de andere twee maar  gewoon laten leven in groep!
Ik denk dat ze daardoor veel gelukkiger zal zijn, en daar haar leven kan doorbrengen samen met andere parkietjes...
Zou dat lukken? We zijn het morgen van plan want ik kan het niet langer aanzien om ze daar alleen in de kooi te zien zitten!  :)


Bericht enigszins leesbaar gemaakt.  ???
Gelieve geen MSN taal te gebruiken
Gr. PF


petra

Hallo Virginie,
Ik weet niet hoe groot jouw voliërre is, maar als tip zou ik er dan ook nog een man bij zetten....een even aantal is bijna altijd beter....omdat er nu de kans bestaat dat de poppen gaan vechten om de man!?
Verder is het een prima idee om je binnenvogel lekker naar een voliërre te doen....doe het alleen niet als het te koud/nat aanvoeld buiten...dan is de overgang te groot voor je vogel die nu binnen zit!!
Groetjes en succes met de "verhuizing" ,
Petra, Koen en Lady

Virginie

Bedankt!
Maar mijn grasparkiet is al gewend aan de temperatuur want hij zit overdag buiten,
anders moet hij heel de dag alleen binnen zitten  :P Ik denk dat we
haar vanmiddag erin zullen laten & dan zullen we wel zien  :-*

Scotty - Keecko

#3
Hoi Virginie,

Ik zou inderdaad ook een mannetje erbij zetten. Zo heb je een even aantal parkietjes en een goede verhouding tussen het aantal mannetjes en popjes.

Heb je trouwens een buitenvoliere of gewoon een kamervoliere buiten staan? ???

En nog even over dat je je parkietje (die alleen in een kooitje zat). Het lijkt me niet verstandig om je parkietje elke dag buiten te zetten en dan 's avonds ('s nachts) weer naar binnen te halen. Ten eerste vanwege de grote temperatuursverschillen en ten tweede, blijf je wel de hele tijd bij haar zitten? Er kan zo wat mis gaan.

Misschien zorg jij er voor dat het helemaal goed verloopt en houd je er wel rekening mee, maar ik vraag het toch maar even voor de zekerheid :)

Groetjes, Ilse

petra

Zo kun je het inderdaad ook doen...en mocht je merken dat ze veel ruzie hebben onderling kun je altijd nog overwegen om er een even aantal van te maken....
Succes vanmiddag...en laat je nog weten hoe ze het vinden met zijn drietjes buiten??
Groetjes Petra

Safrena

Hey Virginie

Twee popjes en een mannetje is zelf vragen om problemen
Dit zijnde is je trouwens ook al in een ander onderwerp verteld


Je kan veel beter zoals Ilse en Petra al zeiden er nog een mannetje bij doen.

Vele groetjes

Virginie

Ik mag geen parkietj meer en trouwens we zullen wel zien hoe
het verloopt, wie wetn komen ze heel goed overeen... :-\
Het is geen kamervolière...
We hebben het zelf gemaakt & de vogels hebben plaats om te vliegen...
We gaan nu eerst de volière wat schoonmaken
DoeiDoei 

Safrena

Hey Virginie

Ik kan je op een papier geven, dat je vroeg of laat problemen zult hebben.
De popjes zullen gaan vechten voor het mannetje, dit tot bloedens toe, zelfs soms tot de dood als gevolg

Heel jammer dat je er dus geen mannetje meer bij (mag) doen en ze toch met hun drieen samen in een voilere gaat doen

Vele groetjes

Virginie

Ze zit ernu bij, kzal moeten zagen zeker  :(

roha

Hoi,

Waarom mag je geen parkietje er meer bij hebben?
Ik vraag dit, omdat je in je 1e berichtje aangeeft dat je je koppeltje in de buitenvoliere wel wil laten broeden.

Virginie

Citaat van: roha op juli 03, 2007, 12:44:17
Hoi,

Waarom mag je geen parkietje er meer bij hebben?
Ik vraag dit, omdat je in je 1e berichtje aangeeft dat je je koppeltje in de buitenvoliere wel wil laten broeden.

Ja we wilden graag kleintjes hebben & daarna prucheke erbij steken,
maar ze wilden niet kweken daarom hebben we prucheke er direct bijgestoken
en broedblok weggedaan...
Jah, we zullen wel zien als het niet goed gaat, zal ik wel een man mogen bijhebben...

roha

Hai,

Het advies dat wordt gegeven, om er nog een man bij te nemen, wordt niet voor niets gegeven.
Het komt vaak voor dat de popjes gaan vechten om de man.
Ga er a.u.b nu niet op wachten tot er gewonde parkietjes zijn, maar wees het voor.
Het was in principe de bedoeling om meer parkieten in de voliere te gaan houden, dan kan er toch ook wel een mannetje bijkomen?
Een even aantal parkieten is toch ook gezelliger voor de vogels.

Mars

En zeker als er nu volgend jaar wel een nestje komt: dan lopen de eieren en de kleintje gevaar door jaloersie.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Virginie

Jah kzal wel proberen te zagen  ::) ervoor  :'(

Virginie

Mijn vader gelooft het dus niet en denk dat alles goed zal gaan,...
Ik heb het broedblok eruit gehaald en hij wil het er nu terug inhangen omdat hij denkt
dat de man dan zal kweken met prucheke en het andere popje zal wss de eieren kapotmaken,
zoals ik hier al veel gehoord heb   :( pff
Als we nu eens niet zouden kweken zou alles toch goed kunnen gaan, ze zullen mss
overeen komen want nu is er nog geen ruzie  :o... samen met z'n drietjes spelen en fladderen  ???

roha

Hoi,

Jammer dat je vader denkt te weten dat alles goed zal gaan en alle adviezen onbelangrijk vind. Natuurlijk hoef je een advies niet op te volgen, maar wij dit advies omwille van de parkieten.
Ik begrijp je vader alleen niet, waarom kan er nu niet 1 extra man bij, als het toch de bedoeling is om nog meer parkieten te hebben.
Dan moet dat toch ook kunnen en zo weet je zeker dat het goed zal gaan.
Ik hoop dat je vader alsnog overstag gaat en anders hoop ik dat alles goed gaat met de parkieten.

Groetjes

Virginie

De 3 vogels zitten nu al heel lang bij elkaar, nog altijd nix gebeurt oor :s

Diana

Heb je inmiddels al een nestje dan? Je kan erop wacchten dat het fout afloop als het ene koppeltje gaat broeden. Hoop het niet voor je maar ook ben toen snel een mannetje erbij gaan halen omdat ik 3 parkietjes had. En nu 2 happy koppeltjes.

Ilse*

2 popjes en een man...
Ook ik dacht dat het wel wat mee zou vallen... :-\
Niet dus, mijn lieverdjes zaten tot voor kort ook met zijn drietjes (2 pop, 1 man), maar ik heb ze uit elkaar moeten halen omdat ze zo erg aan het vechten waren.
Een paar open plekjes op de pootjes van de dames, en mijn ene meisje had een geknakte vleugelpen...
Als ik niet in de buurt was, was het zeker weten, nog veel erger afgelopen!

Dus, Virginie, haal zo snel mogelijk een man erbij, of zet een parkietje apart, voor het broedseizoen echt begint.
En geloof me, er zijn al aardig wat parkietenpaartjes nu al in de broedstemming. Zo ook de mijne. En je wilt geen vechtende parkietjes meemaken...

Groetjes, Ilse

jaspervh

Ik heb ook het probleem gehad van het vechten voor het mannetje, en het zwakste popje heeft haar bek verloren met gevolg niet meer kunnen eten.