3 grasparkieten?

Gestart door Virginie, juli 02, 2007, 22:21:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kevin

ik heb nu ook een man met 2 popjes zitten
en ze vechten als ze bij elkaar komen
in het voorjaar moet er een popje weg

Milo-Pixel

@Kevin:
kan je er niet een mannetje bij doen dan?

Groetjes, Marit

kevin

nee ze gaat weg
maar ik ga in de plaats een nieuwe koppel bijhouden :p

Safrena

Citaat van: kevin op januari 28, 2008, 19:46:18
nee ze gaat weg
maar ik ga in de plaats een nieuwe koppel bijhouden :p

Hey Kevin

Als je toch een nieuw koppel wil, waarom dan niet gewoon jouw popje houden en daar een mannetje bij zetten

sorry als dit bot klinkt, maar een popje wegdoen, om er dan opnieuw een mannetje en popje bij te doen dat berijp ik niet  ???
Grasparkietjes zijn geen speelgoed die je zo maar even kan weg doen als ze niet doen wat jij wil, je bent wel met levende diertjes bezig, die ook gevoelens hebben, en ook pijn en verdriet kennen

Vele groetjes

Milo-Pixel

Ik ben het helemaal met Safrena eens.. Waarom zou je haar wegdoen als je er een nieuw koppel voor in de plaats wil zetten? Is ze niet "leuk" genoeg? Het is een levend wezentje, waar je voor gekozen heb, het is geen speelgoed dat je ruilt voor een mooiere, leukere etc.

Misschien klinkt het wat cru, maar ik vind het heel raar als je je popje wegdoet om een nieuw koppel er bij te doen, dan toch gewoon een man erbij ???

Mars

Bovendien zul je zien dat je popje ineens heel anders zal zijn als ze ook haar eigen maatje heeft.

groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

ciske

ik wil me even bij bovenstaande berichtje aansluiten.

een dier weg doen zowiezo al. ja door omstandigheden kan het soms niet anders maar dan doe je er ook echt alles aan om voor ze een goed onderkomen te vinden (zoals in een ander topic geprobeerd wordt).

een dier zomaar weg doen omdat het nie goed gaat omdat er een mannetje te weinig is, vind ik geen goede reden, vooral niet nu je aangeeft dat je er een nieuw koppeltje bij in wilt doen. dan zou ik er een mannetje bij doen. zodat ze beiden een eigen maatje hebben.

Daarom heb ik in ieder geval besloten dit jaar nog geen nestje te laten komen omdat ik er gewoon niet de ruimte of mogelijkheden heb om ze allemaal te houden, en er niet vooraf een goed plekje voor heb.

Gr, bas, ciske en ciska

kevin

jullie hebben eigenlijk gelijk
ik ga er een mooi mannetje bijzetten

Milo-Pixel


Willemien

Hoi

Mooi dat je er een man bij doet..
Nu heb ik drie mannen en 1 pop deze pop accepteerd andere popjes niet (al eens geprobeerd) en nu dan toch maar een mannetje geprobeerd en dat gaat prima ??
Ze flirt met alle drie en 1 van de drie (de groene) dat is haar echte 'man' denk ik ?

Groeten Willemien

kevin

gaat dat beter 3 mannen en 1 pop
of 3 poppen en 1 man??

roha

3 mannen en 1 pop, maar daar gaat het ook over in dit topic  ;)
Maar waarom niet 2 mannen en 2 popjes?

mariska79

Naar mijn idee en ervaring maakt het echt niet wat je bij elkaar zet. Het gaat goed of fout, maar het geslacht heeft daar naar mijn ervaring geen aandeel in. Heeft meer te maken met het kararkter van de parkietjes. Een even of oneven aantal maakt ook niet uit, heb er een poos 3 gehad en een tijdje 5, ging prima. Niet beter of slechter dan 4.

Ilse*

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Je zegt dat je een tijdje een oneven aantal hebt gehad. Een tijdje kan het inderdaad goed gaan, dat heb ik hier zelf ook gemerkt. Maar zodra het broedseizoen komt, en ze gaan koppeltjes vormen, kun je beter oppassen.

Het kan misschien in 1 van de 10 gevallen goed gaan, maar meestal gaat de combinatie in de andere 9 gevallen fout.

Het zal misschien ook wel wat met het karakter van de vogeltjes te maken hebben, maar parkietjes vormen koppeltjes, dus ik zou zeker rekening houden met het aantal en de geslachten.

roha

Citaat van: mariska79 op januari 31, 2008, 10:33:10
Naar mijn idee en ervaring maakt het echt niet wat je bij elkaar zet. Het gaat goed of fout, maar het geslacht heeft daar naar mijn ervaring geen aandeel in. Heeft meer te maken met het kararkter van de parkietjes. Een even of oneven aantal maakt ook niet uit, heb er een poos 3 gehad en een tijdje 5, ging prima. Niet beter of slechter dan 4.


Had je een oneven aantal met meer vrouwtjes, of met meer mannetjes?

En het is beter te om ruzies te voorkomen, dan af te wachten tot er iets ergs gebeurt.

Ik heb ook 3 dames en 2 heren gehad, wat goed ging, maar het oneven aantal is toch minder. Momenteel zitten er 3 heren en 2 dames,  nu gaat het nog heel goed, maar ik weet niet als het straks broedseizoen is, wat de dames dan gaan doen. Ze vinden elkaar erg aardig, maar ze vinden Dexter allebei ook aardig en 1 van de dames vormt een koppeltje met hem en Dexter vind de dames allebei ook erg aardig.


NaOmi_W

het wil niet zeggen dat als je meer mannen dan popjes hebt, dat de mannen niet zullen gaan vechten (tegen niemand in het bijzonder, hooguit Kevin). Hier heb ik 2 mannetjes en 2 popjes. Om 1 vrouwtje is door beide mannetjes gevochten terwijl ze al een aantal weken in deze samenstelling zaten (de 2 mannetjes en het popje al een paar maanden). Zoals op het forum ook al opgemerkt is, kondigen de vogels dit jaar het broedseizoen al vroeg aan en ik ben er van overtuigd dat dit ook de ruzie heeft veroorzaakt. Echter, het mannetje dat verloren heeft, kon nog altijd naar het andere vrouwtje uitwijken en kon zijn nederlaag accepteren en heeft met haar een koppel gevormd. Een mannetje (of popje) dat die mogelijkheid niet heeft, zal waarschijnlijk niet zo snel opgeven, we spreken immers over hormonen... ;)

Het is overigens voor een vogel die alleen blijft, ook erg om tegen een koppel aan te kijken dat de natuur zijn gang kan laten gaan. Net zoals dat het voor het gros aan vrijgezelle mensen ook niet fijn is als zij opgesloten zouden worden met een verliefd stel (dat ook nog eens alles in het openbaar doet!, zoals in een vogelkooi)

Willemien

Hoi

Beetje laat antwoord voor Roha.. de laatste parkiet was nog zo jong en was gewwon afwachten wat t werd.. leek een pop te worden maar... toch een man en ja het gaat prima ze zijn heel goed met z'n 4 samen geen moeilijkheden alleen maar 'love' .. ze vormen nu 2 keer een duo 2 man 1pop en 1 man ..
Grappig om te zien..

Groeten Willemien

roha

@Willemien: de vraag was niet persoonlijk aan jou gericht, ik bedoelde eigenlijk te zeggen waar we het nu eigenlijk over hebben in dit topic en dat is de vraag Waarom niet een mannetje erbij, 2 mannen en 2 popjes
Maar ik geef toe, het staat er wel een beetje raar..  ;)

Virginie