Op de snavel bruinig vlekje bij me popje?

Gestart door Nadine, april 18, 2007, 17:48:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nadine

Hallo !

Ik had een vraagje? Ik maak me er eigenlijk geen zorgen over.. maar misschien moet dat wel! :o
Ik zga vanmorgen met het schone water en voer geven dat mijn popje timo [ zij heeft al 2 of 3 jaar een bruine neusdop ] dat op haar snaveltje zelf! vlak tegen de neusdop aan in het midden.. een bruinige vlek zit.. ??? ik wete heel zeker dathet niet de neusdop is.. en het lijkt wel of het eronder vandaan gelekt komt en zo is opgedroogt..? het zit echt in het midden waar zeg maar de neusdop een ^ maakt van neus tot neusgat.. this echtheel klein..  maar ik weet zeker dat ze dit niet had? :-[ ook zit er een stukje verderop de snavel opeens ook weer een dreupjee.. bruinigheid.. het is gewoon de snavel die bruin kleurd op die plek ???

Ik heb echt geen idee wat het is! het parkietje zelf is juist steeds levendiger aan het worden als zij altijd was! ik heb haar vanmorgen zelfs weer horen meefluiten met de muziek! :D
nou dat heb ik haar de afgelopen 2 jaar niet horen doen.. ze was stil.. of schreeuwde naar de vogeltjes buiten.. en een enkele keer een zachte *chiep chiep* naar Elmo maar verder niet.
Dus ziek is ze zeker weten niet! ???

Heeft iemand misschien een idee wat dit kan zijn!? :o

Het viel de genen bij wie ze een weekendje hebben gestaan laatst wel op dat Timo veel slaapt.
En nu ik naarhaar kijkt slaapt ze inderdaad ook. maar ze zit niet bol.. ze let op wat er om haar heen gebeurd [ af en toe zo oogje open ] zover ik kan zien zit ze op 2 pootjes.. gewoon te rusten..
Ze eet goed. drinkt goed. is zelfs net haar kooi uit geweest en heeft wat rond ge kluiterd en gevlogen..
Wel is ze nu in de rui? maar lijkt me niet dat haar snavel daar rare plekjes van krijgt ???

Helaas heb ik geen foto toestel.. Alleen een webcam en die maakt geen scherpe foto's!
Ik wil het wel proberen als jullie er zo niet uitkomen ::)

Ik hoop dat het niks ergs is! :D

Vriendelijke groeten Nadine, Timo, Iemo en Elmo :-*

Nadine

Heeft echt helemaal niemand een idee! ???
De bovenste vlek zit trouwens niet tegen de neusdop aan maar 2 tot 3 mm eronder kwam ik vandaag achter..  ;)

En nog een vraagje?
Iemo zit nu in zijn eerste rui.. en hij is erg levendig enzow.. maar zit wel beetje opvallend met bolle veertjes.. dat is ook alles voro de rest is hij gewoon heel speels eet goed fluit gezellig :)
Zit nu een heel verhaal te vertellen aan ze belletje :-* Zou het kunnen dat hij last heeft van zijn eerste rui?
En zo ja hoe kan ik het hem makelijker maken door zijn eerste rui te komen?

Sara

Zou je alsjeblieft wat duidelijker willen typen in het vervolg, ik heb het 4x moeten lezen voordat ik een beetje begreep wat er allemaal stond.. ??? Vooral wat er in het begin allemaal staat snap ik nu nog steeds niet, maargoed.
Ik denk dat het het beste is om toch eens een foto te maken van de neusdop, misschien kunnen we er toch wat op zien en dan is het gemakkelijker te zeggen wat het is.
En over de rui is al heel erg veel geschreven op het forum, dus als je de zoekfunctie gebruikt vind je zeker wat je weten wil. ;)

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Nadine

Hallo !

Ik had een vraagje?
Ik maak me er eigenlijk geen zorgen over.. maar misschien moet dat wel! :o
Ik zag vanmorgen tijdens schoon water en voer geven dat mijn popje timo [ zij heeft al 2 of 3 jaar een bruine neusdop ]
dat op het snaveltje zelf vlak tegen de neusdop aan in het midden.. een bruinige vlek zit.. ???
ik weet heel zeker dat het niet op de neusdop is.. en het lijkt wel of het eronder vandaan gelekt komt en zo is opgedroogt..?
het zit echt in het midden waar zeg maar de neusdop een ^ maakt van neus tot neusgat.. het his echt heel klein..
maar ik weet zeker dat ze dit niet had? :-[
ook zit er een stukje verderop de snavel opeens ook weer een "drupje".. bruinigheid..
het is gewoon de snavel die bruin kleurd op die plek ???

Ik heb echt geen idee wat het is! het parkietje zelf is juist steeds levendiger aan het worden als zij altijd was!
ik heb haar vanmorgen zelfs weer horen meefluiten met de muziek! :D
nou dat heb ik haar de afgelopen 2 jaar niet horen doen.. ze was erg stil.. of schreeuwde naar de vogeltjes buiten.. en een enkele keer een zachte *chiep chiep* naar Elmo maar verder niet.

Dus ziek is ze zeker weten niet! ???
Heeft iemand misschien een idee wat dit kan zijn!? :o

Het viel de genen bij wie ze een weekendje hebben gestaan laatst wel op dat Timo veel slaapt.
En nu ik naar haar kijkt slaapt ze inderdaad ook. maar ze zit niet bol.. ze let op wat er om haar heen gebeurd
[ af en toe zo oogje open ] zover ik kan zien zit ze op 2 pootjes.. gewoon te rusten..
Ze eet goed. drinkt goed. is zelfs net haar kooi uit geweest en heeft wat rond geklauterd en gevlogen..
Wel is ze nu in de rui? maar lijkt me niet dat haar snavel daar rare plekjes van krijgt ???

Helaas heb ik geen foto toestel.. Alleen een webcam en die maakt geen scherpe foto's!
Ik wil het wel proberen als jullie er zo niet uitkomen ::)

Ik hoop dat het niks ergs is!  :'(

Vriendelijke groeten Nadine, Timo, Iemo en Elmo :-*


Aangepast.. Hoop dat het zo duidelijker is? :)
PS. Ik zal zo even een paar foto's met mijn webcam maken en erop plaatsen

Nadine

Nouu dit gaat hem dus echt niet worden ik heb wel een stuk of 20/30 foto's gemaakt met de webcam..
Maar je ziet het op geen 1 foto gewoon!  ??? En ze vindt dat ding doodeng!
Dus ik ga even opzoek naar de camera dan kan ik inzoomen!  :-\
En hopen dat het dan wel lukt..

Ps. Dank je wel voro zoekfunctie tip.. [ Dom dat ik dara zelf niet eerst aan denk  ??? ]

Sara

Ben je zeker dat het geen voedselresten zijn die er aanplakken? Of is het misschien beginnende schuftmijt?
Het kan ook gewoon een kleurverschil zijn in de snavel, dat hebben mijn parkietjes ook wat en dat is heel normaal.
In dit topic ging het ook over een bruin plekje op de snavel: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=12284.0

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Cropje

Hoi Nadine!

Kan het misschien een nieuw stukje snavel zijn? Soms raakt er wel eens een stukje van een parkietensnavel af, omdat ze zich stoten bijvoorbeeld. Als er dan een nieuw stukje overheen groeit, is dat eerst zwart/bruin en later wordt het dan weer normaal.

Ik heb geen foto's van parkietjes met zo'n plekje. Wel heb ik foto's gevonden op het forum van jonge parkietjes, bij hen is natuurlijk de HELE snavel nieuw! Dus eerst zwart/bruin kijk maar:




Heeft jou parkietje dat misschien? Maar dan alleen op een heel klein plekje op zijn snavel?

Mars

Zonder foto's is het allemaal erg onduidelijk.

Groeten Marcia

PS: De onduidelijkheid van je tekst zit in de lange zinnen zonder gebruik van hoofdletters, komma's en punten. Het is maar een tip.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Nadine

#8
Dank jullie wel voor de reactie's!  :D

Ik heb de topic even doorgelezen.. maar wat ik daar lees lijkt me niet overeen te komen met dat van timo..

Etensresten? zo hoog vlak onder de brug? Nee.. het is ehct de snavel die verkleurd is.. en het zit er nu al..
3/4 dagen.. Dus lijkt me niet aangezien ze regelmatig snavelen met ze 3e ::)

Aangroeiiende snavel: Hmm.. Het is echt de bruine kleur die zeg maar het bruggetje van een popje ook heeft! Het is niet donkerbruin/zwart.. en dat plekje zal ze niet snel stoten dan zou de brug ook beschadigt moeten zijn lijkt mij  ???

Foto's: Camara gevonden! :D Foto's gemaakt! en na mijn idee kun je het op 1 wel goed zien!:D
Alleen het kleinste vlekje niet maar iedergeval wel de grotere vlak onder het bruggetje :)
Alleen hij moet even geintaleerd worden op me pc ??? Dus dat moet ik me vader zometeen even vrage ;)
En dan zalik die foto verkleinen en wat uitknippen en hem erop zetten. :-\

Kleurverschil: Is die kleur verschil echt zomaat ineens een bruin vlekje? of zit er ook overloop in?
Want dit is gewoon zo ineens een bruine vlek ???

Schurftmijt: Hoe kan ik er achterkomen dat het zeker weten schurfmijt is? En als ze dtaheeft wat kan ik er dan tegen doen?

Sara

Als het in de snavel zelf is lijkt het me gewoon wat verkleuring van de snavel ofzo. Schurftmijt is eerder op de snavel.
Als je een foto plaatst kunnen we hier wel zeggen of het schurftmijt is of niet, en schurftmijt kan je behandelen met vaseline.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Caradow

Hij zou zich gestoten kunnen hebben , dat het een kleine bloeduitstorting is... deze zou er dan vanzelf uitgroeien

Nadine

Jaaa! gelukt!:D Ik heb me best gedaan.. maar timo is niet tam en zo heerlijk overal bang voor  :-\
Dus na 50 pogingen had ik het toch wel gezien.. genoeg gestress voor vandaag ik zoek er wel wat tussenuit!
En dat is de volgende foto geworden! ik hoop dat jullie er wat aan hebben  :)

[verwijderd door de beheerder]

Scotty - Keecko

Wat Caradow zegt lijkt mij niet onwaarschijnlijk...

Het ziet er naar uit dat ze inderdaad een bloeduitstorting op de snavel heeft.
Zoals Caradow al zei, groeit dit er vanzelf weer uit. Het is dus niet erg.

Nadine

Oke! heel erg bedankt voor jullie reactie's  :D
*yes!* Geen schurftmijt! :D Ikz al het natuurlijk wel beetje in de gaten houden  ::)
Gelukkig maar! :D


Cropje

Voor schurftmijt plaatjes kun je hier terecht: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=12412.msg57854#msg57854
Mijn Arie had daar beginnende schurftmijt, er staan ook links naar parkieten met ernstige schurftmijt in.

Ik denk toch echt dat je parkietje heeft wat ik op de plaatjes in mijn vorige post liet zien. Een kleine beschadiging die nu weer "aangroeit". Geen zorgen dus!

Nadine

#15
Haha dankje wel voor die foto's nee dat is het niet.. het is echt het snaveltje en geen gangetjes in de neusdop! :D

Heel erg bedankt maak me al een stuk minder zorgen  :) Wat mij betreft kan hier een slotje op :-\

Oke hierbij een slotje
gr Safrena