bruin plekje op snavel

Gestart door deconinck, februari 19, 2007, 10:28:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

deconinck

hey,

ik was zopas weer met mijn hand in de kooi en merkte waneer het nieuwe popje op vinger kroop om bij de trosgierst te komen een bruin plekje op ook heeft ze langs achter bij de veertjes een raar plekje weten jullie of dit ernstig is?

Sara

Is het een bruin plekje op de neusdop of op de snavel? Is het hetzelfde op de vleugels?
Kan je misschien een foto plaatsen?
Dan is het makkelijker om hierover te oordelen. ;)

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Sonja

Hoi deconinck,

Bedoel je de snavel, of de neusdop?
Als het de neusdop is, kan het kloppen. Volwassen popjes hebben een bruine neusdop, die wel, onder invloed van hormonen, af en toe kan veranderen van kleur. (van bruin naar lichtblauw, soms zelfs bijna wit)

Voor de duidelijkheid kun je beter eventjes een duidelijke foto plaatsen, dan kunnen we er meer over zeggen.

Groetjes, Sonja.

deconinck

ziehier een paar fototjes

[verwijderd door de beheerder]

Sonja

Hoi deconinck,

Het is erg moeilijk te zien op de foto's....
Op de eerste foto (van de snavel) zouden het etensresten kunnen zijn, voor zover ik het zie.
En op de 2e foto zie ik eigenlijk niet goed wat je bedoelt.
Misschien een veertje wat nog uit moet komen??

Groetjes, Sonja.

Caradow

Wat de veerstjes betreft lijkt het mij inderdaad een plekje waar de veertjes aan het groeien zijn... de snavel is niet goed duidelijk en kan ik niets over zeggen.

Mars

Het plekje op de vleugels lijkt een afwijkend patroontje, niets ernstigs als het dat dus is. Waarschijnlijk verandert dat wel in de eerste rui. Of misschien is het juist een rui-plekje.
Het plekje op de snavel: is het gewoon een kleurverschil in de snavel? Of is het ook een structuurverschil? Een kleurverschil op de snavel komt regelmatig voor.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

deconinck

kweet het nie zo goed,

het lijkt me zon klein gaatje te zijn!!
ik weet het echt niet en om een goeie foto te maken is het wel erg moeilijk
hoe oud schatten jullie ze eigenlijk?

Caradow

Daarvoor zijn de fotos niet duidelijk genoeg...

De blauwe heeft zo te zien al een witte iris, en zal dus minimaal 5 maanden oud zijn.

karin v h

Bij mij had Lucky (de kleinste) ongeveer 2-3 weken geleden een bruin plekje op zijn snavel. Ik heb het toen is goed bekeken en ik dacht dat het een beschadiging was.
Heel langzaam zag ik dat bruine vlekje verschuiven richting het puntje van zijn snavel en nu is het weg.
Het was een bruinvlekje met een heel klein wit randje erom heen.
Zou dit bij jouw parkietje ook zo kunnen zijn.
Die vlekjes op het lijfje kan ik niet goed zien.
Groetjes karin

Mars

CiteerDe blauwe heeft zo te zien al een witte iris, en zal dus minimaal 5 maanden oud zijn.

Hij heeft nog wel lichtgrijze streepjes op het voorhoofdje volgens mij...of zie ik dat verkeerd? Nu was Jim ook een dikke 5 maanden voordat ze fatsoenlijk in de rui was... Ik zou ze iets jonger schatten: 3/4 maanden, ze lijken nog wel erg licht en nog niet helemaal volgroeid.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

deconinck

ja het lijkt er daar wel zon beetje op hoe je het beschrijft karin v h!
alleen lijken die of dat wit randje aan de binnenkant van dit plekje te zijn het spijt me maar ik kan geen duidelijkere foto maken het was al een hele prestatie voor deze
en denken jullie echt dat ze aan de magere kant zijn? ik weet nog niet zo heel veel van parkietjes maar begin al aardig op weg te geraken

karin v h

Of ze te mager is durf ik niet te zeggen. Ze is natuurlijk nog heel erg jong aan de strepen op haar koppie te zien. Hou het maar goed in de gaten of ze goed eet.
Weet je niet of ze ruzie hebben gehad aan bijv. de hoeveelheid veertjes die ineens in en rondom de kooi lagen?
groetjes karin

deconinck

hey,

ja ze hebben alle twee ruzie gehad met koko de oudste en kheb deze vannamiddag apart gezet en er zaten inderdaad veel veertjes lang onder de kooi maar alleen van blauwtje en als ik hun een tkje trosgierst voorhou eten ze het gulzig op ook ligt er eentje op de bodem met een beetje zaadjes opgestrooid, maar in hun drinkbakje en bakje met graantjes zelf willen ze nog niet gaan!!!
Ik heb nu een drinkfontein geplaatst hopelijk lukt het zo wel!!
en toen ik ze gaan halen heb was er in de grote voliere waar ze zaten alleen maar beneden een potje met zaadjes en water!!
ik heb nog een vraagje,
de blauwe parkietje dus blauwtje genoemd slaapt soms nog hangend aan de kooi en soms als ie op de schommel zit houd ie beiden vleugeltjes zon beetje open!!
sorry hoor dat ik jullie zo lastig val met al mijn vragen
groetjes deconinck

karin v h

Er slapen wel meer parkietjes hangend in de tralies. Dat is niet erg.
Als ze de vleugeltjes van het lichaampje afhouden hebben ze het vaak warm - dit doen ze meestal 's zomers met warm weer.
Ik zou de snavel maar een paar dagen in de gaten houden en kijken of het heel-heel langzaam gaat zakken. Weet je niet of hij dit al had toen je hem kocht?
groetjes karin

Mars

En je parkietjes worden nog wel wat steviger. Bij mij kreeg Jim echt met 5/6 maanden een groeispurt en werd het een flink stevig dametje, dus maar je maar geen zorgen, ze zijn nog jong!

Het slapen aan de kooi kan ook waakzaamheid of angst zijn. Misschien blijft ze het doen, maar grote kans dat ze vanzelf een plekje op de stok of schommel zoekt.

Groeten Marcia

Nog even als toevoeging: je valt ons helemaal niet lastig hoor!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..