muggen

Gestart door ibi, maart 26, 2007, 12:41:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ibi

soms ben ik bang in de avond want ik hoor soms een mug vliegen.
kunnen parkieten ook gestoken worden??
eigenlijk denk ik van niet want ze hebben veren.
en ik denk niet dat muggen daarop makkelijk op staan.
en als het wel kan wat moet je dan eigenlijk doen??
naar de DA of kan je zelf iets doen?

groetjes

Fenixjuh

Hoi,
volgens mij was deze vraag vorig jaar ook gesteld, en volgens mij was het toen gezegd dat het niet erg was, zolang je je vogel maar niet in een bak vol muggen zet.


Kleintjes

Hoihoi,

muggen steken alles wat bloed heeft en voor hun aantrekkelijk ruikt. Muggen ruiken meer dan wij.
Pino is al eens gestoken geworden door 'n mug in z'n pootje. Hij had er niet zo veel last van als ikzelf (zat ook onder de muggenbeten  :( en ik reageer licht allergisch). Pino had toen wel 'n bultje op z'n pootje maar dat was vrij snel weg en echt jeuk had ie niet. Was soms wel lastig want hij was tussen de teentjes gestoken, dus soms liep/klom/zat hij wat onhandiger.
Over 't algemeen kan 'n muggenbeetje geen kwaad.
Lees ook de links van Safrena eens door, daar heb je veel aan.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

ibi

maar als ze hier worden gestoken moet ik  het dan gewoon maar laten of kan ik
er iets tegen doen??

Josephine

Nee hoor, je kan het gewoon laten, Kleintjes heeft er ook niks aan gedaan...

Kleintjes

Hoihoi,
Citaat van: Josephine op maart 26, 2007, 17:23:22
Nee hoor, je kan het gewoon laten, Kleintjes heeft er ook niks aan gedaan...
Inderdaad, ik heb er toen ook niks aan gedaan en binnen enkele dagen was de bult weg.
Pino had er minder last van dan ik hihihi. Ik heb echter wel even opgelet dat hij er geen last van kreeg, bv ontsteking omdat hij tussen de teentjes was gestoken en nogal vaak over de bodem liep. Omdat 'n steek toch 'n klein wondje over laat heb ik dit even in de gaten gehouden, maar alle zorg was onnodig.
Parkieten hebben (meestal) geen last van de muggenbeet.
Ik was toen overbezorgd omdat Pino sowieso al 'n zorgenkindje was, dus dat in de gaten houden was niet nodig geweest... maar ja, ik ben nu eenmaal echt voorzichtig geweest met hem.
Parkieten kunnen dus ook gestoken worden en zoals ik al zei hebben ze over 't algemeen nergens last van en gaat 't vrij snel weer weg.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses