muggebeten

Gestart door kanarie, september 10, 2006, 11:34:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kanarie

kunnen grasparkieten muggebeten krijgen?

missie_go

het lijkt me niet zo snel..
met dat verenpakje hebben ze toch wat bescherming ;)

groetjes

kanarie

heb het niet voorgehad, maar bij mensen waarbij ze op hun slaapkamer slâpen, hebben de mensen soms muggebeten, dus waarom zou een parkiet dat dan niet kunnen krijgen?

Parkieten-Freak

Parkieten worden ook gebeten door muggen, dat geen kwaad.


Josephine

Hebben ze dan geen last van jeuk ofzo?

Parkieten-Freak

#5
Ik zou het niet durven zeggen Josephine.
Bij mensen varieert de jeuk namelijk ook. In feite is er sprake van een allergische reactie op de stof die de mug inspuit..
Ieder mens wordt eigenlijk wel af en toe gestoken, alleen heeft niet iedereen in dezelfde mate last van de jeuk. Bij sommige mensen zie je heftige reacties terwijl andere mensen nauwelijks iets merken.  ;)


Joske

Ik heb ook wel eens gehoord dat parkieten gestoken kunnen worden door een wesp of bij... Dat lijkt me meer kwaad kunnen, of niet?

budgie

Citaat van: missie_go op september 10, 2006, 11:49:30
het lijkt me niet zo snel..
met dat verenpakje hebben ze toch wat bescherming ;)

Ik heb vogels gehad die door muggen in hun pootjes waren gebeten/gestoken.

En met wespen en bijen moet je inderdaad oppassen. Hou ze bij je vogels vandaan!

Joske

Citaat van: budgie op september 13, 2006, 11:53:03En met wespen en bijen moet je inderdaad oppassen. Hou ze bij je vogels vandaan!

Dat zeker ja!

Wel geinig om te zien hoe het vogeltje het insect volgt met zijn/haar oogjes en koppie. Gigi zit altijd heel gebiologeerd te kijken! "Wat is dat nou weer voor gek vliegbeest?!" :)

missie_go

Citaat van: budgie op september 13, 2006, 11:53:03
Ik heb vogels gehad die door muggen in hun pootjes waren gebeten/gestoken.

oja.. even vergeten :P

met bijen en wespen lijkt het me inderdaad wat verstandiger om ze daarvandaan te houden!!

kiwi kijkt ook heel geintereseert naar andere bewegende beesten :P

groetjes!!