muggen

Gestart door marjolein, juli 24, 2006, 23:33:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marjolein

Hoi allemaal,

Hier thuis hebben we last van muggen. Nu vroeg ik me af kunnen parkietjes ook gestoken worden door muggen en zoja, waar merk je het aan dat ze gestoken zijn?

Gisternacht hoorde ik ineens veel kabaal in de kooien, maar een oorzaak konden we niet achterhalen, misschien een losvliegende mug?

Groetjes Marjolein

goofy

Interesante vraag, wil ik ook wel eens weten!
Ik heb amper muggen in m'n kamer maar als ze er zijn en ze zijn gestoken kan ik het tenminste herkennen ;)

Parkieten-Freak

Parkieten kunnen inderdaad gestoken worden door muggen.
Dit is echter niet ernstig en vogels zullen er niet aan overlijden zoals sommigen denken.


Chantalleke

Ga in geen geval aan de slag met spuitbusjes of sprays die zogenaamd tegen muggen zouden werken! Die spuitbusjes en sprays zijn veel schadelijker dan de muggensteek zelf!

Wij lopen voor dat we gaan slapen 's avonds even heel de kamer door met een elektrische vliegenmepper (uiteraard als de parkietjes als op stok zitten  ;)) Maar zoals PF aangeeft is het bijna onmogelijk om het helemaal te voorkomen.

marjolein

gelukkig ;D
ik heb er zelf altijd zo'n last van (jeuk) en ik vroeg me af wat dat wel niet bij de parkietjes zou veroorzaken.

en tuurlijk hierthuis gaan we ook op strooptocht naar de muggen al vinden de parkietjes het gezwaai met die mepper maar niets

groetjes marjolein

Idske

Hoihoi,

Je kunt ook als je parkietje gaat slapen een klamboe over zijn hok heen hangen. In ieder geval een alternatief voor die schadelijke spuitbussen!

Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!