help! min parkiet wil niet in bad!!!!

Gestart door bhupinder, maart 02, 2007, 14:01:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bhupinder

hallo,

ik heb een parkietje die niet in bad wil en ook niet doucht en dat is nu al 5 maanden zo !


wat moet ik doen?

groetjes,
bhupinder

Sonja

#1
Hoi bhupinder,

Het ene parkietje houdt wel van badderen, het andere wat minder.

Over dit onderwerp is al heel veel geschreven, o.a. hier:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=12151.0
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=12009.0
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=10788.0
enz..... ;)

Wil jouw parkietje echt niet in bad, of onder de kraan, dwing hem dan nooit.
Ik heb 2 parkietjes, en de ene kan geen kraan zien zonder eronder te springen :D, terwijl de andere maar heel sporadisch een beetje nat wil worden. ;)

Groetjes, Sonja.

P.S. Misschien kun je de volgende keer eerst eventjes de zoekfunctie gebruiken? ;)
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search

bhupinder

ok dat is goed.

maar wat moet ik dan met het feit dat ze 5 maanden niet in bad is geweest is dat niet slecht voor haar?

Sonja

Daar hoef je je niet zoveel zorgen om te maken.

Je kunt, zoals ik al schreef, je parkietje niet dwingen om in bad te gaan.

Wel kun je eventueel proberen of ze het misschien leuk vindt om onder een heel klein straaltje water uit de kraan (lauw water) een beetje te badderen. Maar belangrijk blijft dat je niets forceert, want daarmee bereik je alleen het tegenovergestelde.

Lees de links maar eens op je gemak door, je zult er veel informatie uit kunnen halen, net als met de zoekfunctie. Typ maar eens het woord "badje" in. ;)

Groetjes, Sonja.

chico en jacky

hoi bhupinder,

mijn eerste parkiet chico was helemal gek van badderen en nat worden maar mijn (die ik later kreeg) andere parkiet vind er niets aan.
nu heb ik haar al een tijd en langzamerhand probeert ze wel eens onder de kraan te gaan, maar alleen als chico erbij is want anders durft ze niet :P

je moet gewoon heel geduldig zijn en dan komt het vanzelf ;)

groetjes
denise

Josephine

Hoi bhupinder,
Het is niet zo bij parkietjes dat ze perse in bad moeten!(in tegenstelling tot mensen)Ze wassen zichzelf namelijk al...

Voor parkietjes is het een vorm van spelen.
Groetjes Josephine

Moppers

Mijn twee parkietjes maken ook geen enkel gebruik van hun badje. Ze vinden het volgens mij maar een stom ding. Zo zij het.

Het is niet erg als je parkietje niet wil badderen. Het kan dat hij er op een gegeven moment ineens wel zin in krijgt. Een parkiet die twee jaar niet in bad heeft gewild kan ineens er helemaal weg van zijn. Blijf gewoon af en toe het badje aanbieden, en kijk hoe hij reageert. Misschien wil hij het ooit wel, misschien niet.

amiga

heeyheeyy... mijn parkieten moesten ook helemaal niks van hun badje hebben.. dus had ik hun badje ook niet meer in hun kooi gezet, al sinds een paar maanden. Vandaag dacht ik.. laat ik het maar toch nog is proberen.. en 1 van de 2 vloog er meteen op af en begon wild met het water te spelen :-X dus ik zou het blijven proberen ;D ik denk dat ze het in het begin gewoon nog eng vinden.

Marieke-Tommy

Hallo amiga,
je kan ook voor doen hoe je vogeltje moet badderen (niet dat hij niet zal weten hoe het moet, maar dan laat je zien hoe leuk het is). Dan hangt het van het parkietje af of hij dat begrijpt of niet.
Je kan het voor doen door met je hand te gaan badderen. Gebruik je stem om te laten weten hoe leuk dat is.

Succes!!! ;D

Veel liefs Marieke ;)

*Z*

Mijn parkietje houdt er veel van om in bad te gaan vooral in een bordje met water,, dan pak ik er een bekertje water bij daar wilt hij dan op gaan staan,, langzamerhand giet ik het water in het bekertje op het bord, mijn parkietje gaat er dan onder staan dit vind hij echt geweldig.. Nu heb ik ook een manier gevonden om hem in zijn eigen badje te doen. Ik heb eerst het badje zonder water op tafel gelegd.. Daar heb ik trosgiers in gedaan of een speeltje.. Hij begon er langzamerhand in te gaan daarna heb ik het met water geprobeerd en ja hoor hij gaat voortaan lekker in zijn badje.. Ook spetter ik zelf met water in het badje dan komen er druppels op het badje en dat vindt hij super!

Probeer het maar eens uit, wie weet..

-joepiie-

hee!
mijn oude parkiet(die nu dood is) hield ook niet van badderen, je kan hem dan ook met een plantenspuit nat maken(niet te nat natuurlijk)..
nou veel succes er mee! :P
groetjes.. stephanie en joepie.