douchen

Gestart door nick, januari 31, 2007, 18:24:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

nick

Hoi hoi,
Ik heb een vraagje:
Hoe vaak mag je parkiet douchen???
En dan bedoel ik een paar minuten mee.

Gr nick en jimm

Scotty - Keecko

Hoi nick,

Ik weet niet precies hoevaak je parkiet mag douchen, maar volgens mij mag het 2x per week wel.
Zorg er wel voor dat je parkietje niet in de koude omgeving staat met zijn natte veertjes. Denk er ook heel goed om dat je parkietje niet in de tocht staat! Laat je parkietje niet 's avonds douchen, want zijn veertjes moeten droog zijn, voordat hij gaat slapen :)

Als je de zoekfunctie gebruikt vind je vast nog wel meer over douchen.

Groetjes, Ilse

Tanja

Hoi Nick,

Volgens mij is er geen standaard tijd voor.... Bertus bepaald helemaal zelf hoevaak en hoelang hij in bad gaat, of in de gootsteen rondhuppelt.
Zolang de parkiet het leuk vindt zal hij in het water blijven, maar je moet hem niet dwingen er langer in te blijven dan dat'ie leuk vindt!

Groetjes Tanja

Fenixjuh

Hoi,
ik heb vaak dat ik het hem gewoon vraag. Als hij zin heeft om elke dag te douchen, mag hij van mij eigenlijk elke dag wel even douchen. Als ik 's ochtends mijn gezicht was, vraag ik altijd 'piwi douchen?' en hou hem dan bij de kraan. Soms vliegt hij weg, en soms wil hij wel onder de kraan. Maar nou lees ik dat 2 keer per week genoeg is, is het erg als hij het vaker doet? het is geen warm water, ik heb alleen maar koud water op mijn kamer, tenzij ik de kraan 10 minuten openlaat, maar dat doe ik dus nooit ;)
Waarom is het eigenlijk slecht om hem vaker dan 2 keer te laten douchen?
groetjes!

roha

Als je parkietje het leuk vind om te douchen, neem je hem toch lekker mee onder de douche. Niet doen als hij er geen lol aan heeft en als je parkiet geen zin meer heft, moet er ook een mogelijkheid zijn om weer weg te kunnnen.
Zorg er dan wel voor dat de omgeving warm is en zeker niet tocht, je parkiet moet wel snel weer kunnen drogen in natuurlijke lucht.

kekavo

Het is goed voor de veertjes en de huid om regelmatig nat te worden, 2x is prima. Maar natuurlijk mag vaker ook, Fenixjuh, als hij het leuk vind, waarom dan niet.

Mijn parkieten douchen niet onder de douche, maar onder de plantenspuit. Ik spuit dan altijd maar over de helft van de kooi, zodat ze droog kunnen gaan zitten als ze geen zin meer hebben. Alleen gebruik ik nooit koud water, daar ben ik altijd een beetje huiverig voor. Bang dat ze ziek worden ervan.

roha

Koud water vinden ze meestal ook niet zo lekker, lauw water wel!!

Fenixjuh

met douchen bedoel ik trouwens douchen onder de kraan hoor ;)

kekavo

Daarbij geldt hetzelfde. Zorg dat hij eronderuit kan als hij er geen zin meer in heeft.