Vocht in de luchtzakken.

Gestart door Idske, januari 24, 2007, 12:40:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Megabacterie is een schimmel en dus niet een darminfectie. Dus als dat het was had je het wel gehoord, daar heeft ze ongetwijfeld ook op getest. Ik zou niet proberen Coco van de bodem af te halen, maar het kan wel goed zijn wat vaker de kooi te verschonen (weet niet hoe vaak je het doet, maar als ze kwetsbaar zijn dan zou je een tijdje even wat extra schoon kunnen zijn). Ik zou niet zaadjes op de bodem leggen: vooral omdat die dan vaak meerdere dagen liggen en dat is niet gezond.

En je kunt, aangezien het om de darmpjes gaat wel wat pro-biotica geven of een nipje biogarde.

Groeten en sterkte,

Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Idske

Hey Marcia,

Bedankt voor je reactie,

De kooi maakte ik 1 keer in de week schoon, dwz de onderbak, die doe ik nu vaker. Stokjes en etens en drinkbakjes elke dag/ 1 keer in de 2 dagen, tralies afnemen. Alles met appelazijn.

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Idske

Ik heb mevrouw van der Horst nog even gebeld, had vrijdag de voicemail ingesproken maar nu nam ze direct op, het is nu allemaal opgelost. De baytrill krijg ik via haar opgestuurd (dan weet ik zeker dat ik de goede heb).

Ze vertelde me ook nog dat het piepende en hijgende ademhalen en de darminfectie heel goed kan zijn dat het met elkaar in verband staat omdat vogels geen middenrif hebben. Het ligt allemaal een stuk dichter bij elkaar.

Nu ik net mijn topic terug lees zie ik ook nog over het toedienen via water, maar Coco drinkt ook het water met de appelazijn oplossing. ???

Het is gewoon zoveel informatie wat even op de rij gezet moet worden... :-\

Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Caradow

Volgens mij mag het water niet aangezuurd worden tegelijk met een antibioticakuur... Misscihen even navragen?

Idske

Halloow!

Ik ga sowiezo medicijnen of toevoegingen niet combineren met elkaar, ik had gepbd met nancy over de vorige keer abkuur en mijn vragen over appelazijn dus weet al dat ik geen rare "cocktailmixjes" moet gaan maken. ;)

Wat ik bedoelde is dat Coco het water gewoon drinkt ondanks de appelazijn, na wat Hedwig zei dat parkietjes niet drinken als ze het niet lusten, dus dat toevoegingen via water geen zin hebben. Ik heb zelfs het idee dat Coco iets vaker drinkt nu er een oplossing van appelazijn inzit. Ook de abkuren dronk hij gewoon in het verleden en hebben ook geholpen.

De kuur word mij toegestuurd, zogauw dat binnen is blijft de appelazijn voorlopig achterwege. :)

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Safrena

Citaat van: Caradow op april 16, 2007, 12:35:41
Volgens mij mag het water niet aangezuurd worden tegelijk met een antibioticakuur... Misscihen even navragen?

Hey Renate

Daar heb je gelijk in, water aanzuren samen met antibioticum is niet aan te raden
Dat kun je inderdaad beter niet doen ;)

Het aangezuurd water kan de werking van de antibioticum verminderen

Vele groetjes

Idske

Vandaag is het pakje binnengekomen, echt ontzettend snel eigenlijk!

Ontlastingonderzoek:

geen megabacterien, coccidieren of wormeieren zichtbaar.

Ontlastingonderzoek, kleuring:

vrij veel staafvormige bacterien zichtbaar, monocultuur.

Conclusie: bacteriele darminfectie.


Heb even dit overgetypt van de brief die erbij zat, ga direct de kuur klaarmaken.

Groetjes Idske en Coco

Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Cropje

Succes! Hoop dat ie snel beter wordt!

Mars

Maar moet je het nu door het water geven? Of gewoon zo in het bekje?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Idske

Citaat van: Mars op april 17, 2007, 15:13:55
Maar moet je het nu door het water geven? Of gewoon zo in het bekje?

Groeten Marcia

De gebruiksaanwijzing zei dat ik het moest mengen met drinkwater. Ze zei het zelf ook aan de telefoon.

De eerste keer dat we overlegden met elkaar toen had ze het nog over een longonsteking of hartafwijking, mss dat ze bij dat bedoelde dat je het dan wel rechtstreeks in het bekje moet doen, dat via het drinkwater het dan niet helpt.  ???


Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Idske

Ohja,

De dosering waar ik het de vorige keer over had over 2 mililiter in 1 liter was toch fout, 1 liter moet 100 mililiter zijn. :o

Gelukkig dat er nog een dosering op het potje stond! :-\
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Idske

Hier even een update vanuit huize Coco!

We zijn volop bezig met de abkuur, en ik merk wel verbetering. Coco vliegt meerdere rondes achter elkaar, sneller (ik pak morgen de stopwatch erbij!) en het hijgen en piepen is echt stukken minder geworden! Af en toe nog wel heel iets maar de kuur is nog lang niet klaar, dat zal in de loop van de tijd dus duidelijk worden.

Zo te zien is de conditie stukken vooruit gegaan!

Ook is het te merken dat als hij nog niet heeft gevlogen en bij mij opstapt de pootjes ietwat kouder zijn (af en toe hoor) en na het vliegen al een stuk warmer, dit verschilt per keer maar ben er erg blij mee!  ;D

Het verenpak zit wel iets verfrummelder dan anders, ik hang veel het badje aan zijn hokje maar heeft niet altijd even veel zin om in bad te gaan.

Verder even levendig als altijd! :-*

Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

karin v h

Hallo Idske.
Wat fijn dat het beter gaat met Coco, ben benieuwd wie er sneller is met de stopwatch Coco of Idske. ;D
Maar fijn dat de antibioticakuur aanslaat - is het ook moeilijk om te geven of is Coco gewillig?
Groetjes karin

Mars

Fijn dat het zo goed gaat. Hoe lang moet je het eigenlijk geven?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Goed nieuws dus! fijn Idske dat het met Coco beter gaat nu|!

Idske

De kuur geven is niet moeilijk, hoelang het gaat duren weet ik niet want ik maak het steeds met kleine beetjes opnieuw aan. We zijn nu ongeveer een maand bezig en het flesje is nog niet half leeg. Ik denk dus nog wel anderhalf tot twee maanden. :)

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Caradow

moet het hele flesje leeg dan?

Mars

Het lijkt verdacht veel op een papegaaienziektekuur, als je langere tijd antibiotica moet geven. Ik sluit me aan bij Caradow: moet het hele flesje leeg?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Idske

Ik heb tot nu toe altijd de kuur af moeten maken dus dacht nu ook weer, maar heb in dit geval even de voicemail van Hedwig ingesproken. Zo gauw ik het weet laat ik het hier weten.
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Idske

Hedwig heeft net teruggebeld:

Een normale kuur duurt drie weken, ik heb verteld dat Coco sneller vliegt, meer rondjes achter elkaar maar dat het piepen nog heel ietsje aanwezig is.

Van haar mag ik stoppen, vertelde ze me na mijn uitleg, wat ik nu aangemaakt heb gebruik ik nog wel maar daarna gaan we weer over op appelazijn.

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!