Vocht in de luchtzakken.

Gestart door Idske, januari 24, 2007, 12:40:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Idske

Hee dat vind ik wel heel vreemd ja....  ???

Ik zal hem zeker nog terugmailen wat hij er nu van denkt, want ik had eruit begrepen dat dit het gewoon was wat de doorslag zou geven.

Maar infeite ben ik nog niet veel wijzer!

Hopelijk dat Hedwig me meer kan vertellen.

Groetjes Idske en Coco.

Ps, hij heeft vanochtend heerlijk zitten te kletsen bovenop het pcscherm, heerlijk gewoon! Coco bedoel ik dan.... :P

Edit:

Hey Mars, ik snap wat je bedoeld maar heb doordat ik die mail direct heb verstuurd het gevoel dat ik in ieder geval alvast wat nuttigs had gedaan en niet had gewacht tot dinsdag betreft contact opnemen met Hedwig. Had ook niet verwacht dat ik nu al een mailtje van Dr. Beijer terug zou hebben.
Groetjes Idske

Karin: ik woon nog thuis, mijn vriend was vandaag op bezoek en heb hem gevraagd of hij wilde helpen met mijn kamer (paps en mams helpen morgen verder) omdat ik nog slecht ter been ben. Was compleet vrijwillig!
Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Idske

#21
Heb net naar Veldhoven gebeld, de voicemail ingesproken. Naar wat ik begrepen heb van het gesproken berichtje, zal ze vrijdag terugbellen!

En er is nu ook een mail verstuurd naar Drs. Hooijmeijer, er kan blijkbaar een emailformulier ingevuld worden op de site. Hopelijk komt er een reactie anders gaat er gebeld worden vanuit hier.

Nu afwachten en hopen dat er wat aan te doen is!

Zogauw ik bericht heb en/of contact heb gehad zal ik weer een berichtje plaatsen.

Intussen Cooc het zo aangenaam mogelijk maken, maar wat kan ik verder nog doen? Zal ik mijn arts vragen of ik wat echina kan krijgen of zijn vitaminen (fruit) toereikend genoeg een hogere weerstand te krijgen??


Groetjes Idske

Berichtjes samengevoegd. Gr. Ingrid
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Idske

Hedwig van der Horst heeft me net terug gebeld!! ;D

Vocht in de luchtzakken kan niet, het moet dan vocht in de longen zijn.

De oorzaken: een longonsteking of een aangeboren hartafwijking.

Bij een bacteriele infectie waar ze ook nog op kwam, heeft antibiotica in het water geen zin, parkietjes kunnen lang zonder water, als parkietjes het water niet lusten helpt antibiotica in het drinkwater niet omdat ze toch niet drinken.

Ik moet nu de kooi van Coco gaan schoonmaken, even geen voer e.d. geven. Er gaat een stuk alufolie op de bodem, zogauw Coco poept pak ik dat stuk alufolie met het poepje. Ik pak het in en stuur het naar haar op en dan gaat ze de ontlasting nakijken.

Nou geweldig toch!!! Hier heb ik wat aan!!!!

Ben echt superblij! ;D
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Idske

Ik post echt heel veel op het moment, sorry dat ik zoveel zeg en vraag maar maak me zorgen.

een hartafwijking, longonsteking... Ik kan me dat niet uit mijn hoofd zetten. Word echt gek, het enige wat me vasthoudt is dat hij ontzettend levendig is, kletst en goed eet en drinkt. Dat heb ik nog erbij gezet in een begeleidend schrijven aan Hedwig.

De poepjes zijn nu onderweg.

:'(
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Caradow

484 postjes.. dat valt wel mee toch? ;)

Ik ben beniuwd of Hedwig wat kan vinden... hou je er in ieder geval aan vast dat Coco lekker levendig en alles is :)

karin v h

Hallo Idske,
Gelukkig is Coco vrolijk en eet en drinkt hij goed.
Heb je het idee dat hij nu minder benauwd is door de paasvuurlucht of heeft dat geen effect gehad?

En nu afwachten wat de poepjes opleveren.
Geniet maar van zijn vrolijkheid (kan vaak een goed teken zijn!).
Groetjes karin

Idske

Hoi Caradow,

(offtopic):
Het aantal gaat nu wel wat sneller, ben vooral sinds zaterdag niet meer weg te slaan van het forum!! :P

Ontopic:
Ik hou me inderdaad vast aan zijn vrolijkheid inderdaad!
Ook de gedachte dat de poep nu in de brievenbus zit is rustigmakend!!!

Karin, ik heb hem vandaag nog niet horen hijgen en piepen gelukkig.

Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Parkieten-Freak

Nou, ik denk eigenlijk niet dat Coco een luchtweginfectie heeft. Hij zou dan veel zieker zijn lijkt me, en bovendien houden de symptomen van benauwdheid langer aan.
Croky maakt wel eens geluid als hij net slaapt, het lijkt wel of hij dan droomt. Zou het niet zoiets kunnen zijn?



Idske

Hoi Anneke,

Ik denk van niet, het is namelijk zo dat als Coco op zijn stokje zit en dan is hij gewoon wakker, piepend en hijgend ademhaalt. Dit hield zondagavond minutenlang aan. Dit was vorig jaar ook maar dan na het vliegen, nu was het zonder wat gedaan te hebben. Ik heb er zondagavond bij gezeten en geluisterd en gisterochtend was het ook weer dat hij hijgde.
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Mars

CiteerIk post echt heel veel op het moment, sorry

Zolang je niet in het top tien lijstje van meest aanwezige forumleden eindigt (schaam, schaam: heb ik geen leven?), is dat geen probleem. Ook dan eigenlijk niet, maar dan roept de buitenwereld wel eens verbaasd en nogal onbegrijpend: 'wauw ben jij al 14 dagen, 12 uur en 42 minuten op de site actief?'

On topic:
Ik ben bang dat Coco een beetje richting probleemparkietje gaat.
Je kunt inderdaad gebruik maken van echina (maar nooit het merk echina force, Hooimeijer schrijft dat dat op alcohol basis is), dat is weerstand versterkend. Ik neem (stiekem) aan dat je je water al aanzuurd met appelazijn? Dat is absoluut ook een aanrader.

Sterkte en je houd ons op de hoogte he?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Idske

Appelazijn gebruik ik inderdaad al een tijdje, ook voor het schoonmaken van de etens en drinkbakjes zitstokjes en tralies. Toevallig dat ik nog de verpakking van de vorige kuur echina heb liggen, de naam is engystol. Dus ik weet niet of deze alcohol bevat, denk het niet.

Over de definitie probleemparkietje: Coco vertoond verder geen ziekteverschijnselen, is erg levendig in alles. Maar ik denk wel dat er een aantal factoren zijn waar ik meer op zal moeten letten en rekening mee gaan houden dan wat tot nu toe het geval is geweest.
Maar het is nu even Hedwig afwachten en dan laat ik het weten!
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Idske

Hedwig van der Horst heeft net gebeld,

Coco heeft een bacteriele darminfectie.

Coco krijgt weer een antibiotica-kuur, ik heb net nog even haar voicemail ingesproken want ik was vergeten te vragen over het piepende ademhalen (domdomdom) :-\
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Mars

Nou, in ieder geval heb je weer iets om je aan vast te houden.
Het klinkt een stuk aannemelijker dan vocht in de luchtzakken. Wat wordt het: een kuur baytril en dan rechtstreeks in het bekje dit keer?

Vervelend, maar als het een naam heeft, heb je in ieder geval een beeld.

Groeten en sterkte,

Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Idske

#33
Ik moet baytrill 10 % krijgen, en dan twee mililiter in 1 liter water oplossen. Ik weet nu niet zeker of ik dat goed begrepen heb, want de dosering lijkt me zo weinig in verhouding, daarom heb ik nog even haar voicemail weer ingesproken.

Kan het piepende ademhalen ook een gevolg zijn van baceriele infectie in de darmen?

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Parkieten-Freak

#34
Citaat van: Idske op april 10, 2007, 23:04:00
.............Toevallig dat ik nog de verpakking van de vorige kuur echina heb liggen, de naam is engystol. Dus ik weet niet of deze alcohol bevat, denk het niet.
Engystol bevat geen echinacea, maar vincetoxicum hirundinaria in een homeopatische verdunning.
Volgens de fabrikant zou dit middel helpen tegen virale infecties en de weerstand versterken.

Of echinacea werkelijk doet wat het beloofd, is overigens nog verre van zeker. De geleerden zijn het daar nog niet over eens, en de diverse wetenschappelijke onderzoeken die naar de werking van echinacea gedaan zijn, spreken elkaar ook nog als eens tegen.

Citaat van: Idske op april 13, 2007, 19:09:26
Ik moet baytrill 10 % krijgen, en dan twee mililiter in 1 liter water oplossen. Ik weet nu niet zeker of ik dat goed begrepen heb, want de dosering lijkt me zo weinig in verhouding, daarom heb ik nog even haar voicemail weer ingesproken.

Kan het piepende ademhalen ook een gevolg zijn van baceriele infectie in de darmen?

Groetjes Idske

Een de darmontsteking verminderd de weerstand en Coco is daardoor mogelijk wat bevattelijker voor infecties zoals verkoudheid e.d.
Wellicht is het een idee om Coco probiotica te gaan geven? Een goede darmflora is heel belangrijk voor een goede weerstand.
Safrena heeft hier ervaring mee.
Succes en beterschap met Coco'tje! ;)
p.s. sorry Idske dat ik in je berichtje zat, ik deed iets verkeerd: ik heb niets gewijzigd maar drukte op het verkeerde knopje. :-X




Mars

Echinacea/echinaplant is wel iets dat door Hooimeijer bijvoorbeeld ondersteund wordt. Die raadt in zijn literatuur een paar druppels van echinacea-achtige substanties aan. Er staat bij: echinaplant verkrijgbaar in reformwinkels, pas op met het breed verkrijgbare echina force, dat is op basis van alcohol. 2 druppels per 100 ml water.

Ik dacht dat je juist gisteren nog zei tegen me dat vd Horst had verteld dat je het nooit in water mag doen (wat mij aannemelijker lijkt), dus ja vraag het maar even goed na.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Idske

Via het water had niet zoveel zin zei ze inderdaad, ik ga het nog eens goed navragen!

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Parkieten-Freak

#37
Echinaforce zul je voor oraal gebruik vaak in tabletvorm of opgelost in alcohol tegenkomen. Het voordeel boven een waterige oplossing is dat alcoholische oplossingen over het algemeen langer houdbaar zijn. (Daarnaast kan het zijn dat stoffen uit een bepaalde plant beter oplosbaar zijn in alcohol dan in water).
Twee druppels per 100 ml water van een alcoholische oplossing lijkt me ook voor een parkiet geen probleem.
Of het zinvol is om te geven, is weer een andere zaak, het positieve advies van Dr. Hooijmeyer ten spijt.
Persoonlijk zou ik sterk de voorkeur geven aan probiotica, omdat van een aantal soorten zoals Yakult, wetenschappelijk is aangetoond dat er een gunstige werking van uitgaat.
p.s. Aan XtraVital is overigens ook echinacea toegevoegd.


Safrena

Hey Idske

echinacea, zit inderdaad al bij xtra-vital.
Om een goede darmflora te houden (zeker tijdens antibioticum) zou ik gewoon pro-biotica geven. ;)
Het versterkt en ondersteund de darmflora.

Ik geef het al een hele tijd aan mijn lieverdjes, afwisselend met appelazijn.
De poeder (pro-biotca) krijg ik van bij de vogelarts, misschien kan je het haar even vragen

Vele groetjes

Idske

Bedankt voor de reacties!

Nog 1 ding:

Coco scharrelt graag op de bodem, ook omdat ik wel eens wat zaadjes op de bodem leg zodat hij wat te zoeken heeft.

Nu het een bacteriele infectie is, wat te zien is in de poepjes, kan ik dat beter laten neem ik aan. :o

Ik heb geen onverteerde zaadjes in de poepjes gevonden of is dit iets wat los staat van de megabacterie??


Hedwig heeft nog niet teruggebeld na gister (weer de voicemail ingesproken omdat ik nog wat vragen had), dat zal hoop ik nu maandag zijn.

En verder: hij kletst en is nog steeds zo levendig en zit goed in zijn velletje, dus gelukkig is dat een goed teken.
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!