Loodvergiftiging

Gestart door Caradow, november 30, 2006, 17:09:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

karin v h

Hallo Caradow.
Goed nieuws - je weet nu niet wat de oorzaak is want ik heb begrepen dat een loodvergiftiging niet zo gauw weg kan zijn?
Laten we hopen dat ze Harrisonpoepjes blijven poepen. ;)
groetjes karin

Parkieten-Freak

Ieks.......drolletjes uitsmeren met je vingers?  :P
Dan heb ik een tip voor je: gewoon een drolletje op een dekglaasje leggen, en een tweede dekglaasje er voorzichtig opdrukken. ;)



Caradow

Citaat van: Parkieten-Freak op december 03, 2006, 20:43:08
Ieks.......drolletjes uitsmeren met je vingers?  :P
Dan heb ik een tip voor je: gewoon een drolletje op een dekglaasje leggen, en een tweede dekglaasje er voorzichtig opdrukken. ;)

Je gaat me toch niet vertellen dat JIJ daar niet tegen kan? Harrisonspoepjes zijn hele mooie stevige drolletjes hoor, het is niet alsof je je vinger door een vlaai van een koe haalt ;) En dekglaasjes heb ik niet...

Denk trouwens dat ik maar een microscoop ga aanschaffen en een lesje ontlasting kleuren en keuren ga nemen bij mijn DA... ben dan vast goedkoper uit dan nu voor elk poepje 11 euor neer te leggen :P

Caradow

Citaat van: karin v h op december 03, 2006, 20:35:40
Hallo Caradow.
Goed nieuws - je weet nu niet wat de oorzaak is want ik heb begrepen dat een loodvergiftiging niet zo gauw weg kan zijn?
Laten we hopen dat ze Harrisonpoepjes blijven poepen. ;)
groetjes karin
Of het geen lood is geweest weet ik niet, de huiskamer is sinds donderdag vrij van metalen belletjes en speeltjes en we zijn dus 4 dagen verder voor de poepjes goed zijn. Ik heb geen idee hoe lang het duurt voor zoiets uit het lichaampje is en of dat ook afhankelijk is de hoeveelheid in het lichaam.

Trippy

goed nieuws van je parkietjes.

nog een vraagje mag ik misschien de site van de dokter

Caradow

Waar ik op het vragenforum gepost heb? dat is: http://www.dierenkliniek-de-toren.nl/
Is niet mijn Da maar ik heb daar wel ook mijn vraag neergelegd.

Trippy


karin v h

Hallo Caradow,
Leuke site van jouw vogelarts ;)
Is dat forum van die dierenarts voor iedereen toegankelijk?
Zoals het er staat wel - weet jij dat Caradow?
Groetjes karin

Caradow

Het is NIET mijn arts ;)

En ja, iedereen kan zijn vragen posten :)

Scotty - Keecko

Ja, ik heb mijn vraag over Keecko daar ook gepost. Vragen stellen is uiteraard gratis.
Dr. Beijer reageerd erg snel (iedere avond antwoord hij wel), alleen dit weekend niet, waarschijnlijk heeft hij nu vrij ;)
Maar ik denk dat ik me maar bij de 'plensjes' neer moet leggen...

Groetjes Ilse

Caradow

arggg

ben beetje gefrustreerd nu...
Mijn lieverds zijn nu sinds een klein uurtje los (ik heb de nacht dus ze kunnen er pas laat uit als ik waker ben)
en heb al weer 3 "foute" poepjes gevonden.. na 2 dagen niets, nu ineens wel weer.. weet nog niet van wie ze zijn, moppie heeft me net ook een goed poepje vlak voor mijn neus gelegd, dus dan zuo het nu alleen van Binkie zijn?

De zoektocht gaat dus weer door.....

Mars

Zucht... :(

Wat ontzettend vervelend...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

karin v h

Hallo Caradow.
Weet je wat ik eigenlijk niet begrijp - maar misschien heb ik het mis.
Al een aantal jaren wordt nergens meer lood in verwerkt omdat dat niet mag vanwege de volksgezondheid - dat staat gewoon vast.
Hoe kan het dan lood zijn wat zij hebben binnen gekregen.
Heb jij ooit jaren geleden je muren geverfd met verf waar lood in zit (dit mag ook al ruim een jaar niet meer).

Alles waar lood in zat is uit de handel genomen.
Alle speeltjes die wij hebben zijn van een soort metaal of i.d. maar zeker niet van lood want dat mag niet van de Volksgezondheid - misschien moet je dit is uitgaan zoeken..... ;)
Groetjes Karin

Caradow

Bedankt voor het meedenken Karin, dat waardeer ik echt :)

Ik zit nu zelf ook alweer te brainstormen maar ik kom er gewoon niet uit. Zeker niet omdat ze dus in de voliere zijn gebleven vandaag dus dan zou de orzaak daar mogelijk in moeten zitten. In de voliere is het enige metaal DAT er nog zit de tralies ;) en 2 haakjes aan een houten trap, maar dar zitten ze eigenlijk nooit aan.
Ik ben dus zelf ook eigenlijk op zoek naar iets anders, dat ik totaal over het hoofd heb gezien. Ook ga ik dan gelijk weer twijfelen aan de oorzaak, omdat ik mij niet kan voorstellen dat iemand die zo neurotisch is als het gaat om de gezondheid van haar parkieten als ik, er zo mee bezig is om de parkieten een supergezonde leef en eetomgeving te geven, dat het hier dan juist mis gaat.
De parkietjes op mij werk, waar ik mij met heel veel pijn en moeite NIET mee bemoei, omdat ik het totaal niet eens ben met hoe die 2 daar zitten (beide aan een andere kant van de afdeling, overdag naar elkaar roepend, met roestige speeltjes, veel te veel snoepstengels, goedkoopste voer, geen groente en fruit, veel te kleine kooi en dan nog gewiekt ook!!!!!!!!! terwijl ze er nooit uit komen) Die 2 vogeltjes doen het prima, zijn nooit ziek of wat ook...(de afdeling mist toaal het inzicht, ondanks dat een paar andere collega's ook een parkiet thuis hebben (los!) en mijn ideeën over wat de beste (minimale) zorg is voor een grasje totaal overtrokken vinden, in het belang van mijn werkomgeving houd ik mij dan liever afzijdig, met pijn in mijn hart)

Maar goed om terug te komen op de mysterieuze poepjes.  Als het aan de voliere en de inrichting daar ligt, dan weet ik het niet meer. De voliere kan het niet zijn, ik kan me tenminste niet voorstellen dat de lak van de voliere nog lood zou bevatten. Dan kan ik nog gaan denken aan de mineralenblokken, die hangen er nog niet zo lang in en mogelijk dat die kleurstoffen bevatten (maar waarom hebben ze het dan niet allemaal!) En de haken van het trappetje zal ik dalijk dan ook maar verwijderen, hoewel ik niet denk dat dat de oorzaak is, aangezien ze daar gewoonweg nooit aan knagen. (en zeker niet overmatig, want dan zou het mij opgevallen zijn)

Morgen naar de DA het pakketje ophalen en dan zal ik gelijk kijken of zij nog andere opties heeft en hoe we verder moeten. Zolang ze niet ziek zijn neig ik naar het aanklijken van de situatie, maar mochten ze ziekteverschijnselen krijgen, is het dan niet te laat... dus dat is ook nog een dilemma..

karin v h

#54
Ik kan mij jouw bezorgdheid helemaal voorstellen.
Maar lood is al jaren geleden verboden materiaal. Alles wat met lood te maken heeft moest verwijderd worden. Het enige wat ik mij kan bedenken dat speeltjes uit het verre midden oosten (bij wijze van spreken komen). Maar echt ik ben er ook over bezig geweest dit kan gewoon niet.
Kan er niet iets zijn geweest voordat jij ze kreeg.
Eentje kan ik mij herinneren was al kwetsbaar toen hij binnen kwam.
Jij en ik weten allebei dat het hele tere beestjes zijn - zo gauw er iets aan gaat mankeren ben je hopeloos verloren.
Je moet ze (jouw parkietjes) nou ook niet gek maken met dit idee. Wacht morgen de papieren af en ik zit zelf in een moeilijke positie anders zou ik op zoek gaan naar het verhaal hoeveel jaar geleden dat lood niet meer mag in Nederland (maar morgen heb ik een zware operatie). Dus helaas zit het er even niet in.
Na mijn operatie zal ik eens gaan zoeken - dat beloof ik je en ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen geruststellen.
Heel veel sterkte.
Groetjes karin

Heb nog even zitten zoeken op internet maar zelfs in potloden zit geen lood meer. VERBODEN.
Berichtjes samengevoegd,
Gr PF



Caradow

Hoi allemaal,

de poepjes zijn nu weer goed.. Ik geloof dat ik helemaal gefixeerd ben op poep momenteel maar het is gewoon zo vreemd. vanmorgen tijd bij de DA met de assistente staan praten en die snapt het ook niet. De documentatie die de DA voor mij had was dus hetzelfde wat ik al gevonden had op internet en daar word je dus niet wijzer van. Morgen neem ik telefonisch contact op met de DA zelf en wil ik met haar overleggen en brainstormen hoe het kan komen en in hoeverre ik het moet accepteren als ze met tussenpozen gekleurde poep blijven houden.

Wanneer iemand nog specifieke vragen heeft die ik kan stellen hoor ik het graag :)

Caradow

Ik heb me afgelopen vrijdag GIGA verslapen (ja tussen de middag) en geen contact meer kunnen zoeken met de DA. Dat zal waarschijnlijk pas dinsdag gaan lukken. Verder vind ik af en toe nog een enkel roodbruin poepje en zijn de poepjes verder allemaal goed. Het word dus in ieder geval veel en veel minder.

Trippy

@ Caradow
Dat is erg goed nieuws

@karin v h
Beterschap :) ;)


Caradow

Citaat van: Karin op december 15, 2006, 10:54:32
Jullie hebben geen loden waterleidingen toch?

http://www.postbus51.nl/index.cfm/t/Saneren_loden_waterleidingen/vid/67960BAF-C295-519D-171654B253EF5320

Voor zover ik weet zijn 2 jaar geleden ALLE leidingen vervangen. En dan zouden Ukkie en Coco er ook last van moeten hebben, Coco helemaal, want die zat hier VOOR de grote onderhousbeurt van 2 jaar geleden al. Maar deze optie had ik inderdaad ook voorbij zien komen.

Ik ben nu gestopt met spitten, de poep is nu elke dag weer normaal, ik vind geen enge kleurtjes meer. Ik ga ook niet eerder weer verder zoeken dan dat ze opnieuw ziek zouden worden of gekke kleurtjes gaan poepen. Anders word het een obsessie en laat ik het nooit meer los. En ook heb ik de DA niet meer gebeld. Ik weet eigenlijk geen vragen meer te bedenken...

Allemaal bedankt voor het meedenken. Het blijft een vreemd fenomeen, zeker bij iemand als ik, die al een soort van overdreven haar best doet om alleen het beste voor de vogels eruit te halen. Maar misschien is adt ook juist wel de reden waarom anders gekleurde poep gelijk opvalt...