Schurftmijt vogel Wierden (omg. Almelo)

Gestart door Sanne, november 18, 2006, 12:28:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mars

Hoi Sanne,

Jimmy en Timo zijn niet veel zwaarder (schommelen tussen de 33 en 36 gram, ik heb al een weekje niet meer gewogen). Jim is waarschijnlijk vrij licht gebleven omdat hij rond de drie maanden erg ziek was en net als bij kinderen zit je dan behoorlijk in een belangrijke groei periode. Als vriendje van Jim heb ik opzettelijk een parkietje gekozen dat ongeveer hetzelfde gebouwd is, zodat Jim 'een gelijke' heeft.
Dat ze zo dun zijn komt dus niet doordat ik ze niet in de watten leg, maar omdat ze gewoon niet zo groot en breed gebouwd zijn. Ook is bij beiden het borstbeentje goed te voelen! Volgens de dierenarts zijn het echter wel gezonde vogeltjes.

Kern van dit verhaal: don't worry. Tenzij ze niet goed eet, maar dat is in dit geval niet aan de orde. Dus: naast zaad eens een stukje trosgierst en fruit/groente (als ze dat lust) en verder niet proberen meer trosgierst en ander lekkers te geven. Want net als bij mensen moet je ook als je dun bent een goede verhouding aan gezonde/minder gezonde voeding binnen krijgen.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sanne

Hallo allemaal,

Sweety heeft een paar weekjes bij m'n ouders gestaan, lekker warm bij de kachel en daar is ze van opgeknapt :)

Ze fluit nu steeds vaker naar Simba en Robin die dan ook weer terug fluiten, heel grappig  :D

En d'r neusdopje, snavel en verenpakje worden ook steeds mooier :D

Ook klimt ze wat meer door de kooi, en is ze wat actiever. Maar soms ligt ze nog wel op de grond te slapen in een houding waarvan ik me afvraag of ze nog leeft... maarja dat zal ze wel gewoon ontspannen vinden denk ik. Want als ik d'r aan kom komt ze gelijk overeind en gaat ze op d'r stokje zitten :)

Nou hier dan even wat foto's:

D'r verenpakje: overal komen nieuwe veertjes :)


D'r neusdopje: 'k zal maar geen foto ter vergelijking d'r naast zetten... 'k denk dat jullie allemaal nog wel weten hoe 't d'r uitzag...


Ook de mijten bij d'r oogje zijn weg :). Jek wat was dat eng/lelijk... ook is d'r snavel weer aangegroeid :)


Nou dat was de update... eind januari ga ik op vakantie en gaat Sweety uit logeren :D (samen met Simba en Robin)... en 'k hoop dat ze nog verder opknapt... en dan ga ik over een tijdje een nieuw baasje zoeken voor Sweety :)

Groetjes Sanne

Caradow

Je hebt het geweldig gedaan met Sweety! Super!

roha

Goh goed zeg, wat ziet Sweety er opgeknapt uit, wat een verbetering!!
Mijn complimenten voor je goede zorgen!

Hanneke

Scotty - Keecko

Hoi Sanne,

Wat is Sweety goed opgeknapt zeg! :)
Echt goed gedaan ;D

Groetjes, Ilse

Hetty

Hoi Sanne,

Wat ziet Sweety er goed uit! Weet je ook hoe oud ze ongeveer is?

Joske

Wow! ;D Super goed gedaan, Sanne EN Sweety! :)

parkietenfan

Nou zeker zeg!! Wat een verschil met de foto's in het begin ;D
Fantastisch wat je gedaan hebt. (en nog steeds doet)

Sanne

Dank jullie wel allemaal voor de complimenten!!

Sweety doet 't inderdaad super. Ze gaat nu echt met sprongen vooruit (in 't begin ging 't allemaal behoorlijk langzaam). Vandaag was ze zelfs zo druk aan 't klauteren dat ze op een gegeven moment op d'r kop aan 't "dak" van d'r kooi hing :D en ze is ook zelf op d'r kooi geklommen gister... dat had ik in 't begin echt niet gedacht... ook omdat ze een beetje gehandicapt is aan d'r pootjes. Maarja ze ziet Simba en Robin klauteren :) (toen ze op d'r kop hing was ik wel heel erg bang dat ze zou vallen, maar ze klauterde zelf voorzichtig weer terug :D)

Groetjes Sanne

roha

hoi,

Wat een geweldig nieuws  ;D

Hanneke

Parkietenlover__

Wat een goed werk van je zeg! Ga zo door je bent echt goed voor Sweety! Groetjes Nikitaa

Sanne

#131
Hallo allemaal,

Ik heb net Simba, Robin en Sweety tegelijk uit de kooi gehad... 'k heb Sweety even op 't speelplankje getild (ze probeerde vanaf d'r kooi d'r op te vliegen maar dat lukte niet....
maar toen gingen Simba en Robin zachtjes een beetje naar de veertjes van Sweety pikken... 'k weet niet of Sweety dit leuk vind... maar normaal bijt Sweety goed van zich af  ;D maar nu bleef ze gewoon zitten (ze haalt wel een beetje uit naar Simba... maar helemaal niet naar Robin...) ook kwamen d'r een beetje witte snippertjes vanaf... weet iemand wat dit is?
Kan iemand mij uitleggen wat mijn parkietjes hier aan 't doen zijn?

http://video.google.nl/videoplay?docid=6468327473798419024

Groetjes Sanne

Op vraag is de link bij deze aangepast ;)
gr Safrena

Chicowen

Hej Sanne,

Als ik het zo zie op het filmpje denk ik dat Simba en Robin Sweety gewoon zitten te verzorgen zeg maar, gezellig kroelen. Is Sweety toevallig in de rui? Dan zouden die witte snippertjes misschien wel de velletjes kunnen zijn die om de nieuwe veertjes heen zitten. Anders zou ik het ook niet weten.

Ik vond het er in ieder geval erg schattig uitzien dat Simba en Robin Sweety zo lief verzorgen.

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Sanne

Hey Chicowen,

Ja Sweety krijgt allemaal nieuwe veertjes ;D

Groetjes Sanne

Chicowen

Hej Sanne,

Dan denk ik dat Simba en Robin zo lief zijn om Sweety te helpen met haar jeuk en nieuwe veertjes.  :-* *How sweet!*

En wat goed dat Sweety allemaal nieuwe veertjes krijgt, het wordt straks nog veel mooier dan dat ze nu al is.  :D

Groetjes Marjolein
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

roha

Hoi Sanne,

Ik heb net je filmpje bekeken en ik kwam tot dezelfde conclusie als Marjolein.

Hanneke

Lijntje

Hoi Sanne,
lees nu pas dit topic voor het eerst (duurde behoorlijk lang, haha) en ook ik wil nog even mijn bewondering uitspreken voor het feit dat jij de zorg van dit vogeltje op je hebt genomen en dat het daardoor nu gewoon een heel stuk beter gaat! Ik denk dat ik namens alle dierenliefhebbers mag zeggen dat we trots op je zijn!!!! Hoop dat het nog blijft verbeteren en dat je een heel lief baasje kan vinden voor Sweety, dit heeft ze wel verdient na al die narigheid.. Heb je nog een keer in die winkel waar je haar had gehaald gevraagd waar ze vandaan kwam? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.. Succes nog met Sweety!
Groetjes Annelijn

Sanne

Hoi Lijntje,

Dank je wel voor 't compliment! En iedereen natuurlijk bedankt die elke keer weer verteld hoe goed ik 't doe :P

Omdat ze zo schattig zijn met z'n drieen nog 1 filmpje (@beheerders: ik hoop dat jullie dit niet erg vinden.. maar 't filmpje staat ergens anders gehost dus 't kost jullie geen bandbreedte)

http://video.google.nl/videoplay?docid=1976721213467399076

En d'r staan nog een paar leuke foto's in m'n fotoboek  ;D

http://album.parkietenweb.nl/thumbnails.php?album=127

Groetjes Sanne

Scotty - Keecko

Ohh Sanne!

Wat zijn die drie lief met elkaar :-*
Echt hééél schattig!

Sweety zit echt te genieten :D

Veel plezier met je schatjes!
Het gaat heel goed met ze. Super!

Groetjes, Ilse

roha

 :-* zooo lief!!!
Heel bijzonder ook vind ik. :)

Groetjes Hanneke