Schurftmijt vogel Wierden (omg. Almelo)

Gestart door Sanne, november 18, 2006, 12:28:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sanne

Nee ze staat ook niet te dicht bij... ze staat op m'n nachtkastje en schuin daarnaast is de verwarming.
En ik zit inderdaad op kamers en heb dus maar 1 kamer.

Ze zit nu wel een beetje te eten gelukkig... en als ze gewoon zit zit ze ook niet zo bol.

'k heb net m'n eten op dus ga ik even zaden halen :)

Bedankt voor je steun  ;D

Groetjes Sanne, Simba, Robin en Sweety

Caradow

Geen paniek Sjuh ;)

Je doet wat je kunt en meer kun je niet doen. Je hebt haar al een beter leven gegeven door haar mee te nemen...

Mocht ze het niet redden, dan is dat natuurlijk heel erg triest, maar je kan dan wel zeggen dat jij alles geprobeerd hebt...

Ik denk nog steeds dat het allemaal goed komt met je lieve Sweety! Houd de moed er in, je doet het heel goed!

Cheryl87

Hallo,

Ook ik volg dit topic al een tijdje, elke keer als ik op dit forum ben kijk ik altijd bij ongelezen berichten en als ik dit topic erbij zie staan denk ik elke keer weer: oh er is nieuws! Hopelijk is het goed nieuws!
Tot nu toe wel, vervelend van de diarree, ik hoop dat dat weer snel overgaat!
Beterschap voor Sweety en sterkte voor jou, dit moet niet makkelijk zijn om te combineren met school, maar je doet het super zoals ik lees!
Ook ik word lid van de fanclub  :P

Groetjes Cheryl en vleugeltjes van Dopey en Sneezy

Sanne

#83
'k ben net bij de dierenwinkel geweest, en daar heb ik "Beaphar - Bogena Astricycline" gekocht. Dit is voor vogels en knaagdieren ter bestrijding van longontsteking, snot en diarree. Ik heb dit spul toegepast volgens de bijsluiter (voor grasparkieten is dat voer voor 10 dagen afmeten en daar 1 klein schepje door doen). 't is een soort antibioticum, dus mocht ze last hebben van slechte bacterien in d'r darmen dan gaan die ook weg.

Verder heb ik dextro gehaald... ik neem aan dat ik dit moet verpoederen en haar geven? of moet ik 't in water oplossen?

En de bakker is helaas al dicht, dus morgenvroeg zal ik maanzaad halen (als de diarree dan nog niet beter is: ze moet natuurlijk niet teveel stoppingsspul krijgen, alhoewel dat andere meer antibioticum is dan stoppingsspul)

Verder stond in de bijsluiter van dat spul dat je bij vogels met diarree snachts en overdag een klein lampje moet laten branden zodat ze de voerbak en drinkbak kunnen vinden (dat stond volgens mij nog niet op de site... is misschien wel handig om d'r bij te zetten) dus dat ga ik ook doen (en dan moet ik ook met 't licht aan slapen :o... maar dat heb ik d'r graag voor over ;) )

Groetjes Sanne, Simba, Robin en Sweety

Ik hoop dat 't goed gaat komen....


Ow ik had de site niet goed gelezen...de Dextro moet ik oplossen in water :)

Berichtjes samengevoegd. Gr. Ingrid

Idske

 ;D
We houden onze duimen en vleugels gekruist!

Groet Idske en Coco.
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Parkieten-Freak

#85
Veel succes Sanne, laten we hopen dat Sweety er doorheen komt!
Maanzaad zou ik overigens niet geven, het bevat een geringe hoeveelheid opioiden. Deze stoffen leggen de darm stil en dat is niet gunstig omdat je niet weet met wat voor ziekteverwekker je te maken hebt.

Dat van het kleine lampje zal ik meenemen in de tekst op de website en aanpassen! ;)
edit://
is aangepast.



Ingrid

Sanne, waarom zou je maanzaad halen, beschuitkruimeltjes zijn ook effectief ;).

Trippy

pfffff wat een verhaal.
Je bent met recht lid van de maand,
ik zal zorgen dat Wiz & Wop meeduimen

Groetjes en beterschap,
Ursula,Wizzy En Woppy

P.S. Toy Toy Toy!!!!!!! ;D

P.P.S. Sanne je bent echt super en al mocht ze het niet redeen(al doet ze dat (hopenlijk) wel) dan heeft ze een super paar laatste dagen weken gehad

Sanne

@Ingrid: ik heb geen beschuit in huis :(

Maar zal 't morgen wel halen ;)

En maanzaad zal ik dan inderdaad maar niet geven... dat zal niet zo goed zijn als 't de darmen stil legt...

En tja verder... ze zit nu op de boden van de kooi (waar een warme kruik met een dekentje erover op ligt) te slapen/suffen.. en heel af en toe eet ze wat ('k heb 't bakje maar op de bodem gezet dan hoeft ze niet telkens omhoog te klimmen)

Tja en meer kan ik geloof ik niet doen. M'n ouders komen morgen om aan m'n nieuwe appartementje te klussen, en die nemen de warmtelamp mee dus morgen kan ik d'r af en toe even opwarmen (onze warmtelamp mag maar 15 minuten achter elkaar branden, maar 't verwarmd wel gelijk de hele kamer :))

Dus 't is nog even afwachten...

't is hier in ieder geval nu ook wel lekker warm ('k zit in een zomer t-shirtje achter de computer:P)

Hetty

Sanne, je doet het heel goed en ik hoop dat Sweety een beetje opknapt!!

Sanne

Hallo allemaal,

Sweety is gelukkig niet meer aan de diaree  ;D

Maar echt goed gaat 't niet... ze zit niet bol maar ze zit wel steeds op dezelfde plaats en ze slaapt heel erg veel. Ze eet en drinkt gelukkig wel... dus ik denk dat ze gewoon verder moet aansterken.
Gisteravond zat ze lekker op de warme kruik helemaal met d'r vleugeltjes open :) ook nu ligt de warme kruik er nog in (opnieuw warm water in gedaan hoor ;) )

Ik ga vandaag aan m'n nieuwe appartementje werken, dus ik zal de verwarming hier wel aan laten staan enzo. (en 'k fiets wel even een keertje heen en weer 7 km! ;) )

Groetjes Sanne, Simba, Robin en Sweety

Sanne

Hallo allemaal,

Ik mag nog niet te vroeg juichen, want Sweety is nog steeds niet opgeknapt, maar ik merk al wel een verbetering sinds gister. Gister ging 't even heel slecht: ze zat telkens te slapen, en bleef gewoon slapen als ik hardop tegen haar ging praten, ze deed dan zelfs nog niet d'r oogjes open. Dat was voor mij een teken dat 't echt slecht ging. Nu als ze slaapt en ik kom binnen gaat ze gelijk weer gewoon zitten (niet met d'r koppie tussen d'r veren) dus ze reageerd al beter. Ook zit ze gewoon weer op d'r stokje en niet met d'r vleugels open op de warme kruik (ik heb de kruik er nog wel in liggen dus ze heeft de mogelijkheid wel). Ook dit zie ik als een goed teken omdat ze dan die warmte niet meer zo nodig heeft :). De antibioticum die ik had gehaald voor de diaree slaat dus erg snel aan :)... maar ik maak wel die kuur van 10 dagen af, zodat 't zeker niet terug komt (want anders komen er strak bacterien terug die immuum zijn voor deze antibioticum en das niet goed).

Dus ik hoop dat ze nu niet meer zo'n terugval krijgt, en weer helemaal opknapt. Maar ik begin weer goede hoop te krijgen (gister dacht ik echt even dat ze 't niet zou redden :( )

Groetjes Sanne, Simba, Robin en Sweety

Parkieten-Freak

Dat is in elk geval goed nieuws Sanne! :) Nu inderdaad hopen dat het morgen weer een beetje beter gaat, we houden de moed er in! ;)


Hetty


Sanne

Het lijkt nog allemaal goed te gaan met Sweety. Dus ik hoop dat dat ook zo is :)

En ze heeft vannacht eindelijk trosgierst ontdekt!  ;D (vanochtend was d'r flink van gegeten)

Tja verder vind ze 't volgens mij wel fijn dat 't hier zo warm is... alleen vind ik dat iets minder fijn :P

Ze zit nu even op de bodem te slapen, maar ik denk dat ze die doek die op de bodem ligt gewoon fijn vind... want ze reageerd wel direct als ik langsloop enzo :) (en ondertussen dat ik dit typ is ze al weer begonnen met trosgierst eten :D )

Dus ze moet nu gewoon gaan aansterken... ik durft nog niet te beginnen met haar stukjes te laten lopen op m'n bed. Ik ben bang dat dat teveel energie kost. Ik wil eerst dat 't een weekje achter elkaar goed gaat en dan gaat ze daar voorzichtig mee beginnen.
Kortom: 't duurt nog wel even voordat ze net zo hard door de kamer vliegt als Simba en Robin.

Groetjes Sanne, Simba, Robin en Sweety

Hetty

Hoe is het met de schurftmijt op haar neus en poten?

Sanne

Ik zal vandaag of morgen wel even nieuwe foto's maken  ;)

Sanne

Hallo allemaal,

Oke ik zit er over te denken of ik Sweety wil houden als ze beter is of niet....
't is een superlieve vogel dus dat is niet 't probleem
Maar Simba is een vrouwtje, en Sweety volgens mij ook (zo aan de neusdop te zien...) en Robin is waarschijnlijk een mannetje... dit betekend 2 vrouwtjes en een mannetje... en volgens mij is dat niet zo'n goed idee...
Nog een mannetje d'r bij wordt denk ik wel heel druk... 4 van die parkietjes. Bovendien is m'n kooi niet groot genoeg voor 4 parkietjes (heb zo'n ferplast kooi genaamd Ibiza Open). En nog een tweede kooi is ook niet zo handig... Bovendien wil ik niet dat Sweety alleen moet blijven en Simba en Robin samen zijn.
Ook kunnen d'r geen 4 vogeltjes in dat vervoersbakje... dat wordt echt te druk.

Kortom 't komt d'r op neer dat ik waarschijnlijk over een tijdje (wanneer Sweety beter is, toch een nieuw huisje voor haar moet zoeken :( )

Of heeft iemand misschien nog ideeen waardoor ik haar wel kan houden?
Twee vrouwtjes en een mannetje gaat fout he? :(

Groetjes Sanne, Simba, Robin en Sweety

Sanne

Nieuwe foto's van d'r neusdop en voetjes :)

De schoonheidsprijs verdient ze niet ;)... maar 't ziet er al wel beter uit :)











Hetty

Het ziet er zeker beter uit!! Jammer dat je Sweety niet kan houden!!