mijn parkietje

Gestart door Tweety_Ilona, november 07, 2006, 14:36:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tweety_Ilona

hallo

ik ben ilona en heb een grasparkietje van mijn zus gekregen
hij/zij heet Tweety, maar ik kan nog niet zien wat het is, en de "fo"kker" zei ook dat dat bij Tweety niet mee zal vallen omdat Tweety een rainbow gras parkietje is.

nou heb ik een vraag, eigenlijk 2 :$

1: ik ben heel erg bang voor vogels, zonder handschoentjes aan durf ik niks met mijn vogeltje, maar als ik mijn dunne handschoentjes aan doe, dan durf ik m wel op mijn vinger te laten, heeft iemand nog tips waardoor ik misschien minder bang zal zijn???


2: tweety zit regelmatig helemaal in zijn voerbakje, net of die heel bang is, maar als ik dan erbij kom en tegen m praat dan komt hij eruit en kijkt hij me heel vragend aan.
is dit normaal, dat n parkietje zo in een bepaalde ruimte kruipt en zich "afzondert" ???

groetjes ilona,

ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn vogel angst,,,je mag me dan toevoegen op msn, zodat je mij kan helpen :)

Emailadres verwijderd ivm spam. Groetjes, Ingrid

Monique8736

Hoi Ilona

Wat een super cadeau van je zus! En zodra je je angst overwonnen hebt zul je er een geweldig gevleugeld vriendje bij hebben  ;D

Waarom ben je bang van Tweety? ben je bang dat hij/zij gaat fladderen? Ik denk dat je gewoon je angst moet overwinnen door te doen,handschoenen uit,en op je blote vingers laten zitten,jullie zullen beiden aan elkaar moeten wennen.(Dat is wel een mooie stok achter de deur,jij vind Tweety eng,maar hij moet evengoed aan jou wennen!)

Jonge parkietjes gaan zich vaker 'verstoppen' ze missen de warmte van hun nestje.Het beste kun je een badje aan de kooi hangen met daarin een doekje,je zal zien dat Tweety zich er lekker in gaat nestelen.Je moet wel oppassen trouwens dat je parkietje niet klem komt te zitten in z'n voerbakje,en dat hij zijn bakje niet opendrukt zodat hij er niet uit kan komen als er niemand thuis is.Het beste kun je een stukje plakband op het bakje plakken zodat het niet makkelijk open kan.

Heel veel succes!

Vele groetjes Monique

Tweety_Ilona

hallo monique

ik ben inderdaad bang dat hij gaat fladderen, en pikken enz enz, gewoon de hele vogel vind ik dood eng.
een gedeelte heb ik dus al overwonnen door met die handschoen m op mijn vinger te laten, maar zonder handschoen vind ik t echt dood eng.

geloof me ik ben banger voor hem dan hij voor mij hehe want als ik m aanspreek of als ik mijn hand in de kooi doe, dan kijkt hij me heel vragend aan, en komt op mijn hand zitten.

naar die vogelshow bij de dierentuin durf ik ook niet naar binnen als voorbeeld, ben echt als de doods voor vogels.

maar dat badje, hij vind t ook heerlijk om te douchen, als ik t badje erin hang, dan gaat hij gelijk spetteren en doen, vind ie heerlijk.

zou je mij misschien op msn willen toevoegen, om me te helpen??

groetjes ilona

Monique8736

Lastige situatie,je hebt een vogeltje,maar eigenlijk ben je er als de dood voor.Ik zou zelf ook niet snel een vogelspin als huisdier,dat geef ik eerlijk toe,maar weer on-topic.

Parkieten zijn goedaardige beestjes,en fladderen is hun manier van voortbewegen of van vluchten voor iets waar ze van schrikken.Als je je handschoentjes aanhebt,bijt hij je dan ook? Bijten hoort bij meestal bij en kun je goed afleren,kijk maar eens op www.parkietenfreak.nl daar zul je genoeg informatie over bijten vinden.Maar nogmaals het overwinnen van je angst is echt een kwestie van 'doen'.Nu ben je er heel bang van,maar je weet eigenlijk helemaal niet wat hij doet als je met je blote hand in de kooi gaat.Ik zou zeggen: Probeer het,overwin je angst!

(Over het toevoegen op msn,dat doe ik niet.Vragen zijn er om hier te stellen,en als je verstandig bent haal je je e-mail adres weg in verband met je privacy)

Groetjes Monique

Tweety_Ilona

ow nja weet nie hoe ik dat weg moet halen heheheh

maar om even terug te komen op mijn vraag, als je met je blote hand in de kooi gaat, gaat hij er ook gewon op zitten, in ieder geval bij mijn zus, maar ik durf t gewoon echt niet.

hij bijt niet in de handschoen, hij bijt helemaal niet

het is echt een lief beestje.

maar het is echt die angst van mij

Caradow

Hoi hoi,

Je hebt het vogeltje van je zus gekregen, maar ik snap niet goed wat je met een vogel als huisdier moet als je er zo bang van bent. Nu zijn angsten er om overwonnen te worden, maar dan nog...

Ik denk dat dat op termijn nog wel problemen kan geven, zeker als jij je angst deels overwonnen hebt en er gebeurt een keer iets onverwacht waar je parkietje van schrikt en jij dan ook weer van hem met alle mogelijke ernstige gevolgen van dien...

Wist je zus niet dat je zo bang was van vogles voordat ze je ene parkietje gaf?

Hetty

Ik denk dat als jij zo bang bent voor de parkiet het misschien niks voor jou is, je zult altijd angstig blijven voor de vogel, vind je het wel leuk? Anders kun je misschien kijken of er iemand anders is die wel een parkiet leuk vindt! (hoop dat je nu niet boos bent)

Tweety_Ilona

neej ben zeker niet boos, en ja ik vind het beestje geweldig

ik aai hem en zo, maar durf gewoon niet te laten vliegen of zonder handschoentje op mijn hand te laten zitten.

hij vind t ook prima met die handschoen :)


mijn zus wist hoe bang ik was ja, maar zij heeft een parkietje ook, en daardoor wilde ik ook graag een parkietje tam maken, maarik doe t dan niet met blote handen maar met n handschoentje

Annika

wat een lastige situatie.

Reken maar dat wanneer jouw parkietje straks tam is en los mag vliegen je problemen gaat krijgen. Ik neem tenminste aan dat je je wezenloos zult schrikken als het beestje op je af vliegt om lekker bij je te komen zitten.  Ik denk dat je, samen met je zus, echt MOET gaan proberen om van je angst af te komen ZONDER handschoen.
Je zult zien dat je je angst best kunt overwinnen, vooral omdat je Tweety wel helemaal geweldig vindt.
Echt gaan proberen hoor, anders denk ik niet dat jullie (Tweety en jij) veel lol aan elkaar zullen gaan beleven  :'(

groetjes Annika

Tweety_Ilona

we hebben nu al veel lol aan elkaar

en ik ben super trots op mezelf dat ik m al tot zover aan durf te raken en zo

en als hij ineens opfladderd of zoiets, vind ik dat al niet eng meer

misschien dat jullie eens niet zo negatief kunnen doen, en me meer kunnen helpen

Hetty

Het is niet negatief!! Het is gewoon de realiteit en je krijgt van iedereen advies!

Mars

Ik denk dat het uiteindelijk met je angst wel mee zal vallen. Maar ik begrijp heel goed de reacties van de rest. Je zult zien dat je over twee weken al veel minder bang bent.

Maar: als je bang blijft kun je misschien beter je parkietje naar je zus brengen. Wat nu als hij wel naar je gaat pikken (zoals die van mij) en niet meer uit zichzelf de kooi in gaat als je hem een keer los hebt? Een parkietje is net een kleuter van drie: hoe makkelijker zijn ouders (lees angstiger), hoe meer hij uit zal proberen.

Ik hoop dus dat je een mak parkietje hebt en niet zo'n ondeugende als ik.
Veel plezier en houd ons op de hoogte hoe het met jou en je parkiet gaat.
En als je vragen hebt, moet je ze natuurlijk stellen.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Tweety_Ilona

ik vind t al heel knap van mezelf dat ik t al met een handschoentje allemaal durf, maar hij is n heel mak parkietje gelukkig

hij schreeuwt niet, hij bijt niet, en hij komt vanzelf naar me toe als ik mijn hand in de kooi doe

later ga ik zonde handschoen proberen maar dat durf ik nu nog niet

groetjes ilona

mickael

Hoi Ilona,

Wat jammer dat je zo bang bent voor vogels.Je zal zo veel meer plezier van hem hebben als je niet zo bang zou zijn.

Zoals je hem beschrijft is het een erg rustig parkietje, die al aardig tam is.

Ik kan me nauwelijks voorstellen wat er eng is aan een parkietje, maar ja, vaak zijn angsten niet te begrijpen door mensen die daar geen last van hebben.
In principe kan er niks gebeuren, want ik heb nog nooit een parkiet meegemaakt die tegen je aanvliegt of je expres pijn doet. Misschien dat hij een keertje probeert om in je vingers te bijten, maar dit doet niet eens pijn.

Ik hoop echt dat je het zonder handschoen gaat proberen en dat hij straks lekker rond kan vliegen. Misschien kan jouw zus helpen om je angst te overwinnen door jouw vertrouwen te geven dat er niets kan gebeuren.

Hoe dan ook, ik hoop dat je veel plezier van je parkietje zal hebben.

roha

hoi hoi,

Jeetje wat een lastige situatie is dit zeg.
Aan de ene kant leuk dat je zus een parkietje aan je geeft, maar aan de andere kant vraag ik mij af wat is de reden geweest dat je zus jouw een parkiet doet als je angst hebt voor vogels.
Je had beter eerst van je angst af kunnen komen en dan pas besluiten of je ook echt een vogel wil.
Want wat gaat er gebeuren, ook al ben je dolenthousiast, als je niet van je angst af komt?
Ik vind het zo jammer dat mensen een huisdier nemen, maar totaal niet hebben nagedacht over de voor en nadelen van het houden van een huisdier en wat er allemaal nog bij kan komen.
Ik hoop voor jouw en je parkietje dat jij je angst helemaal gaat overwinnen.

Roha

Tweety_Ilona

mijn parkietje is dolgelukkig

ik verwen m, als die op mijn hand zit aai ik m, en dan doet hij zijn koppiej naar beneden dat ik hem in zijn nekkiej moet aaien, dus ik zie eigenlijk het probleem niet...

t enige wat ik vraag is :  hoe kan ik t beste van mijn angst afkomen

ik ben al een heel eind, en in plaat van die "negatieve " dingen zeggen, kunnen jullie ook zeggen van goed zo, dit is al 1 stap nu de rest nog.

mijn angst is eigenlijk over t algemeen voor vleugels, niet alleen vogels, maar ook vlinders lieveheersbeestjes enz enz.

maar ik vind n vogeltje gewoonweg helemaal geweldig, dus ik zou echt graag meer willen, en ik durf best mijn vogel los te laten, maar ben bang dat hij dan niet meer in zijn kooi gaat of zo snap je

mickael

Ik vind niet dat mensen negatief doen.
Het zijn toch gewoon tips die je krijgt?

Misschien kom je van je angst af als je steeds iets meer doet waar je eigenlik bang voor bent. Ik zou zeggen, probeer je vogeltje eens zonder handschoen in de kooi op je vinger te laten zitten. Dit hoeft niet lang, want je kan hem toch zo weer op een stokje zetten.
Als je dit telkens iets langer doet ga je er waarschijnlijk wel aan wennen.
Als hij al tam is (en dat is wat ik begrijp uit jouw verhaal) dan kan je hem best laten vliegen. Dan kan je hem desnoods met een handschoen weer terugzetten, of met een stokje.

Is dit positief genoeg en heb je er wat aan?

Tweety_Ilona

#17
dit is positief en hier heb ik zeker wat aan, maar dan het probleem.

met mijn blote hand durf ik echt totaal niet! daar ben ik kei erg bang voor.

is er niks anders, is het zo'n ramp dan als hij het met een handschoen ook goed vindt, anders kan ik het gewoon met een handschoen door blijven doen toch?

ow en nog iets, misschien weet 1 van julie hoe dat heet waar je vogels op je kan laten zitten en kan voeren met een bakje voer in je hand en zo, dat wil ik gaan doen, om mijn angst te overwinnen maar weet niet hoe het heet.

dat is waar noud en florien van gtst waren

bedankt

Joske

Dat is in Avifauna, daar kun je lorries voeren met cupjes nectar. Maar ik denk dat je dat nog veel enger gaat vinden! Lorries zijn groter en zwaarder dan grasparkieten en hebben grotere snavels. Ze zijn daar best aggressief als je met de nectar binnenkomt. Gaan op je handen met elkaar zitten vechten enzo. Het is wel heel leuk hoor! Maar als je al bang bent voor een grasparkietje, dan is lorries voeren misschien nog een grotere stap.

Ik denk persoonlijk dat je zonder handschoenen moet gaan proberen in de kooi te gaan. Ook al vind je het eng. Probeer eerst een stukje, net door het deurtje heen. En dan stapje voor stapje dichterbij je grasje. Als je het met handschoenen blijft doen en je parkiet is straks tam en vliegt rond, dan wil hij vast eens op je hoofd/schouder/hand landen. En dan heb je geen handschoenen aan en raak je misschien in paniek...

Een grasparkiet vindt het waarschijnlijk ook veel leuker op je blote hand! Hij zal misschien even knabbelen om te onderzoeken wat het 'materiaal' van zijn nieuwe zitplaats is, maar dat doet in de regel geen pijn. Je bent wel op de goede weg, hoor!

Tweety_Ilona

#19
dank je wel joske :)
vind ook dat ik goed bezig ben

Ik ga proberen om met een dunnere handschoen te doen, maar net durfde ik het nog niet.

hij is al wel tam, maar los laten durf ik ook nog niet echt, maar komt vanzelf wel goed hoop ik

is er niks anders dan, waardoor ik misschien minder bang zou zijn?

het is echt dat fladderen en die pootjes