Annie eet verf!!

Gestart door Qwerty, oktober 07, 2006, 19:16:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Qwerty

Hallo,

Mijn lieve, dominante Annie knabbelt aan de verf en eet het op!Onze kooi is tweede hans.Het zat onder roest.Het kreeg een lik verf en het was weer de oude.Is verf goed voor haar?

Qwerty De Heer  :-\

Safrena

Hey Qwerty De Heer

NEEN, verf is heel ongezond en heel slecht voor haar

Mijn raad: verf nooit zelf oude kooien, maar koop liever een nieuwe of mooie tweedehands (te gebruiken na grondig te ontsmetten)

Vele groetjes

geerten

#2
Dat is echt heel slecht voor em.. koop een 2ehands kooi voor maar een 10tje..


Josephine

Verf is zoals de andere al zijden HEEL slecht voor je parkietje! Jij eet toch zelf ook geen verf? Verf is slecht voor mensen kan je nagaan hoe slecht het is voor een parkiet!

Als ik jou was zou ik snel een nieuwe kooi kopen.

Groetjes Josephine

Qwerty

En als je de kooi lakt?

Qwerty de Heer

Josephine

Nooit zelf gaan experimenteren met dat soort dingen. Misschien kan het helemaal geen kwaad, maar ik zou het er niet op wagen. Je weet van te voren niet wat het doet.

Een fabriekant zoals ferplast maatk kooien, en die weten wat goed is. Die gebruiken ook verf/lak die niet giftig is.

Zelf heb je daar waarschijnlijk niet genoeg kennis van, dus is het gewoon beter een nieuwe kooi te kopen.

Groetjes Josephine

Qwerty

Ja maar mijn vader wil dat zeker niet en we vebieden Annie verf te eten door hard en streng Annie! te roepen.Rene (Mijn kleine ijdeltuitje) doet dat niet.

Qwerty de Heer

smartie

Parkieten zijn net kleine kinderen en wat doen die? Juist: datgene wat niet mag! Is alleen maar extra leuk, of lekker doen als jij niet kijkt! Terwijl verf erg schadelijk kan zijn voor de gezondheid van je parkiet. Dusse, tijd dat je vader eens naar jou gaat luisteren! Hij zou jou, zijn kind dus, toch ook geen verf laten eten?? Punt gemaakt...

Qwerty

Maar hij is een ingineur!En hij is dominant!!!!

Qwerty de Heer (Wordt gek)

Parkieten-Freak

Ik vermoed dat hij geen bouwkundig ingenieur is?  8)
Tralies verven?Toch niet met loodmenie he?



Qwerty

Hij inspekteert huizen en hij heeft een moeilijke karakter...Hij heeft vier pargola`s gemaakt in de tuin...

Qwerty de Heer

Parkieten-Freak

Vraag dan eens of hij het parkietenhuis eens grondig wil inspecteren 8)
Zeg dat je klachten hebt over de afwerking. Dat er niet goed geverfd is en zo.
Zeg maar dat het een gevaarlijke krotwoning is en dat jouw parkieten beter verdienen. Vervolgens verklaar je het parkietenhuis "onbewoonbaar", want jouw parkieten krijgen gezondheidsproblemen als ze aan de verf knabbelen.
Je vraagt vervolgens heel lief aan je vader of je een nieuw kooitje mag kopen (van zijn geld) uiteraar :)




Qwerty

Ik ga met mijn zus wat verzinnen.

Qwerty de Heer (Is best bezorgt)

smartie

Precies! Je zegt gewoon dat je voor 'jouw kinderen' (lees parkieten) het beste wilt. Net zoals je vader het beste voor jou wil. Hij heeft zeggenschap over jou doordat hij jou vader is en jij hebt DUS zeggenschap over jouw parkietjes... en die wil je graag in een gezondere woonomgeving zien opgroeien (mag ook 2de hands maar dan wel een kooi in goede staat en goed reiningen voor bewoning). Zeg je pa maar dat het wel een kleine investering is maar dat hij op de lange termijn waarschijnlijk veel kosten aan de dierenarts uit kan sparen op deze manier... Misschien is hij vatbaar voor dit financiele plaatje... IK HOOP HET!!

Qwerty

Ja, maar eerst praat ik met mijn vier jaar oudere zus.Punt.

Qwerty de Heer. En bedankt voor jullie steun.Jullie zijn aardig.

Parkieten-Freak

#15
Citaat van: Qwerty op oktober 08, 2006, 13:48:43
Ik ga met mijn zus wat verzinnen.

Qwerty de Heer (Is best bezorgt)

Een goed idee om je zus te raadplegen.
Waarom vraag je niet of je vader ook even naar dit topic komt kijken? :)
Kijk, een beetje ingenieur heeft begrip voor de situatie van beide vogels.
Een beetje vader heeft begrip voor de terechte bezorgdheid van zijn dochter!


Qwerty

Hij vind het vast niet goed als hij weet dat ik hier bij hoor!!!

Qwerty de Heer

smartie

Als het goed is vindt jou vader je juist een verstandige meid dat je opzoek gaat naar informatie als je je ergens bezorgd over maakt. Op een bepaalde leeftijd (tieners) maken kinderen hun eigen keuzes en gaan ze zich zelf verantwoordelijk voor bepaalde dingen/dieren voelen. En vertrouwen ze niet alleen meer op het oordeel van hun ouders. Dit is juist heel natuurlijk en een goede ontwikkeling. Je vader zou juist trots op je moeten zijn!!

Ingrid

Hoi Qwerty,

Moet je niet een keer een spreekbeurt houden of een werkstuk maken op school? Dan kun je het over parkietjes doen en tegen jouw vader zeggen dat je allemaal informatie hebt gezocht en dat de verf dus niet goed is voor jouw parkietjes.
(Ik weet dat Armeense vaders het erg belangrijk vinden dat hun kinderen erg goed hun best doen op school ;) ).

Groetjes, Ingrid

Parkieten-Freak

#19
CiteerHij vind het vast niet goed als hij weet dat ik hier bij hoor!!!

Qwerty de Heer

Wat is dat nou?  ???
Dit is Al Qaida niet, we zijn nette mensen hier.
Er zitten hier notabene allemaal rechtersgeleerden, onderwijzeressen, ingenieurs, verplegers, gifmengers en weet ik wat nog allemaal meer! 8)
Kortom: we zijn een net forum.  :)