Annie eet verf!!

Gestart door Qwerty, oktober 07, 2006, 19:16:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Qwerty

Ja maar...........Ik ben bezorgt, en jullie zetten mij onder druk!

Qwerty de Heer (Is in de war)

Parkieten-Freak

Rustig blijven Qwerty.
Leg gewoon aan je vader uit, wat er aan de hand is.
Eerlijkheid duurt het langst, en ik kan me niet voorstelllen dat je vader boos is, dat je een parkietenforum bezoekt. Integendeel zelfs.
Het bewijst alleen maar dat zijn dochter zich actief bezig houdt met het welzijn van haar vogels.
Heel goed van je!


Qwerty

Vogels?Het kan mijn vader niet BOEIEN!Hij huilt nooit, zelfs niet als een vogeltje doodgaat.

Qwerty de Heer

smartie

Sommige vaders hebben geleerd om hard te zijn en dat huilen voor watjes en meisjes is. Dat ze niet huilen wil nog niet altijd zeggen dat ze niet verdrietig zijn. Maar dit is redelijk offtopic...

Parkieten-Freak

Vaders huilen meestal niet zo gauw.
Ze vinden het best wel erg als jouw vogeltje dood gaat, maar ze laten het niet zo gemakkelijk merken.
Zo zijn mannen nu eenmaal! ;)



Qwerty

Zijn jeugd was hard....En hij vind het helemaal niet erg als mijn DARLINGS doodgaan.

Qwerty de Heer (Wordt zo verward en gek!)

Ingrid

Euh ik ga even offtopic: Qwerty noemde ergens dat ze Armeens is. Bedenk wel dat in het buitenland heel anders over dieren gedacht wordt dan hier in Nederland. In de meeste landen vinden ze dat dieren niet in huis horen ;).

Parkieten-Freak

#27
Mja, het leven kan soms hard zijn. :(
Maar goed.
We zullen jou even de gelegenheid geven om alles op een rijtje te zetten.

Zou je intussen willen stoppen met het plaatsen van allerlei nietszeggende berichtjes Qwerty?
Ik heb er in 15 minuten een stuk of 15 20 verwijderd. :(
Ik ga nou even een eind wandelen.


mozart

Zou Qwerty ook even moeten doen, lekker even wandelen!
Kan helpen even de boel op een rij te krijgen en tot rust te komen.

Cutie_lover

Cutie at wel eens van de muur.
Mijn oplossing: de kooi tien cm meer van de muur afzetten. Hij heeft het nooit meer gedaan.
Qwerty=
Hier op het forum moet je serieus zijn. Maakt mij niet uit= post dan niet. Dit is heel irritant, en nutteloos. Koop gewoon een andere kooi, een nieuwe kost 50 euro ofzo, en dat is niks. Misschien bespaar je Annie's leven er wel mee.

smartie

Citaat van: Cutie_lover op oktober 08, 2006, 14:19:05
Cutie at wel eens van de muur.
Mijn oplossing: de kooi tien cm meer van de muur afzetten. Hij heeft het nooit meer gedaan.
Qwerty=
Hier op het forum moet je serieus zijn. Maakt mij niet uit= post dan niet. Dit is heel irritant, en nutteloos. Koop gewoon een andere kooi, een nieuwe kost 50 euro ofzo, en dat is niks. Misschien bespaar je Annie's leven er wel mee.

Ik ben het met je eens wat betreft de nutteloze posts in meerdere topics. Die zijn storend dus zoals Parkieten-Freak al vroeg zou het fijn zijn als je daarmee op zou houden.

Maar wat betreft een nieuwe kooi kopen kan ik begrijpen dat dat lastig is als je zelf 11 jaar bent en geen 50 euro hebt! Wat ik al eerder aanbevolen heb: zoek op veilingssites zoals marktplaats naar een mooie en goede staat 2e hands kooi. Maak deze goed schoon met Dettol en goed naspoelen en je hebt een mooie zo goed als nieuwe kooi. En wijs je pa nog even op het feit dat je met 20 euro voor een goede 2e hands kooi al een eind bent. En je zo dus bespaart op 'ziektekosten' van je parkieten. Een bezoekje dierenarts met medicijnen kost al snel meer dan een andere kooi. Dus kun je nagaan wat je erop kan besparen. Verf kan veel gezondheidsschade toebrengen bij je parkietjes en ofwel ze leggen snel het loodje ofwel ze worden misschien chronisch ziek (ze wonen in een ziekteverwekkend huis) en zullen veel dierenarts bezoeken en medicijnen (en zorg!) nodig hebben om hopelijk weer gezond te worden....

Qwerty

Ja maar....50 eurie!Mijn vader denkt vast dat ik gek geworden ben.

Qwerty de Heer

Jorijn

Citaat van: Qwerty op oktober 08, 2006, 14:33:10
Ja maar....50 eurie!Mijn vader denkt vast dat ik gek geworden ben.

Qwerty de Heer

Hier had je rekening mee moeten houden wanneer je een huisdier neemt. Neem je een dier in huis ben je samen met eventuele medebewoners voor het welzijn van het diertje. Dus ook voor eventuele kosten die er opspelen zoals behuizing en zorg (dierenarts).

Als alternatief kun je eventueel aanbieden om wat klusjes in huis te doen voor wat geld. Voor een kleine 10 euro heb je vaak al een goede kooi, 2e hands uiteraard.
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Josephine

#33
Hoi,
Kijk eens op http://www.goedkoperkanniet.com Daar staan erg goedkope kooien, voor ongeveer 20 euro heb je er al een. En ze zijn nieuw, maar niet zo super groot maar alles nog beter dan in ee GIFTIGE kooi.

Groetjes Josephine

Link aangepast (moet zijn .com en niet .nl). Gr. Ingrid

budgie

Citaat van: Parkieten-Freak op oktober 08, 2006, 13:59:03
Wat is dat nou?  ???
Dit is Al Qaida niet, we zijn nette mensen hier.
Er zitten hier notabene allemaal rechtersgeleerden, onderwijzeressen, ingenieurs, verplegers, gifmengers en weet ik wat nog allemaal meer! 8)
Kortom: we zijn een net forum.  :)

Als die eigenwijze man dan maar niet bij het topic 'kleptomanie' gaat kijken!
Verder zou hij op deze site nog veel kunnen leren. Ik zou het vreemd vinden als hij er een oordeel over zou vellen zonder hier te hebben rondgekeken ......

Ik vind het trouwens erg onverantwoordelijk van hem dat hij parkietjes in een giftige kooi laat zitten.

Qwerty

Ik heb hem (8-10-06) Voorzichtig verteld dat ik hier bij hoor.Hij zegt dat MOORDENAARS, ...ZAKKEN, IDIOTEN lid kunnen worden.En hij zegt dat iemand je gegevens kan ontdekken.Hij ging verder:Hoe komen dan al die telefoontjes?Je weet wel, van Tele twee en zo.

Hij zegt ook dat de verf met water te verdunnen is.Het kan geen kwaad, vind hij.

Qwerrty de Heer

Mars

Gelukkig kunnen we niet moorden over het internet, hoogstens virussen versturen. En je telefoonnummer heb je ook al niet achter gelaten...

Maar wel vervelend, dat je vader zo ongenuanceerd reageert. Je hebt hem niet verteld dat we gewoon mensen zijn die om ons parkietje geven?

Laat het gewoon even wat rusten en kijk intussen even op marktplaats rond, of misschien wel de kringloopwinkel voor een nieuwe kooi. Misschien kun je je zakgeld er voor gebruiken en misschien wil je zus je helpen (geld lenen)?

Nou succes!!!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Qwerty

Kan die verf wel?En en en.........Hoe komen we aan die telefonies dan?Jullie moeten weten dat ik de woede voelde toen ik dat aan mijn vader vertelde.

Qwerty de Heer

Caradow

Citaat van: Qwerty op oktober 09, 2006, 17:14:44
En en en.........Hoe komen we aan die telefonies dan?

Qwerty de Heer

Als jij er ook al zo zeker van bent dat wij jullie met telefoontjes bestoken, wat doe je hier dan nog.....

Sorry hoor Qwerty, dat je vader geen vertrouwens heeft in communities als dit forum, daar kunnen wij ook niks aan doen, ook niet dat hij zo ongenuanceerd reageerd.  Misschien moet hij dan de internetaansluiting maar helemaal weg doen, want ja, alles is mogelijk...met de juiste programmatuur kan iedereen van iedereen alle gegeven opsporen, of je de gegevens nu zelf wel of niet op internet hebt gezet, waar dan ook...
Dat jullie van Armeense afkomst zijn vind ik eerlijk gezegt een beetje een slap excuus... tenslotte wonen jullie hier wel in Nederland en ga ik er vanuit dat jullie goed geintegreerd zijn. Dat er ook na intergratie binnen de Nederlandse cultuur verschillen in denkwijze tov huisdieren bestaan ok, maar dan had je vader nooit toe moeten staan dat je parkietjes nam. Hij staat jou dat toe, dan moet hij jou ook toestaan dat je ze de best mogelijke zorg geeft, dus ook huisvesting (een goede veilige kooi)

Wij kunnen niet meer doen dan adviseren over wat wel en niet goed is voor je parkietjes. we hebben al duidelijk aangegeven dat het zelf verven van de kooi een zeer risicovolle optie is en dat het beter is om een andere kooi aan te schaffen. Er zijn ook al opties gegeven waar je een goedkopere kooi aan kan schaffen zoals marktplaats (maar dan wel goed letten op beschadigingen, want dat is tweedehands) of bij www.goedkoperkanniet.com.

Aan jou de keus of je die mogelijkheid hebt en of je dat met je vader of zus kunt regelen, zo niet, dan is dat ook prima, maar dan is het niet nodig om te blijven vragen of verf nu wel of niet schadelijk is, want daar hebben wij al antwoord op gegeven.

???


Parkieten-Freak

#39
Veel gekker dan zo moet het toch echt niet worden, en veel gekker wordt het voorlopig ook niet.

Qwerty, forumleden beklagen zich over je nutteloze berchtjes, en terecht.
Ondanks herhaalde verzoeken mijnerzijds om dat niet te doen, ga je gewoon door.
Forumleden zijn geen moordenaars en met Tele2 hebben we niks te maken hier.
Denk daar maar eens in alle rust 2 dagen over na.
Zonder forum.