Hoe Kan Ik Met Een Dierenarts Praten Als Het Midden In De Nacht Is? Ideeën & Online Dierenarts Opties

De ergste nachtmerrie van een huisdiereigenaar is een noodgeval midden in de nacht, wanneer de lokale klinieken gesloten zijn. In noodgevallen moet u ze absoluut naar een 24-uurs dierenkliniek in uw omgeving brengen. Online veterinaire diensten zijn geweldig voor veel gezondheidsproblemen en voor het ontvangen van algemeen advies over huisdieren, maar in noodgevallen moet uw huisdier behoeften persoonlijk beoordeeld worden. Idealiter laat iemand de kliniek bellen om te laten weten dat u onderweg bent met uw huisdier en wat de situatie is.

Er zijn echter situaties waarin online opties nuttig kunnen zijn. Lees verder om meer te weten te komen over online veterinaire diensten en andere manieren om ’s avonds met een dierenarts te praten.

Wat te doen in een urgente (geen nood) situatie

Bel uw vaste dierenarts

Als uw dierenkliniek 24 uur per dag open is, kunt u ze bellen om te vragen of er een arts beschikbaar is om te chatten. Als ze het niet te druk hebben, kan uw dierenarts mogelijk wat vragen telefonisch beantwoorden zonder dat u een afspraak hoeft te maken. Ze kunnen advies geven over of uw huisdier ’s nachts gezien moet worden of tot de ochtend kan wachten. Als uw kliniek niet 24 uur per dag open is, hebben ze een afspraak met een kliniek buiten kantoortijden om spoedgevallen voor hen te behandelen.

Ga naar uw plaatselijke dierenziekenhuis

Als u met een dierenarts moet spreken en denkt dat uw huisdier eerder dan later gezien moet worden, kunt u overwegen om de knoop door te hakken en hem naar uw plaatselijke dierenziekenhuis te brengen. Dit soort klinieken zijn vaak 24 uur per dag geopend. Het is het beste om vooraf te bellen en te controleren of ze u kunnen zien en nieuwe patiënten aannemen.

Houd er echter rekening mee dat 24-uursklinieken doorgaans gereserveerd zijn voor noodgevallen. Als de situatie van uw huisdier niet als ernstig wordt beschouwd, kan het zijn dat u enige tijd in het ziekenhuis moet wachten voordat u wordt gezien.

Klinieken die 24 uur per dag geopend zijn, kunnen meer dan het dubbele van de kosten voor een onderzoek in rekening brengen dan een doorsnee dierenartspraktijk.

De 4 opties om midden in de nacht met een dierenarts te praten

1. Pango Dierenarts

Bekijk PangoVet

PangoVet is een gloednieuwe veterinaire teletriage- en teleleadviceservice die huisdiereigenaren advies kan geven over gezondheidsproblemen en preventieve zorg. De diensten van het bedrijf worden volledig virtueel aangeboden, dus u hoeft zich geen zorgen te maken over het verlaten van uw huis of het inpakken van uw huisdier voor een stressvol bezoek aan de dierenarts.

Als het veterinaire team na overleg vaststelt dat u een dierenarts persoonlijk moet zien, wordt u via het adres dat u bij het maken van de afspraak hebt opgegeven, doorverwezen naar een praktijk bij u in de buurt die op dat moment geopend is of patiënten accepteert.

Elk bezoek aan PangoVet is geboekt voor 20 minuten, dus u hebt genoeg tijd om al uw vragen aan het personeel te stellen. Op het moment van schrijven biedt het bedrijf een lanceringskorting van 50%, dus uw videogesprek van 20 minuten kost $ 30.

Opmerking: PangoVet is momenteel niet beschikbaar voor klanten in de Canadese provincies Ontario en British Columbia.


2. Vetster

Bekijk Vetster

Vetster is een in Canada gevestigde, app-gebaseerde dierenartsdienst waarmee huisdiereigenaren contact kunnen leggen met dierenartsen via hoogwaardige videogesprekken. Het is momenteel beschikbaar in meer dan 50 verschillende landen. Gebruikers kunnen ervoor kiezen om zich te abonneren op Vetster Plus of per afspraak te betalen. Vetster Plus is een abonnementsplan dat toegang biedt tot onbeperkte livechat met dierenartsprofessionals en vier videoafspraken per jaar.

Mensen die per afspraak betalen, moeten rekenen op ongeveer $ 69. Huisdiereigenaren die voor het abonnement kiezen, betalen iets minder dan $ 140 per jaar.


3. Nederlands

Nederlands Logo

Bekijk Nederlands

Dutch is een andere telegeneeskundedienst voor dieren die erkende dierenartsen in contact brengt met huisdiereigenaren via videogesprekken en livechat.

Dutch biedt geen eenmalige veterinaire bezoeken aan zoals sommige andere online dierenartsen die hierboven zijn genoemd. In plaats daarvan hebben ze jaarlijkse of maandelijkse abonnementsplannen die beginnen bij slechts $ 7 per maand.

Let op: Nederlands is momenteel online beschikbaar voor huisdiereigenaren in de Verenigde Staten.


4. Taai

Chewy-logo

Bekijk Chewy

Chewy is een Amerikaanse online retailer van dierenvoeding en -producten gevestigd in Florida. Hoewel het nog niet 24 uur per dag open is, is het team beschikbaar om telefoontjes te beantwoorden van 6 uur ’s ochtends tot middernacht Eastern Time.

Elk gesprek van 20 minuten kost slechts $ 19,99, maar gesprekken kunnen gratis zijn als de eigenaar van het huisdier specifieke CarePlus-verzekeringsplannen heeft. Degenen die liever via livechat praten in plaats van via videogesprekken, kunnen dat gratis doen als ze een Chewy-klant zijn. Telefonisch met uw dierenarts praten is gratis, maar dit is geen service waarop u moet vertrouwen.

Wat als ik midden in de nacht geruststelling of advies nodig heb?

U bevindt zich misschien in een situatie waarin uw lokale kliniek gesloten is, druk is, of u gewoon wat geruststelling nodig hebt dat uw huisdier tot de ochtend kan wachten om onderzocht te worden. Dit is waar telezorgdiensten echt van pas kunnen komen.

Dit zijn diensten die op afstand worden aangeboden en die u vanuit het comfort van uw huis kunt gebruiken. Ze zijn geen vervanging voor praktische veterinaire zorg en zijn niet geschikt voor noodgevallen. Wat ze wel kunnen bieden is gemak gecombineerd met advies van een erkende dierenarts op een tijdstip dat u uitkomt. Hier zijn enkele van de telezorgdiensten die momenteel beschikbaar zijn.

close-up van hand die een mobiele telefoon vasthoudt om een ​​dierenarts te bellen met een golden retriever op de foto

Laatste gedachten

Er is niets zo stressvol als dringende huisdiergerelateerde problemen die aan je knagen, vooral als deze problemen midden in de nacht opduiken als je gebruikelijke dierenkliniek gesloten is. Omdat ik zelf een beetje een piekeraar ben, is het geruststellend om te weten dat er online veterinaire diensten bestaan, zodat ik mijn vragen beantwoord kan krijgen zonder tot de ochtend te hoeven wachten.

Bedenk echter wel dat eventuele noodgevallen zo snel mogelijk naar uw plaatselijke 24-uurs dierenziekenhuis moeten worden doorverwezen. Online veterinaire diensten kunnen niet de vereiste zorg bieden in levensbedreigende situaties.