Poema en Joey

Gestart door Milo-Pixel, juli 25, 2008, 00:00:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Milo-Pixel

Ik wilde het eigenlijk nog even voor me houden, maar volgens mij kan ik dat niet  :-X

Ik heb nu sinds een tijdje contact met een meisje die een nestje had van twee kleintjes. De eerste 1,5e week is alles goed gegaan, en de kleintjes groeiden als kool. De ouders voerden de jongen goed. Maar na 1,5e week zijn de ouders gestopt met voeden doordat er twee nieuwe vogels in de voliere gezet werden. Waarschijnlijk zijn ze door de stress gestopt.. Toen ze zag dat ze ook echt niet meer naar de jongen omkeken, is ze overgestapt op handvoeding.

Ik heb haar tips gegeven, en het is twee dagen goed gegaan. De jongen aten goed uit de spuit. Tot ik vanmorgen een smsje kreeg dat de oudste niet meer at.. Sinds gisteravond had hij niets binnen gehad. Ze wist niet meer wat ze moest doen, en ze was bang dat het jong het niet zou overleven. Ik was aan het werk bij Brokken & Zo, en heb gevraagd of ze langs wilde komen, en de voeding meenam. Dat deed ze, en ze kwam aan met de twee jongen, en inderdaad hele lege kropjes. De jongste had nog wel gegeten, maar de oudste weigerde.

Ik heb toen een papje gemaakt, en ze met het spuitje gevoerd (dit heb ik ook vaker moeten doen, dus ik weet hoe handvoeding werkt en moet). De jongste at het goed weg, en de oudste na enig tegenstribbelen ook. Ze was helemaal blij dat het me was gelukt... Ik heb haar toen aangeboden het voeren over te nemen. Dat vond ze wel goed, zeker omdat ze zelf niet meer wist wat ze moest doen. Ik heb haar wel duidelijk gemaakt dat het bij mij ook mis kan gaan, maar dat begreep ze heel goed. Ook heb ik gezegd dat ik het alleen over wilde nemen als ze er zelf helemaal achter stond. Dus de twee kleintjes zijn met mij meegegaan, met lekker volle kropjes. Ze doen het super, en het liefste liggen ze de hele tijd bij me. Dat het veel tijd kost vind ik niet erg, als ze maar gezond en wel zelfstandig gaan eten.. Ik ga daar gewoon mijn uiterste best voor doen.

Ze hebben even de tijdelijke namen Poema en Joey gekregen. Joey is de jongste, en Poema de oudste. Ik vind het niet zo leuk om ze 'parkiet 1 en 2' te noemen ;).

Ik zal jullie op de hoogte houden over hoe het gaat met de twee. Zowiezo krijg ik nu weer ritme in mijn vakantie omdat ik vroeg op moet staan  :P.

Liefs,
Marit

Typefoutje hersteld ;). Gr. Ingrid

Caradow

Goed van je Marit!

(en blijven ze bij jou als ze het redden? ;)?)

Milo-Pixel

Als het goed is, en goed gaat, gaan ze weer terug naar Anne.. Dat lijkt me wel moeilijk... Maar daar ga ik nog niet aan denken ;). Eerst zorgen dat ze lekker gaan groeien!

Parkieten-Freak

Nou, dat is leuk maar ook best wel spannend! Doe je best Marit!  ;D


Mars

#4
Wauw, hoe oud zijn ze mu dan, twee weken?
Dat betekent dus om de twee uur voeden dag en nacht? Of niet?

Wat goed dat je het over wilt nemen, het is erg zwaar en het lijkt me vreselijk om dan alsnog een van de kleintjese misschien te moeten missen.
Aan de andere kant: toen Jimmetje besloot de kleintjes niet meer te voeden (ze ging er na 1,5 dag weer mee verder doordat ik haar jaloers had gemaakt met Layla) waren de kleintjes ook zo'n 2 weken en dan zijn het ook al echte vogeltjes, met een beetje veertjes enzo. Die laat je niet zo maar doodgaan...

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Milo-Pixel

Anne vertelde dat ze nu twee weken zijn, hoogstens 2,5. Maar ik vind ze ouder lijken.. Ik vind ze lijken op 3 a 3,5e week oud. Ze zitten namenlijk helemaal in de veren. Wel nog wat dons onder de vleugels, bij de cloaca, en Joey ook nog een beetje dons bij de flankjes (dus schuin onder/naast de vleugels).

Anne voerde om de 6 uur, maar ik had al snel het idee dat ze meer nodig hadden, dus ik voer om de vier uur. mijn voerschema ongeveer (de kropjes moeten natuurlijk wel leeg zijn dan, anders wacht ik ;) ): 7 uur in de ochtend, 11 uur, 3 uur, 7 uur, en als laatste 11 uur in de avond. Als ik maandag even de hond ga uitlaten bij mijn ouders  zal ik even snel een fotootje in mijn album zetten.

Liefs,
Marit

Sara

Wow, super van je Marit! ;D
Heel veel succes nog met de twee bij het handopvoeden, maar volgens mij gaat het jou zeker lukken en zijn het over een paar weken zelfstandige lieverds! :)

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

hillie

Wat goed van je Marit om die parkietjes met de hand te gaan voeden.
Is een hele op offering van je.
Om in je vakantie zo vroeg op te staan in je vakantie.
Mag die Anne je wel heel erg dankbaar voor zijn.

groeten hilde

roha

Hey Marit!!

Goed zeg van je!!  ;D
Sluit me helemaal aan bij de rest en hoop dat ze nog lang blijven leven!

Liefs Han

Milo-Pixel

#9
Het gaat super met ze  ;D ! Joey eet nu makkelijk 5 ML weg per voedingsbeurt. Poema eet er het liefst geen, maar met moeite 3 ML.. Meestal doe ik dus Poema eerst die 3 ML voeden, en dan Joey 5 ML voeden zodat Poema het eventjes 5 minuutjes kan laten zakken, want zo snel gaat het voeden bij Joey, en dan geef ik Poema weer 2ML. Zo lukt dat aardig, en krijgt dus ook Poema 5 ML binnen. Poema vind trosgierst trouwens ook al bere interresant, en eet er soms wat van, dus dat is helemaal super!

Joey heeft trouwens aan de zijkant van de krop, een plek waar geen veren zitten. Dus als hij gegeten heeft zie ik hier een gele vlek. Horen hier geen veren te zitten omdat de krop zeg maar 'uitrekt'? Of komen die veren nog vanzelf? Bij Poema zie ik dit niet, maar dat komt misschien ook omdat zijn krop nooit zo vol zit als die van Joey.

Het gaat dus erg goed met de twee  ;D. Tussen de voerbeurten heb ik nog genoeg tijd om andere dinen te doen zoals boodschappen of te koken, dus dat komt helemaal goed.

Sammydeparkiet

whau super dat je voor die 2 wou zorgen!

;D

Tjipie lover

Marit wat een ontzettend lief gebaar zeg!!
Ik wens je heel veel plezier en succes toe met het voeden van de 2 jonkie's.
Voel je je nu ook n beetje mamma?? Haha!
En later sterkte als ze weer terug gaan , maar ze zal je heel erg dankbaar zijn!!
Ben benieuwd naar de foto's.

Groeten van Ank!

Ilse*

Hee Marit,

Wat geweldig dit te lezen!
Heel veel succes met de twee kleintjes (twordt wel lekker druk bij jou he ;))
Hopelijk blijft alles goed gaan met ze en kunnen ze straks terug naar je vriendin. Ook al zal je ze vast erg gaan missen...

Enne... elke dag dat goed gaat, des te meer kans op overleven hebben ze, maar dat wist je al ;)

Groetjes, Ilse

Milo-Pixel

#13
Ik heb snel even de pc van Ina (mijn baas van de Brokken & Zo) ingepikt, en even wat foto's online gezet!

Voor de liefhebbers! : Poema & Joey!

Sara

Ooooooooh Marit, wat een lieverds breng jij groot! :-*
Ik word er meteen verliefd op!

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Minimie


Sonja

Ohhhhh Marit, wat een lieverdjes...... :-*

Ook de kleinste is toch wel een heel stukje groter dan de foto van mijn Gompie, die ik je stuurde.

Maar ze zien er goed uit!
Je doet het fantastisch hoor. ;D

Groetjes, Sonja.

Milo-Pixel

Hoe oud denk je dan dat ze zijn, Sonja? Misschien dat jij dat dan beter in kan schatten dan ik!  ;)

Sonja

Ik denk 4  a 4,5 week ongeveer.

Caradow

Ja daar sluit ik me ook bij aan...  Zo zagen de kleintjes van Mars er met 4 weken ook uit!

Wat een scheetjes Marit!

En jij kan hier weer afstand van doen over een paar weekjes??? STERKTE!  (gaat je nooit lukken...)