Poema en Joey

Gestart door Milo-Pixel, juli 25, 2008, 00:00:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ingsu

Zolang Joey niet bij de rest in de volière gaat kun je misschien alleen Joey en Binky Harrisons geven, dan bespaar je toch weer wat centjes dan wanneer je meteen al je vogels harrisons geeft.

[en even een vraagje uit interesse: als ze eenmaal pellets eten, is het dan ook moeilijk om ze over te zetten op een ander merk? Of gaat dat makkelijk?]

Caradow

@ Ingsu: Dat kan ook verschillen... Ik weet wel dat het al veel vaker is voorgekomen dat vogels Nutri niet willen eten en Harrisons wel. maar het kan ook andersom. Over het algemeen hoor je dat wel veel minder vaak.

Maar het meest waarschijnlijk is dat het geen probleem zal zijn.

Toevallig van de week een verhaal over een rose kaketoe. De eigenaar heeft naast de rose, ook nog een paar grijze roodstaarten. De grijsjes zitten op Harrisons, de rose zit op een ander soort pellets. (weet niet precies welke, maar zou speciaal voor kaketoes zijn) Nu zit de rose dus tegenwoordig altijd uit de bak van de grijzen te snoepen, heeft us ook duidelijk een voorkeur voor Harrisons.

Maar het kan dus ook anders, voor men denkt dat ik het zeg omdat ik voor Harries ben ;)

roha

Ik geef mijn parkietjes ook Harrison's, maar heb een tijdje geleden van de vogelarts andere pellets gekregen. Dit was van Scenic en zijn ook net als Nutribirs gekleurde pellets, wel in dezelfde vorm als van Harrison's. Nou, hier aten ze er niet van, ik had in 1 dubbele voerbak wat Scenic pellets gedaan, maar ze durfden niet eens uit die bak te eten, ook de Harrison's lieten ze liggen. Ik heb het een paar dagen gedaan, maar ze aten er niet van. Een paar durfden wel uit de bak te eten, maar de Scenic pellets bleven lekker liggen.

Milo-Pixel

Joey eet nu een week pellets, en ze doet het echt prima! Ze vind het zelfs lekker. Ook Binkie vind de pellets van Harrison lekkerder, en ik geef in de kooi van Joey en Bink dus geen Nutri meer. Ook wil ik een grote zak bestellen bij mijn dierenarts, en dan gaan ze toch allemaal over op de pellets van Harrison. Hoewel Pixel, Seppe en Tybo nu de harrisons nog echt niet aanraken, hoewel ik dacht even wat van die pellets te geven als traktatie ;). Hopen dat ze wel heel makkelijk van Nutri over gaan op Harrisons, als ik een grote zak heb besteld.

Mars

Misschien gewoon even mengen in het bakje? En ach...a nedrs geef je gewoon twee soorten toch?
Fijn dat het nu wel zo goed gaat.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Was toch wel ee goed idee he, om een ander merk te proberen ;)

Milo-Pixel

Het was inderdaad goed een ander merk te proberen :). En omdat ze het eigenlijk zo snel, en zo makkelijk ging eten, heb ik er toch voor gekozen ze allemaal over te zetten.. Blijkbaar is het toch echt een stuk lekkerder dan Nutri. Maar de voliere zal eerst gemengt krijgen, zoals Marcia al voorstelde, maar ik denk dat ze al snel de Nutri laten staan als ze eenmaal het lef gehad hebben de 'vreemde' korrels te proeven ;).