Oud en nieuw.

Gestart door Deniese, december 30, 2007, 22:31:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Deniese

Hoe reageren jullie parkietjes op het geknal en geflits? zijn ze bang of trekken ze zich er niets van aan?

Ik vraag dit omdat dit speedy's eerste oud en nieuw wordt en hij zich er tot nu toe gelukkig niet zo veel van aan trekt. daarom zou ik graag jullie ervaringen willen weten =)

DarkWolf

Vorig jaar was Falkor's 1e jaarwisseling, en hij heeft er eigenlijk goed op gereageerd. Rond 17u had ik hem op mijn kamer gezet, omdat we gingen fondue'en. Ik ben regelmatig even gaan kijken en had mijn burolampje laten branden (en een beetje richting zijn kooi geplaatst). Zelf ben ik vorig jaar om 23.30u gaan slapen, dus was hij niet alleen toen het vuurwerk begon. Ik heb hem niet weten heen en weer fladderen.
Dit jaar is het Bartok's eerst jaarwisseling, ik ben benieuwd want het is een angstig parkietje. Maar hij heeft Falkor, en als ze samen zijn houden ze zich sterk :P (Falkor was vroeger een held op sokken, maar nu wil ie gelijk stoer zijn).

Parkieten-Freak

Croky trekt zich nergens iets van aan. ;)
Hij schrikt zelfs niet eens.


Peppie

hooi:)

Peppie was lekker aan me ketting aan het knabbelen tot er een lawine paal
afgestoken werd buiten hij schrok zich dood! :o
hopelijk valt het mee morgen met oud en nieuw.
moet ik anders een doek erover leggen? of iets anders..

Ingrid

Gebruik ook eens de zoekfunctie ;).

Hier staan bijvoorbeeld tips en verhalen van vorig jaar:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=11564.0

Sanne

Simba en Robin geven niks om het geknal :)
Wat de valkparkieten doen is nog even afwachten... 'k laat in ieder geval het licht branden zodat ze kunnen zien waar ze zijn en dan lijken de flitsen buiten ook niet zo fel.

Groetjes,
Sanne

Rianntjee

mijn schatjes hebben het nog nooit meegemaakt

smartie

Mijn parkietjes trekken er op dit moment niet zoveel van aan. Hooguit als er echt een harde knal direct voor het raam is waar zij op zo'n 30 cm afstand van staan wordt er even opgekeken. Vanavond haal ik ze net als vorig jaar voor de zekerheid naar mijn slaapkamer. Daar gaan ze half afgedekt door de doek, voorzien van voldoende eten en drinken en een klein lampje (dat uitspringt om 1 uur vannacht) voor de orientatie. Ik ben er zelf vanavond namelijk niet. Ik ga met de vriendengroep van mijn vriend naar Den Haag en daar proosten we op een gelukkig 2008 waarna we in Den Haag gaan stappen. Dus ik zie mijn gevleugelde vriendjes pas morgenmiddag weer. Maar ze staan aan de rustige zijde van mijn huis en verwacht echt geen enkel probleem. Ze zitten nu ook heerlijk te kletsen. Zo nog even de vleugels strekken voor ik wegga en dan zijn ze van alle gemakken voorzien!

Jullie allemaal fijne jaarwisseling!

Mars

Hier reageren ze af en toe behoorlijk heftig op het vuurwerk ook nu al. Ze stoppen dan midden in hun brabbelen tegen elkaar en gaan dan helemaal op hun hoede kijken waar het geluid vandaan komt.
Ik neem ze zo mee naar mijn ouders, zodat ze bij ons zijn en zien dat er niets aan de hand is. Een lampje aan en de radio aan zijn ook goede tips. Dan valt het geknal niet zo op tussen de andere geluiden.

Groeten en een fijne jaarwisseling,

Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Hier raken ze er al sinds begin oktober langzaam aan gewent. Het is een tijdje rustig geweest, maar zeker sinds de verkoop gestart is is het hier niet te harden. Ook vandaag, word er al vanaf vanmorgen heel veel vuurwerk nonstop afgeschoten... ik heb de nachtdienst en van slapen is nog niet veel gekomen... De vogels (daar ging het om he;)) reageren er niet echt op. Nu moet ik wel zeggen dat ik 7 hoog zit en dat dat toch wel verschil kan maken.

Vanavond voor ik naar mijn werk ga (de rest van de familie viert oud en nieuw ergens anders) hang ik een deken deels voor het raam (heb geen gordijnen.....) de radio gaat aan en de normale avondverlichting die we normaal zo om 22 uuur uit doen, laten we branden. Vorig jaar hebben we het ook zo gedaan en we hebben geen ongeregeldheden vernomen bij thuiskomst.. de situatie was hier toen net als nu.. niemand thuis..
Als dit wat er nu vandaag al de lucht in gaat een voorproefje is voor vanavond, dan zou het er hier wel eens heftig aan toe kunnen gaan. Aan de andere kant vrees ik dat het vanavond allemaal op is en het een rustig avondje zal worden hier in de straat... (en das mooi, dan kan ik nog even ene dutje doen;))

Voor hen die WEL bij de vogels zijn vanavond: Wanneer ze schrikken, moet je hier NIET op reageren. Negeer hun angst en ga ze zeker niet troostend toespreken waardoor je de angst bevestigd.

ani

Dit jaar Birdy's eerste oud en nieuw. Hij is nu uit zijn kooi
en het raam staat op een kiertje open. Af en toe vliegt
hij op bij een harde knal (illegaal vuurwerk), maar lijkt niet
zeer onder de indruk daarna. Een zgn. 'gillende keukenmeid'
floot hij na  :)
Vanavond zetten we de kooi in de badkamer even voor
twaalven, omdat hier voor de deur vaak duizendklappers,
van die kanonslagen afsteken.

Iedereen een prettige avond toegewenst,
ook als je moet werken, en een voorspoedig 2008!

roha

Hier doen ze er niks op uit, ook de jongste 2 niet.
Wanneer er een harde knal is en die zijn er al geregeld de afgelopen week en zeker sinds de verkoop gestart is, ben ik degene die een stuk uit mijn stoel vliegt, de vogels kijken niet eens op of om, gelukkig!!


Ilse*

Bij ons wordt nu drie dagen echt veel vuurwerk afgestoken... Scotty en Keecko merken het niet eens en Mylo kijkt soms op.

Ze vinden het zelfs bijzonder mooi :P Gister had ik Scotty en Keecko op mijn hand vlakbij het raam zodat ze het vuurwerk konden bekijken (de gekleurde tolletjes, niet de knallen ;)) en ze vonden het echt mooi.

Carbit wordt er ook afgestoken achter ons huis op een veldje en dat zijn echt harde knallen. Daar schrikken ze geen eens van, gelukkig :)

Ik verwacht dat de jaarwisseling hier goed gaat verlopen 8)

Fijne jaarwisseling allemaal!!

Groetjes, Ilse


P.S. Bij ons helpt het als de tv aan is. Dan vernemen ze de geluiden van het vuurwerk geen eens.

Kleintjes

Citaat van: Ilse* op december 31, 2007, 16:37:22
Carbit wordt er ook afgestoken achter ons huis op een veldje en dat zijn echt harde knallen. Daar schrikken ze geen eens van, gelukkig :)

Hoihoi,

even off-topic: Dat bij jullie nog Carbid geschoten wordt!! WOOOOOW!! Dat zie je niet echt veel meer, hier in Limburg komt dat ook nog wel eens voor, maar dan merendeel op nieuwjaarsdag en dan nog wel bij de boeren hihihihi.

On-topic: Onze bengeltjes hebben 't dit jaar makkelijk: Rolluiken gaan dicht, lampen blijven lekker aan, tv ook en wij zijn ook gewoon thuis. Kruumel heeft zich afgelopen jaar nergens iets van aangetrokken, keek zelfs gezellig mee naar 't vuurwerk op TV (London uitgezonden door de BBC). Tweety en Silly zijn zoals altijd wat schijteriger met dat soort zaken. Ze zijn wat schuwer aangelegd dan Kruumel. Ben benieuwd wat Mini gaat doen, dit wordt haar 1e nieuwjaar bij ons.

De andere parkietjes die ik eerst had genoten ook van al dat moois. Pino vond al die kleuren en geluidjes fantastisch! Hij schreeuwde net zo hard mee (en nee, geen angst geschreeuw maar echt van: Ik kan harder schreeuwen dan jullie!). Giny vond dat flisten niet echt geweldig, maar ze was er ook niet bang voor. Ze draaide zich gewoon om op de stok en ging lekker eten, dan zag ze niet veel. Ondanks de felle flitsen van al dat vuurwerk heeft Pino (compleet tegen alle regels in) nooit 'n epileptische aanval daardoor gekregen, iets wat normaal wel zou gebeuren (in de meeste gevallen dan).

In elk geval: Happy New Year alvast enne.. je bent 'n rund als je met vuurwerk stunt  :D

Tot volgend jaar!!!!

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

ciske

de beestjes hier reageren er nie eens meer op, zelfs niet op carbid. wordt hier ook nog veel gedaan, maar daar reageren ze nie eens meer op, ook al schrik ik me half dood :P

Gr bas, ciska en ciske

Milo-Pixel

Milo en Pixel zijn aardig rustig, soms bij een onverwacht geluid even hoog op de pootjes en strak in de veertjes aan het luisteren, maar daar blijft het bij. Ik heb een gordijn dat helemaal géén licht doorlaat, dus dat is wel makkelijk. ook heb ik het licht aan in de kamer en de radio. Ik had verwacht dat het een drama zou worden, maar het valt me reuze mee.

Nog even en het is 2008 mensen!!!   ;D

Angel

Ik weet het niet, dit is voor Ayumi en Sakura hun eerste oud en nieuw. Maar mijn ouders zijn gescheiden; mijn moeder gaat op visite en mijn vader blijft bij hem thuis voor de hond. Ik mocht niet alleen thuis blijven, dus ik was maar naar mijn vader gegaan. Ik ben heeeeel erg bezorgd en hoop dat ze nog leven als ik morgen thuiskom  :( :-* :'(

Sonja

Hoi Angel,

Probeer je niet teveel zorgen te maken.
Als je parkieten op een rustig plekje staan, en je zet de tv of radio zachtjes aan, zal het allemaal wel goed gaan. ;)

Ik geef mijn parkietjes ook altijd een doek half over de kooi heen, en laat een paar lichtjes branden.
Eigenlijk gebeurt er nooit iets, ze slapen zelfs gewoon door.... ;)

Morgen zitten jouw lieve vogelvriendjes gewoon gezellig op je te wachten....wedden? ;)

Groetjes, Sonja. Enne....een heel gelukkig 2008 ! ;D

Ingrid

Mijn 3 parkietetiers hebben het allemaal goed doorstaan! Blizzard en Luna vinden het niet erg, Tweety was eigenlijk het enige twijfelgeval. Maar ook hij heeft nergens las van gehad, dat heb ik gecontroleerd door regelmatig even naar huis te bellen en via het antwoordapparaat te luisteren of alles oke was (erg handig zo'n "babyfoonfunctie") ;)

Gelukkig ben ik ook weer heelhuids thuisgekomen, man, wat een mist!!!

Iedereen een heel gelukkig en gezond 2008!!!!!!!!!!!!!!!!! Dat het een jaar wordt waarin je dromen en wensen uit zullen komen  ;D

Milo-Pixel

Milo is toch een aantal keer flink geschrokken, Pixel heeft het allemaal een beetje over zich heen laten komen. Had het eerder andersom verwacht, Pixel is het stressertje hier en Milo de brutale durfal. Maar alles is nu goed, en ze zijn lekker aan het slapen.

Het is 2008 mensen!!! ;D   Maak er allemaal wat van!!!!!!!!