Woordje van dank

Gestart door Kristi, december 09, 2007, 13:37:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kristi

 ;) Het moet in het water

Dus mannetje moet eruit anders drinkt hij ook van de antibiotica , en oei oei die is er niet blij mee  ::)

hillie

#21
Hè kristi,

CiteerDus mannetje moet eruit anders drinkt hij ook van de antibiotica

Maar die mag er toch van drinken.
Toen ons mannetje aan de antibiotica kreeg door ze water mocht het vrouwtje er gewoon van drinken hoor.
zei de dierenarts
dan werd zei ook niet ziek zei die een soort voorzorg maatregel.

groeten hilde

Mars

Daar verschillen de meningen natuurlijk over, hihi. Normaal gesproken zou je dat niet adviseren: hoe vaker een vogel antibiotica krijgt (en een mens ook), hoe eerder het resistent wordt voor de werkzame stoffen: als het dan ziek is dan kan het zijn dat het medicijn niet meer werkt.

De ene dierenarts zal daarom adviseren om de vogels apart te zetten, de ander zal kijken of de impact van het scheiden van de vogels niet nog erger is (denk er maar eens aan: als je niet lekker in je vel zit ben je kwetsbaarder, dus kan het scheiden van de vogels ook slecht zijn voor de zieke vogel).

Overleg het anders even met je dierenarts of kijk even hoe het gaat: als man en pop de hele tijd naar elkaar schreeuwen en in de tralies hangen, er bijvoorbeeld slecht gegeten wordt enz, dan zou ik persoonlijk de vogels bij elkaar zetten. Ook moet je natuurlijk mee laten tellen of dit de eerste keer is dat de man antibiotica krijgt of heeft hij het al eerder gehad. Als hij het het afgelopen half jaar mogelijk al eens heeft gehad, zou ik hem liever niet meebehandelen (vanwege kans op resistentie).

Dus gewoon een persoonlijke afweging maken in samenspraak met de dierenarts.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..