tam maken,Verzorging,praten.

Gestart door moon23, mei 15, 2006, 17:01:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

moon23

Hoezo zou je agaponissen en parkieten niet samen kunnen in een grote kooi?

Safrena

Hey Monica

Omdat dit 100% zeker helemaal fout gaat lopen

Agaponissen kunnen vrij agressief worden tegen grasparkietjes en ze kunnen elkaar de pootjes afbijten enz...

vele groetjes

moon23

Hoi safrena,

Gisteren heb ik er een vrouwtjes parkiet erbij gehaald ze is 4 weken oud,en heb haar bij miky in de kooi gedaan,is het nog niet vrij vroeg dat ze weg mocht?Ze zijn nu inmiddels gewend zitten lief naast elkaar op het stokje.

Safrena

Hey Monica

Een parkietje van 4 weken is inderdaad veel te jong om bij zijn ouders weg te halen

De leeftijd is minstens 6 weken voor ze bij de ouders weg mogen
Op vier weken komen ze nog maar net voor een eerste keer uit het blok kijken hoe de "wereld" eruit ziet maar hebben ze nog veel verzorging nodig van hun ouders en worden ze ook nog gevoed door hun ouders.
Vaak gaan ze 's avonds ook nog terug het blok in om te gaan slapen en voor de warmte  ;)

vele groetjes

moon23

Wat moet ik doen nu,want ik heb haar gisteren meegenomen?
Ik had een kleintje van hun kunnen krijgen die was nog niet uitgevlogen maar die had ik dan 3 x per dag met de hand moeten voeren en dat wilde ik niet,ik zei van doe maar eentje die je handtam kan maken en al uitgevlogen is,Je kan haar makkelijk in je handen nemen gisteren heeft ze op me hoofd gezeten en in me vinger gebeten,maar het is toch niet erg dat ik haar nu bij miky in de kooi heb gezet,heb nu ook een grotere kooi gekocht gisteren,Denk je dat ze allebei sneller tam worden omdat er nu 2 in het kooitje zitten?
Bij miky zal het wat moeilijker gaan die komt uit de dierenwinkel,en molly van een kweker,of maak dat eigenlijk niet zoveel uit.

Safrena

Hey Monica

Of je parkietje van bij een kweker komt of een dierenwinkel maakt geen verschil uit wat betreft het tam maken ;)

Alles hangt een beetje af van het karakter van je parkietjes en de ervaringen die ze al met de hand hebben.
Ook verschilt het hoevaak je zelf met je parkietjes bezig bent

Zou toch proberen om het kleintje nog een weekje of twee terug te brengen bij de ouders tot je zeker weet dat ze voldoende zelfstandig eet

Een goede kweker zou die moeten weten :-\
Deze lijkt me weer een broodkweker te zijn als hij zelfs al kleintjes wil verkopen die nog helemaal niet uitgevlogen waren en dus nog zouden moeten bijgevoed worden >:(
Ronduit schandalig is dat, je doet de diertjes er geen plezier mee integendeel je doet ze heel wat tekort op deze manier  :'( 
Zulke mensen zouden ze moeten verbieden om nog parkietjes te kweken  >:(

vele groetjes

moon23

Nou zo te zien kan ze aardig zelfstandig eten en drinken,ze heeft vandaag het etensbakje en drinkbakje gevonden ze is 20 april uitgevlogen.

Safrena

Hey Monica

20 april uitgevlogen  :o

Dan is je parkietje ouder hoor dan vier weken
We tellen de leeftijd vanaf het moment dat ze geboren zijn ;)
Je parkietje zal dan nu ongeveer tussen de 8 à 10 weken zijn (2 à 2,5 maanden ongeveer) en dat is geen probleem  ;)

Tenzij je een schrijffout maakte en je bedoelde mei :-\

Gelukkig eet ze wel goed zelfstandig en dat is het belangrijkste

vele groetjes

moon23

Nee 20 april uitgevlogen,ik dacht altijd dat je telde vanaf het moment dat ze uitvliegen zo vertelde ze me het gisteren dat ze nu 4 weken oud is. :(
Ik heb haar molly genoemd leuke naam voor een vrouwtje?

moon23

Ik heb miky nu al 2 weken en wil nog niks van me weten,Molly die ik sinds maandag heb wil wel bij me komen enzo?
Miky fladdert nog steeds,wat moet ik doen.

Safrena

Hey Monica

Zoals al zo vele malen hier geschreven GEDULD is een schone zaak

Het ene parkietje is sneller handtam dan het andere het hangt helemaal af van het karkater van je parkietje

Rustig en geduldig blijven oefen

vele groetjes

moon23

even een vraagje trouwens weten jullie wat dit betekent miky en molly zitten met zijn snavels tegen elkaar aan en het is net of ze aan het kussen zijn of dat ze elkaar bijten in de snavels wie weet wat dit betekent of dit is?

Safrena

Hey Monica

De snavels tegen elkaar tikken is om elkaar een beetje te imponeren en uit te dagen

Met de snavels tegen elkaar zitten of in elkaar haken is inderdaad elkaar kussen of voeden
Dit doen parkiejtes bij elkaar als ze elkaar graag hebben

vele groetjes