Vies Kontje Van Gele Poepjes?

Gestart door Chantalleke, juli 28, 2005, 18:50:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chantalleke

De medicijntjes hebben we ze gisterenavond gegeven. Zo zielig om een spuit in dat bekkie te moeten doen, maar ja...het is om ze hopelijk zo snel mogelijk beter te maken. Maar vanochtend waren ze er alletwee niet zo heel goed aan toe  :sadsmiley02: Ik had liever niet gaan werken om ze goed in de gaten te houden, maar ja dat ging even niet. Sjefke zat te hijgen, ik denk omdat hij het warm had. Ze staan namelijk tijdelijk even in de logeerkamer waar ik de verwarming aan heb gezet. Dus de verwarming dan toch maar wat lager en na een half uurtje zat Sjefke vrolijk te fluiten en kwam ook even zijn kooitje uit om me goedemorgen te zeggen.
Hopelijk kan ik vanavond gelijk weer terecht bij de dierenarts als ik thuiskom en het blijkt toch niet goed te gaan.... De dierenarts belt me in ieder geval straks terug... Duimen dus...

Chantal

Chantalleke

Heb de dierenarts net gesproken. Moet vanavond meteen weer langskomen. Gelukkig kan mijn vriend vanavond ook mee en als hij de parkietjes vasthoudt blijven ze vaak wel rustig, dus maar hopen dat hun toestand niet te hard achteruit gaat en dat ze niet te stresserig zijn  :unsure:

To be continued....
C

Jorijn

Ik wens je heel veel succes met je parkietje, en hopen dat het snel beter gaat :)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Sonja

Hoi Chantal,

Wat jammer, dat het nog niet echt beter gaat met je parkietjes... :(
Ik duim met je mee, dat ze weer gauw opknappen!

Veel sterkte.

Groetjes, Sonja.

Safrena

Hey Chantal

Hoop dat je parkietje snel weer beter wordt

Veel beterschap voor je parkietje

vele sterkte

vele groetjes

Goofie

Heel erg veel beterschap voor je parkietjes.  We zullen voor jullie duimen dat ze weer snel de oude zijn!

Groetjes, Debbie en Goofie

Chantalleke

Billy heeft naast de vervelende beestjes (parasietjes en/of wormpjes) ook nog eens een bacteriele infectie in zijn luchtwegen  :sadsmiley02: Het ergste van alles is dat hij dit op Sjefke heeft overgedragen en dat Sjefke echt heel erg ziek is. De dokter heeft een antibiotica voorgeschreven. Nu maar hopen dat onze ventjes er van opknappen. Maar om eerlijk te zijn begint de moed me aardig in de schoenen te zakken.

C

Safrena

Hey Chantal

Wat verschrikkelijk erg is dit allemaal

Hoop echt dat je parkietjes snel weer beter worden met de medicijnen van de dierenarts

veel beterschap voor je parkietjes

veel sterkte en geeft de moed nog niet op ;)

vele groetjes

Sonja

Hoi Chantal,

Goh, wat een narigheid nu allebei je parkietjes zo ziek zijn. :(

Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je moet voelen, maar, hoe moeilijk ook, probeer wel hoop te houden.
Ik leef en duim met je mee, dat het weer goed gaat komen, met je kleine lieve vriendjes!

Heel veel sterkte.

Groetjes, Sonja.

Ingrid

Hoi Chantal,

Ik sluit me aan bij Safrena en Sonja. Houdt moed, ik zal duimen dat ze er weer snel bovenop komen!

Groetjes en beterschap,
Ingrid


Charlie M

Hoi Chantal,

Wat vervelend dat het zo is misgelopen allemaal :(
Je wilt een nieuw vogeltje een goed thuis geven, en je oude vogeltje een vriendje schenken en dan wordt je uiteindelijk opgescheept met 2 zieke vogels... Vreselijk :o  lijkt me dat!
Ik wens jou en je lieve vriendjes al het beste de komende tijd. Ik zal zeker voor je duimen, mijn parkietje woont pas 8 weken bij mij maar ik moet er niet aan denken dat er iets met hem gebeurt!

:thumbsupsmiley: Succes!

Parkieten-Freak

Jeetje wat een ellende allemaal :(
Ik hoop dat beide vogels heel snel opknappen!!!
Sterkte!


Chantalleke

Even snel een korte update. De medicijntjes lijken bij Sjefke al aan te slaan!  :) Ik probeer niet gelijk te optimistisch te zijn, want we hebben nog een hele lange weg te gaan....
Dinsdag ging het in heel korte tijd heel veel slechter met Sjef. Maar hij zit nu niet meer continu bol, gewone poepjes, eet voor 10, kletst weer wat en speelt ook met zijn spiegeltjes en belletje. Hij is nog wel heel kortademig en slaapt meer dan normaal, maar zijn toestand is weer iets verbeterd en blijft ook stabiel.

Billy daarentegen zit nog wel bol (niet zo erg als op die foto van Ingrid's website, maar toch wel bol) Hij heeft het ook benauwder dan Sjefke. Billy is nog te kort bij ons om te weten of het ook zo'n kletskous is, maar ook hij klimt en klautert weer wat door de kooi. De deugniet heeft gisteren in zijn uppie naast zijn normale voer bijna een hele sliert trosgierst het mannetje gemaakt.... hihihi. Nou vooruit, voor deze ene keer dan maar, omdat hij zo ziek en zielig is.

Elke avond maak ik alle stokjes, speeltjes, voerbakjes en de bodem van de kooi schoon met een detholoplossing (als iemand een beter middel weet, hoor ik dat graag) Mijn ventjes staan nog steeds in de logeerkamer waar de verwarming het 25 graden houdt. 'S avonds komen ze lekker beneden bij ons onder een halogeenlamp (wel een doek over de kooi) en dan krijgen ze hun medicijntjes.

Dinsdag hebben we al gelijk via de dierenwinkel aan de kweker laten weten dat Billy een heel erg besmettelijke ziekte heeft en we hopen maar dat hij daar zelf ook iets mee doet... :unsure:
Dat was het voor nu even. Als er nieuws is horen jullie het meteen.
Chantal

Carla

Goed te horen dat de medicijnen aanslaan :D .
Ik hoop van harte dat je twee parkietjes er gauw terug heel vrolijk mogen bijzitten  :thumbsupsmiley:

Sonja

Hoi Chantal,

Wat fijn om te horen, dat het toch iets beter gaat met Sjefke en Billy! :)
Ik blijf duimen voor jullie, dat het zo door mag gaan, en dat ze straks weer helemaal gezond zijn!
Aan jullie goede zorgen zal het in ieder geval niet liggen! ;)
Ook goed trouwens, dat je de kweker hebt ingelicht, nu maar hopen, dat hij er ook iets mee zal doen.....

Groetjes, Sonja.

Chantalleke

Een klein beetje meer goed nieuws. Sjefke begint al weer steeds meer de oude te worden. Gisteren hebben we hem ook maar even zijn gang laten gaan toen hij na het toedienen van zijn medicijntjes verontwaardigd wegvloog naar zijn oude vertrouwede kleerhangertje voor het raam. Hij heeft bijna 2 uur buiten de kooi doorgebracht, kletste en speelde weer als vanouds, kwam lekkere knuffeltjes stelen.... :) Gaat de goede kant op dus. Hij was daarna wel helemaal uitgeput en viel lekker bij zijn vriendje Billy in slaap toen we hem terugzette.

Billy.... *zucht*...Tsja arme, arme Billy. Billy is te zwak om met zijn maatje buiten de kooi te spelen en die werd er een beetje verdrietig van dat hij alleen in de kooi moest blijven. Het wil ook allemaal niet zo opschieten  :sadsmiley02: We kunnen hem ook niet apart zetten, want Sjefke voert hem nog elke dag bij. Hij is een echte goede papa-parkiet voor Billy, maar zo blijven we in een visieus cirkeltje. Want Billy blijft Sjefke zo die nare bacterietjes geven tijdens het voeren  :ohno-smiley: Maar aan de andere kant. Billy was natuurlijk veel zieker dan Sjefke en we zijn nu pas 3 dagen bezig met de medicijntjes. We hebben nog 12 dagen te gaan....En anders doen we toch maar weer een bezoekje aan de dierenarts als de situatie van Billy maar niet wil verbeteren....
:worriedsmiley:

Later maar weer meer
C

Carla

Goed te horen dat het steeds beter gaat !!!!
Ik duim mee met je dat ook Billy snel mag verbeteren

Sonja

Hoi Chantal,

Wat fijn, dat het met Sjefke steeds meer de goede kant op gaat!
Wel akelig, dat het met Billy nog niet zo goed gaat, maar hij is natuurlijk ook extra kwetsbaar, omdat hij nog zo jong  is.
Ik hoop van harte, dat de medicijnen ook bij hem aan zullen slaan, en dat hij weer helemaal op zal knappen!

Sterkte.

Groetjes, Sonja.

Chantalleke

Ben ik weer....
Nou het gaat met Billy nog steeds allemaal niet van harte, maar we zijn dit weekend wel van de ene verbazing in de andere gerold. Sjefke was lekker los aan het vliegen toen we ineens vanuit de kooi druk geklets hoorde  :huh: Je weet wel, van dat lekkere parkietengepruttel.... Dat was dus Billy! En sinds hij bij ons was had hij dat nog nooit gedaan!! Hij eet ook weer zelf, gelukkig  :) En dat eten doet ie niet te weinig ook! Verder is Billy een echt slopertje. Sjef en hij hebben een papegaaienbel en daar ging hij druk mee in de weer. Ondersteboven eraan hangen en wild slingeren, lol dat ie had! :lol: We hebben hem toen maar even los laten vliegen, gewoon om te kijken hoe dat ging. Hij heeft kennis gemaakt met Milootje, ons konijntje. Moe maar voldaan gingen de twee ventjes helemaal op vrijwillige basis de kooi weer in (had Billy ook nog nooit gedaan!?!?) Knusjes tegen elkaar aan zittend zijn ze al kletsend in slaap gevallen  :wub:

Helaas is Billy nog steeds vaak buiten adem. Sjefke heel af en toe nog wel eens een beetje. Maar met Sjefke gaat het aanzienlijk beter dan met Billy. Billy zit ook vaker bol, al wordt dit gelukkig steeds minder! Ehen...Al een hele week geen diarree meer gezien  :D

We hebben nog 10 dagen antibiotica te gaan (misschien een verlenging van nog eens 15 dagen als dat nodig is) Maar voor het eerst durf ik hardop te zeggen dat ik nu een goede hoop het dat ook Billy er uiteindelijk wel bovenop zal komen. Het zal nog de nodige zorg en flinke dosis geduld vragen, maar dat heb ik er zeker wel voor over.
C

Carla

Goed te horen dat Billy zich met momenten beter voelt. Het gaat zeker de goede kant op gaan.
Ik weet zeker dat je binnen dit en twee weken weer twee gezonde parkietjes hebt  ;)  :)