toch weer het blok opgehangen

Gestart door Annika, september 22, 2006, 14:12:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annika

de eerste twee eitjes zijn inmiddels opengemaakt. Ei 1 was opgedroogde dooier.
Ei twee zat een geheel intact prachtig maar dood jong in  :( Echt jammer hoor, maar blijkbaar niet sterk genoeg geweest om uit het ei te komen.

Nr 3 is gisteren uitgekomen  :D   Nr 4 verwacht ik eerdaags, spannend!

Denk wel dat het daarbij blijft, want 5 en 6 zien er erg leeg uit, maar zeg nooit nooit, kijk maar naar nr 2

Groetjes Annika

Josephine

Gefeliciteert met de eerste!!! Ik hoop voor je dat de andere ook nog uitkomen!

Parkieten-Freak

Het eerste eitje is uitgekomen, Annika wat spannend toch weer!
Wel jammer van de andere eitjes, maar ja....zo is de natuur. Hard, maar meestal is het niet zonder reden.
Ben benieuw wanneer het tweede jonkie komt! :)



Maur@

Sowieso gefeliciteerd met de boreling. Jammer dat de eerste niets waren, maar misschien is daarom deze wel heel bijzonder.

Meltjuh

Super!! ben benieuwd naar de foto's ;D
Blijft geweldig om te ervaren al die baby parkietjes :-*

Joske

Gefeliciteerd Annika! Nu nog duimen voor een 2e kuiken!! :-*

maartje

heeel toevallig heb ik het kunnen mee maken om het jong van een paar uur oud te bewonderen! werd er echt even stil van. WAT KLEIN!

Ik was toevallig dinsdag bij Annika en zag voor het eerst in het echt een eitje, op een foto is dat toch anders, dat alleen was natuurlijk al een ervaring, maar dan ook nog een paar uur later zo'n piep klein rose wormpje zien uit dat eitje.. Geweldig. ik weet dat ik ooit heb gezegd dat ze lelijk waren, maar daar kom ik nu van terug. ben verliefd. waar ik versteld van sta is dat het zo klein zelfs kan bewegen. trillerig en onhandig maar het beweegt. ben er echt van onder de indruk, heb er zelfs de nacht daarop over gedroomd. tja en natuurlijk kriebelt het nu om dan toch misschien... hou me op de hoogte meis, ik zou bijna zo de auto weer in springen om het weer te zien en nu piepend.
maartje, grote zus Isodorus en miss mus

Annika

je bent welkom hoor meis, kun je het verschil zien tussen een paar uur oud en nog geen 2 dagen, want er is net een tweede piepkuiken uitgekomen  :D :D
Helaas lukt het foto's maken niet erg, allemaal bewogen vrees ik.

maartje

super dan toch nog een tweede erbij! als iesje wat minder bezeten was van eten zou ze trots zijn geweest. hoe doen Vledder en Kleintje het samen met de kleintjes, voert ie zijn vaderlijke plicht uit? of zijn ze weer aan het bekvechten?

Annika

voor zover ik het kan beoordelen (kan niet hele dagen opletten) gaat het goed, ze zitten weer dag en nacht samen.
Na het weekend ga ik het blok weer aan de grote kooi hangen (eerst alles schoonmaken) zodat ik meer bakjes met eten kan vullen  ;) enz.

Annika

al een tijd niets meer neergezet over de jongen hier, dus tijd voor een update'je.

Inmiddels hebben beide jongen sinds gisteren het blok verlaten. Ze gaan 's avonds ook niet terug, dus ik heb op de bodem van de kooi het badje gezet met een opengeknipt washandje erin, waar ze lekker warm kunnen liggen.
Verder eten ze zelf ei/krachtvoer papje en trosgierst en heb ik de oudste vandaag zelfs al wat zaadjes zien pellen! En dat terwijl die morgen pas 4 weken oud is  ;D

Het gaat dus hartstikke goed, ze zijn ook erg mooi  :-* (al zeg ik het zelf), beiden dus lichtgrijs, de oudste met lichtblauw buikje (net als Kleintje), de andere grijzig buikje (net als Pucky uit nest 1 denk ik)
Het geslacht ben ik niet zeker van, maar ik denk een man en een pop.
De neusdoppen zijn niet helemaal duidelijk voor me, maar de ene heeft een veel breder kopje dan de ander (net als Joey en Tommy hadden) en is wat rustiger/liever.
Ik weet dat de meesten hier zeggen dat dat niet geslachtsbepalend is, maar uit de ervaring van eerdere nestjes denk ik het toch wel echt. We wachten het af.

Groetjes Annika

Annika

laatste update vermoedelijk :

jong 1 is gisteren opgehaald door Loes. Hij (of vermoedelijk toch zij) heeft een lange reis gehad, ik heb nog niets gehoord (logisch) maar het is vast goedgegaan.
Vervoeren was in zo'n soort knaagdierenvervoersbox met handdoekje erin, ideaal. In eerste instantie ging ie bovenin hangen, maar niet veel later heeft de kleine de trosgierst al ontdekt. Dat zal dus aan het eind van de reis wel opgeweest zijn  ;)

Jong 2 zou vandaag opgehaald worden tussen 11 en 12, maar ze zijn niet geweest ... Misschien komen ze nog, heb net wel de voicemail ingesproken.
Zo niet : dan weten ze niet wat ze missen!!!  Het is nml echt een schatje (in het blok zo fel, nu zo knuffelig en kusjes geven  :-*) Echt super tam, zonder aarzeling op je hand/vinger stappen, echt leuk.

Groetjes Annika

Sara

#52
En zijn de nieuwe baasjes al komen opdagen? Ik hoop van wel want zo'n kans mogen ze toch echt niet laten schieten! :-* Ow ik zie net het topic dat ze niet zijn komen opdagen. Heb je niets mee van hen gehoord dan?
Wel spijtig..
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

loesje

Hoi, even een update van mij. Chica, zoals hij/zij nu officieel gedoopt is ongeacht of het een popje of mannetje is, heeft de reis overleefd (inderdaad, de trosgierst was op aan het einde van de rit) Hij/zij was af en toe wel wat ongeduldig en begon dan druk heen en weer te springen, maar das logisch. Eenmaal in zijn nieuwe kooi kon hij ook niet direct zijn draai vinden en bleef lang klauteren en klimmen, maar toen wij naar bed gingen zat hij/zij heerlijk te snurken met zijn/haar koppie in de veren :-* Vanmorgen is ze met veel moeite op het schommeltje gesprongen (ipv erop te klauteren vanaf d'r stok sprong ze erop vanaf de tralies van de kooi wat dus 9 van de 10 keer mis ging. En van dat schoomeltje is ze voorlopig niet meer afgegaan, maar nu zit ze toch ergens anders. Ze/ hij moet nog erg wennen waarschijnlijk. Heeft ook nog geen zaad gegeten, maar wel trosgierst. Maar dit is nog geen reden tot paniek toch? Als ze morgen nog niet heeft gegeten kan ik proberen wat uit mijn hand te geven. Nou dit was het wel, wij genieten in ieder geval erg van ons nieuwe vriendje. Heb bijna spijt dat ik die andere niet ook heb meegenomen. Erg zonde, dat stel weet niet wat ze missen.

Trippy

Hoii,
Wat leuk dat je zo van je nieuwe vriendje geniet,
Weet niet of die net als de andere ook al tam is maar het is een plaatje,

Groetjes,Ursula