toch weer het blok opgehangen

Gestart door Annika, september 22, 2006, 14:12:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annika

Na de spanning van laatst over mijn lieve schat Kleintje kan ik jullie nu het goede nieuws vertellen dat ik het blok weer heb opgehangen :)
Kleintje's kopje is nog helemaal geel van de vitaminen, zijn vleugeltjes heeft hij helaas nog steeds wat naar beneden :( maar het hevige trillen is over en voor zover ik het kan beoordelen gaat het weer uitstekend met hem ;D

Zoals ik in andere topics al heb vermeld : hij eet, klimt, speelt, rijdt weer tegen zijn balletjes ::) en heeft grootse praatjes :D
Vanmorgen zat Vledder het blok weer te inspecteren en meneer Kleintje zat hele verhalen te vertellen tegen de tralies van de kooi, kuif omhoog en headbangend ...  :-* Ik neem aan dat een pietje met pijn of ziekte niet zo zou overkomen.

Gisteren probeerde hij alweer op Kip te stappen en zag ik Joey op mams Vledder ... Ik heb nu dus twee kooien naast elkaar gezet.

En nu is het hopen dat Kleintje Vledder nog wil, aangezien Kip heftige gevoelens heeft losgemaakt bij hem  ;)

Groetjes Annika

Parkieten-Freak

Hihihihi :P Dat zal me nog wat worden bij jou Annika!
Maar eh...Kleintje lust er wel pap van zo te horen.
Een nieuwe romance met zijn oude liefde Vledder zal hem vast en zeker goed doen.  ;D


Annika

Citaat van: Parkieten-Freak op september 22, 2006, 15:28:10
Een nieuwe romance met zijn oude liefde Vledder zal hem vast en zeker goed doen.  ;D

dat is inderdaad wat ik hoop.

Het enige lastige is nu dat wanneer Kip los is ze op de kooi gaat zitten en lief gaat zitten snavelen met Kleintje, door de tralies dus  :'( ::)  Maar we wachten rustig af en geven ze de tijd, wie weet wat er nog komen gaat.

Joey en Kip moeten in ieder geval meer losvliegen aangezien het kooitje waar ze nu in zitten echt een heel stuk kleiner is dan hun eigen kooi. Beetje sneu, maar twee joekels van kooien naast elkaar kan echt niet (en het geld voor de kooi ook niet overigens). Maar ik denk niet dat ze het heel erg vinden om meer los te zijn eigenlijk  :-X

judithdejong

Hoi Annika,

Wat goed om te horen dat het met Kleintje nog steeds vooruit gaat. Toppertje!!

Enneehh hij lust er van pap hé??!! Smeerkees...hihi.
Succes en ik hoop dat het wat wordt tussen die twee (lees dat dan net of je het over een stel pubers hebt die verliefd zijn, haha).

Groetjes,
Judith

Annika

even een kleine update :

eitjes zijn er nog niet maar ik denk nu wel dat ze er gaan komen  ;D Van de week heb ik Vledder en Kleintje zien paren voor het eerst (en als Kip los en op de kooi zit snavelt Kleintje met haar ...  :o ??? ::))
en Vledder zit nu grotendeels alleen nog in het blok. Je hoort haar weer schoffelen in de houtsnippers net als bij de vorige nesten en Kleintje zit heel vaak voor de opening :-*
Verder vind ik ze nog niet bijster lief tegen elkaar, maar hopelijk gaat dat nog wel komen.
Misschien is het trouwens beter dat dit topic naar broeden gaat  :-X mededelingen lijkt me niet de juiste plaats, sorry.

Groetjes Annika

Sonja

Hoi Annika,

Spannend!!!! :D

Die Kleintje, lekker van 2 walletjes eten, hihhi.

Ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan! ;)

Groetjes, Sonja.

Annika

jaja, het gaat er toch echt van komen. Net geprobeerd wat foto's te maken  ::) en ze gingen gewoon door. Vledder zal wel blij zijn met mijn keuze om ze twee aan twee te zetten  ;D
En ik ben blij met het aankomende nestje. Ben nu al benieuwd hoeveel en wat voor kleur enz ...  :-X

Andrea

Leuk dat er weer een nestje aan komt Annika!!
Ik heb al eens eerder gereageerd op je berichtjes, en toen geschreven dat ik het ook wilde proberen, maar Ik durfde het steeds nog niet aan, omdat ik vond dat ik er nog niet genoeg kennis van had.
Echter, als alles mee zit dan hang ik dit voorjaar ook een nestblok in de kooi. Mijn nieuwe vrouwtje is nu nog niet oud genoeg, dus ik moet nog even geduld hebben.
Succes!!
Groet, Andrea.

Annika

joehoeeeeee, het eerste ei is gelegd !!!  :-* :-X wat een spanning weer  :D

Sonja

Hoi Annika,

Spannend!!!!
Ik ben nu al benieuwd naar de kleintjes. ;)

Groetjes, Sonja.

Ingrid

Gweldig Annika  ;D. Dat wordt weer genieten  :-* :-*.

Chicowen

Heel erg spannend!
Ik ben heel benieuwd naar deze kleintjes.

Groetjes en geniet er maar weer lekker van!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

smartie

Gefeliciteerd met het eerste eitje!

Wat leuk zeg, binnenkort weer kleintjes in huis...  :D

Ik zag trouwens laatst een reportage over vogels en hun vermeende trouwheid aan hun partner. Er werd altijd gedacht dat vogels een van de weinige soorten op aarde waren die hun hele leven bij dezelfde partner blijven. Na DNA onderzoek is gebleken dat dit vaak helemaal niet het geval is. Vrouwtjes houden vaak wel dezelfde 'opvoeder' en paren stiekem ook met andere mannetjes. Waarvan zij vaak ook kleintjes krijgt en deze dan wel door de niet biologische pappa laat opvoeden. Kennelijk wil zij de goede genen van die ene 'stoere' mannetjesparkiet maar ziet ze er niks in om hem ook de kleintjes te laten opvoeden en zoekt ze dus wel de zekerheid van goede verzorging voor haarzelf en de kleintjes door haar oude vertrouwde partner!!!

Joske


Annika

Citaat van: smartie op oktober 02, 2006, 23:44:56
Gefeliciteerd met het eerste eitje!
Ik zag trouwens laatst een reportage over vogels en hun vermeende trouwheid aan hun partner. Er werd altijd gedacht dat vogels een van de weinige soorten op aarde waren die hun hele leven bij dezelfde partner blijven. Na DNA onderzoek is gebleken dat dit vaak helemaal niet het geval is. Vrouwtjes houden vaak wel dezelfde 'opvoeder' en paren stiekem ook met andere mannetjes. Waarvan zij vaak ook kleintjes krijgt en deze dan wel door de niet biologische pappa laat opvoeden. Kennelijk wil zij de goede genen van die ene 'stoere' mannetjesparkiet maar ziet ze er niks in om hem ook de kleintjes te laten opvoeden en zoekt ze dus wel de zekerheid van goede verzorging voor haarzelf en de kleintjes door haar oude vertrouwde partner!!!

interessant ! Nou denk ik niet dat Kleintje de meeste stoere parkiet is  ;) maar haar eigen zoon Joey krijgt ze niet haha.   Dus ja, het een of niets.
En Kleintje, die wil wel nu ie toch niet meer bij Kip kan komen, tssss  :'(

Parkieten-Freak

Spannend Annika! Ik ben benieuwd! ;D


Maur@

Morgen nummer 2 hopelijk. Wat spannend dus vanaf gisteren in principe nog 18 dagen en dan krijgen we weer, joepie, beschuit met zaadjes.

Annika

en ja hoor, het tweede ei is gelegd. Ik merk ze, zodat ik weet wanneer ze ongeveer moeten uitkomen.

Groetjes Annika

Maur@

Overmorgen weer één, geweldig of ze ze hier zelf weer gelegd hebben zo enthousiast ben ik. En wat zo leuk is daar groeien hele kleine, geweldige, piepkuikentjes in. Eerst één cel, dan meer en meer en dan ineens schreeuwen ze om eten. Het is en blijft een wonder van de natuur.

Scotty - Keecko

Hoi Annika,

Wat leuk zeg! Weer kleine kuikentjes  :-* Ik ben nu al benieuwd naar ze, ze worden vast en zeker weer zo mooi! ;) Dat wordt weer een mooie en leuke tijd  :)
@ Maura: Leuk hè, die natuur! :-X Ik vind het zelf heel bijzonder dat zulke lieve beestjes zo kunnen ontstaan!  :-*

Groetjes Ilse