yes!yes!yezzzzz!

Gestart door Toco, september 21, 2006, 18:20:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Toco

Heej iedereen

Eindelijk is het dan zover; Ik heb mijn parkietje!!!! ;D Ik denk dat ik hem Puckie noem. Of Yuki. Ik weet het nog niet.
Ik heb hem vandaag om half 4 opgehaald. Hij was veel eerder uitgevlogen dan gedacht. Hij is nog geen 5 weken. Hij kan ook al zelfstandig eten. Wat een topper! Maar ik heb hem al uit de kooi gehad op mijn vinger en ik kon hem helemaal plat knuffelen en hij ging lekker slapen. En toen ging ik op bed liggen en toe kroop hij lekker onder me. Het was zooo lief!  :-* Helemaal niet zo bang dus  ;D

Ik hou jullie op de hoogte als hij streken gaat uithalen!

Groetjes Margreet

Annika

poeh he, nog geen 5 weken en dan al zelfstandig? Ik vind het knap ... Als een parkietje uitvliegt wil dat niet zeggen dat ie ook direct zelf eet, houd je het in de gaten?
Enne, net als een baby heeft een jong parkietje veel slaap nodig, dus houd dat ook in acht  ;) verder veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Groetjes Annika

lindavengelen

super joh!
Wij hebben onze parkietjes twee weken geleden opgehaald, toen waren ze net 5 weekjes oud! en ook al zelfstandig :)
veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Toco

Ja echt! Het is echt een krachtpatsertje en hij eet al zelf. Tenminste hij eet van de trosgierst ook uit mijn hand en uit zijn bakje. Toen ik hoorde dattie uitgevlogen was kon ik het ook niet geloven. Er was namelijk een probleempje in de voliere en daarom moesten ze hem uit het blok halen en op de grond zetten en kort daarna vloog hij in een keer! Maar hij heeft gisteren dus al een eindje gevlogen dus het is echt waar. Het is echt een schat van een vogeltje. Nu maar hopen dat het zo blijft :D
Ik heb hem alleen nog niet zien drinken, ik maak me wel een beetje zorgen.  :o

Groetjes Margreet

Annika

drinken doen ze heel weinig en waarschijnlijk als jij niet kijkt/niet thuis bent/in de keuken staat/slaapt ...

Let goed op of je parkietje ook zijn gewone parkietenzaad eet (of er dus losse velletjes in of om het bakje liggen)
Ik vind het gegeven dat je parkietje uit het blok is gehaald, op de grond is gezet en binnen een dag zelf is gaan vliegen EN METEEN ZELFSTANDIG IS, een beetje eng ...
Hier is het bij alle nestjes nml nog zo geweest dat de jongen na het uit het blok komen hun eigen zaadjes pas leren pellen door vader vogel. Ze zijn dan dus nog niet zelfstandig.
Hopelijk gaat het met jouw kleine vriend(innet)je echter gewoon goed!

Groetjes Annika 

Toco

#5
Ik zal even extra opletten, bedankt. Ik heb nog even nagevraagd bij de kweker en hij is op 22 augustus geboren dus hij vandaag precies een maand! Maar na een enge vlucht zonet gaf ik hem trosgierst voor de troost en ik zag wat velletjes vallen. Nu kijken of hij ook zaadjes eet. Nogmaals bedankt voor het alert maken. Handig dat er mensen zijn die er zoveel vanaf weten :)

Groetjes

Annika

trosgierst is heel anders dan gewoon zaad, dat laatste is veel lastiger te pellen dus goed opletten!

Safrena

Hey Toco

Als het parkietje op 22 augustug geboren is en nu dus nog maar een maand kan  is het helemaal niet verstandig geweest om het kleintje al bij de ouders weg te doen.
Op deze manier zal het kleintje heel veel terkort komen.
Op de leeftijd van vier weken krijgen ze nog steeds voeding van paps (eventueel bijvoeding als ze net zelf beginnen eten, want ze eten nog niet voldoende) en leert paps hen ook vliegen ect...

De jongste leeftijd is pas zes à zeven weken
Vind het ronduit schandalig en onverantwoord van kwekers die mensen zonder ervaring zulke jonge diertjes al meegeven en daardoor de kleintjes heel veel te kort doen >:(

vele groetjes

Annika

ik ben het wel geheel met Safrena eens, behalve dat ik de leeftijd van weg doen zet op +/- 5.3 - 6 wk maar zeker niet eerder dan dat.
Ik hoop dat het tweede parkietje wel 6 weken bij zijn ouders mag blijven van de kweker.

lindavengelen

ik hoop dat ik mag reageren,
maar ik heb mijn parkietjes met de leeftijd van 5 weken opgehaald, ze waren volledig zelfstandig. Ze waren ook al vroeg uitgevlogen, het bestaat dus wel dat vogeltjes op zo een jonge leeftijd zelfstandig zijn. De ouders van onze parkietjes waren ook erg zorgzaam, ze leerde alles heel snel en ze waren niet meer afhankelijk van papa parkiet!

Ik hoop dat je veel plezier van je parkietje hebt! Bij ons viel het eerst ook niet op dat ze dronken, maar nu af en toe zie je ze een slokje nemen. Dus vrees niet!

Succes ermee!!

Sonja

Hallo,

Vaak is het zo dat parkietjes van rond de 5 weken al wel voorzichtig wat zaadjes proberen mee te eten, maar ze leren dat van de vader parkiet.
In het begin hebben ze meestal nog moeite met het pellen van de zaadjes, het gaat dan nog niet zo makkelijk en snel.
Ze kunnen daarom op die leeftijd nog niet voldoende snel en handig voldoende zaadjes pellen om hun honger goed te stillen.
Daarom is het zo belangrijk dat ze nog niet bij de ouders worden weggehaald, de vader parkiet zal ze nl. zonodig nog bijvoeren. Denk dus niet te snel dat als je een piepjong parkietje wat zaadjes ziet eten, "o, hij kan het zelf". Hij is het alleen nog maar aan het leren, en heeft de bijvoeding van zijn vader nog hard nodig. ;)

Groetjes, Sonja.

lindavengelen

Ja dat snap ik  :) maar ze waren ook al ruim een week uitgevlogen, en ze waren dan ook echt zelfstandig. Ik zou nooit een parkietje nemen die nog niet zelfstandig is, daar zal je dan ook zeker problemen mee krijgen. Maarja het was ook een uitzondering zeiden de mensen waar ik ze gehaald heb, ze waren zelf ook verbaast dat ze zo snel zelfstandig waren. Maaar ze waren het zeker!  ;D

Maarja Toco, succes met je parkietje!

Lijntje

Ik heb mijn parkietje ook gekregen toen hij 4 weken was, ik heb echter wel extra voeding mee gekregen om hem nog een beetje bij te voeren.
Maar zo eigenwijs als parkietjes kunnen zijn, had kiwi (groen-gele op mijn plaatje) daar geen zin in en heeft toen dus ook vanaf 4 weken geen extra voeding meer gehad en het op eigen krachten gedaan. Hij is nu ruim 4 maanden en het gaat super met hem!!  :D
Veel plezier met je nieuwe parkietje!!

Trippy

Hallo,
Jullie hebben hier allemaal gelijk,Maar..
Ik vindt dit erg zielig voor toco (al die negatieve dingen).
Al hebben jullie gelijk.Ik zal het zelf ook niet erg leuk vinden.
Toco ik zal de kweker even bellen en vragen of hij al zelfstandig zaad gegeten heeft.
isdat niet zo dan zal ik je parkietje nog eventje terug brengen naar de kweker :-\ :-\

Vele groetjes en succes,
Ursula ;)

Parkieten-Freak

#14
Citaat van: Trippy op september 22, 2006, 20:00:17
Hallo,
Jullie hebben hier allemaal gelijk,Maar..
Ik vindt dit erg zielig voor toco (al die negatieve dingen).
Al hebben jullie gelijk.........

Vele groetjes en succes,
Ursula ;)
Ik begrijp je bezorgdheid Trippy.
Bedenk echter wel dat het heel erg is als een jong vogeltje sterft doordat het nog niet zelfstandig kan eten.
Dat is pas zielig.
Beter even het zekere voor het onzekere nemen!


Toco

Poeh wat een reacties allemaal. Ik ben blij dat jullie me goed willen informeren. Ik ben nu wel een beetje bang voor mijn parkietje. straks redt hij het niet  :'( Maar de kweker zei dat hij hem al zelfstandig had zien eten. Ik heb hem vandaag op zijn bakje met zaadjes gezet en hij had inderdaad moeite met pellen maar ik heb wel een paar schilletjes gezien. Daarnaast kan hij wel trosgierst eten als de beste. Zit hij nu in een risicofase? Dan moet ik maatregelen nemen. Maar tot nu toe ziet hij er goed uit. Hij heeft al gefloten en geluidjes gemaakt. En hij begint met zijn snavel nu ook alles te verkennen. Ik zal julle wel op de hoogte houden.

Groetjes Margreet

Sara

Mijn Pucky was na 5 weken ook volledig zelfstandig,en het is intussen 'n flink kereltje van bijna 4 maanden. :-* Ik heb hem zelf zaadjes leren eten,ik deed het eerst voor bij mijzelf en daarna hield ik m'n vinger met wat zaadjes op voor hem. Hij had het in het begin wel moeilijk met zaadjes pellen,het ging vreselijk traag.Het leek wel alsof ie niet echt at,maar na 'n maandje kon ie al zaadjes pellen als de beste,en zo kan ie het nog steeds!
Veel succes met je mooie,jonge parkietje hoor! :)

Groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Trippy

Citaat van: Parkieten-Freak op september 22, 2006, 20:09:43
Ik begrijp je bezorgdheid Trippy.
Bedenk echter wel dat het heel erg is als een jong vogeltje sterft doordat het nog niet zelfstandig kan eten.
Dat is pas zielig.
Beter even het zekere voor het onzekere nemen!

Dat is wel waar sorry dacht er alleen even aan hoe ik Dit zou vinden net zo blij en dan pff ;)

Veel sterkte toco Greetz,
Ursula

Toco

heej allemaal

Ten eerste bedankt dat jullie er mij op alert gemaakt hebben dat Puckie misschien nog niet goed zelfstandig kan eten. Nou hij kan het wel maar het gaat heel sloom. Dus voortaan stamp ik aan het aan met zo'n oude kruidenstamper. Zo worden de zaadjes al voor gekraakt. Nou ik zal julle zeggen; hij at dat het een lieve lust was. Hij had vast heel honger. Daarom mega bedankt dat jullie er me op attent gemaakt hebben  ;D. Wie weet wat er had kunnen gebeuren... Daarom; top forum, ga zo door! Het gaat helemaal goed komen, hij zit nu al hele gesprekken met me te voeren. En het is een echt knuffelmonster :-* Hij zit lekker uren op de laptop en dan slaaptie en dan krabbel ik hem af en toe achter zijn 'baardje'.

Allemaal bedankt, ook voor julle bezorgdheid voor Puckie.

Groetjes Margreet

Annika

hartstikke goed dat je de adviezen niet in de wind hebt geslagen en het zaad alvast open gemaakt hebt. Zo zal het voor je kleine maatje een stuk makkelijker zijn. Veel plezier nogmaals met de kleine, maar als ik het zo hoor komt dat helemaal goed  :-*