hoesten?

Gestart door yossie, september 19, 2006, 01:19:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

yossie

Men parkieten sukkelen al een tijdje met hun gezondheid. Het begon met af en toe wat niezen. Vervolgens werd het niezen met vochtverlies. En daarna maakte één van hen (Spirou) een geluid dat ik niet kon thuisbrengen. Ik vermoed dat het hoesten is. Ik heb er een video van gemaakt die je kan bekijken op volgende link:
http://www.youtube.com/watch?v=SrdVzXA_gZ4

Ik ben 3,5 week geleden al naar de dierenarts geweest. Ik kreeg voor 4 dagen antibiotica mee die ik in zo weinig mogelijk drinkwater moest doen. Maar ze bleven niezen en Spirou bleef ook hoesten. Een week later (2,5 week geleden dus) ben ik dan opnieuw naar een dierenarts gegaan. Ik ben naar een andere dierenarts geweest die meer verstand van vogels heeft. Dit keer kreeg ik antibiotica mee die al opgelost waren in de juiste concentratie en moest ik hiervan elke dag 5 ml in het drinkflesje doen (eventueel aanvullen als het op was) en dit gedurende 8 dagen.

Het niezen is ondertussen gedaan, maar het hoesten is er nog steeds. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? En waardoor het veroorzaakt wordt en wat ik eraan kan doen? Is het wel degelijk hoesten (zie video)? Ze krijgen nu zoveel voer als ze willen voor het geval ze misschien wat te mager zijn en moeten aankomen. Bovendien doe ik elke dag BEAVIT B6/B12 multivitamine van beaphar in het drinkwater. Kan het misschien veroorzaakt worden door knabbelen aan de parkietenboom? Ik heb deze gemaakt met een berkentak.

yossie

Kan niemand mij helpen? Ik maak me zorgen en ik hoopte dat iemand mij kon geruststellen. Kan iemand mij vertellen of hij hoest of niet en waardoor het mogelijk veroorzaakt wordt?

mozart

Heb het filmpje bekeken.
Klinkt een beetje net als mijn parietjes af en toe doen.
Kan dan zijn dat ze zich verslikken in een zaadje.
Maar hoe is het parkietje verder? Levendig, actief?