leeftijdsverschil een probleem bij tam maken?

Gestart door Arjanne, september 16, 2006, 22:28:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arjanne

Hoi luitjes,
Ik ben geheel nieuw hier en heb gelijk een vraag.
Ik heb een "oud" (vermoedelijk 7 jaar) grasparkietje overgenomen van een kennis. Deze had er...laten we zeggen...weinig tijd voor. We noemden haar Tweetie. Tweetie was ooit samen met 2 andere parkietjes, maar die zijn zo'n ca. 1 1/2  jaar geleden gestorven. Bij ons kwam mevrouw weer tot leven leek het wel. Ze kwetterde dat het een lust was, maar....ze hing wel als verslaafd voor een spiegeltje, dus dachten wij...ze is misschien wel eenzaam en kochten er een parkietje (manneke) bij. En jawel...het klikte en we zagen Tweetie helemaal opbloeien bij Bobo. Bobo is ongeveer 10 maand oud en erg nieuwsgierig. Dus...proberen tam te maken dacht ik. Het gaat goed, dat wil zeggen dat Bobo vandaag voor het eerst op mijn vinger heeft gezeten (dankzij Gerstenkorn). Maar nu komt het. Tweetie heeft er wel moeite mee dat ik mijn hand in  de kooi doe. Druk bewegend borstkastje en open snaveltje. Wat raden jullie mij aan. Gewoon doorgaan? Misschien leert ze via Bobo dat ze niet bang hoeft te zijn. Volgens mij heeft ze vroeger wel los mogen vliegen, maar of ze echt tam is geweest?????

Groetjes, Arjanne.

Caradow

Tweety is niks gewent en dat zal wel tijd nodig hebben voordat ze jou vertrouwt, maar Bobo begint wel te komen dat zal tweety langzaamaan overtuigen dat het goed is. Zolang je het rustig aan doet en niet te opdringerig bent naar Tweety zal het best wel goed komen. Voor meer informatie verwijs ik je naar de zoekfunctie van dit foryum, dan kom je vast nog ene hoop informatie tegen die je kunt gebruiken  :D

Arjanne

Citaat van: Arjanne op september 16, 2006, 22:28:45
Hoi luitjes,
Ik ben geheel nieuw hier en heb gelijk een vraag.
Ik heb een "oud" (vermoedelijk 7 jaar) grasparkietje overgenomen van een kennis. Deze had er...laten we zeggen...weinig tijd voor. We noemden haar Tweetie. Tweetie was ooit samen met 2 andere parkietjes, maar die zijn zo'n ca. 1 1/2  jaar geleden gestorven. Bij ons kwam mevrouw weer tot leven leek het wel. Ze kwetterde dat het een lust was, maar....ze hing wel als verslaafd voor een spiegeltje, dus dachten wij...ze is misschien wel eenzaam en kochten er een parkietje (manneke) bij. En jawel...het klikte en we zagen Tweetie helemaal opbloeien bij Bobo. Bobo is ongeveer 10 maand oud en erg nieuwsgierig. Dus...proberen tam te maken dacht ik. Het gaat goed, dat wil zeggen dat Bobo vandaag voor het eerst op mijn vinger heeft gezeten (dankzij Gerstenkorn). Maar nu komt het. Tweetie heeft er wel moeite mee dat ik mijn hand in  de kooi doe. Druk bewegend borstkastje en open snaveltje. Wat raden jullie mij aan. Gewoon doorgaan? Misschien leert ze via Bobo dat ze niet bang hoeft te zijn. Volgens mij heeft ze vroeger wel los mogen vliegen, maar of ze echt tam is geweest?????

Groetjes, Arjanne.
Gerstenkorn moet zijn : Trosgierst  ;)  :-[

Bedankt Caradow voor je reactie. Wat voor zoekterm moet ik dan gebruiken in de zoekfunctie?

pbos

Hoi,

Je hoeft niet eens echt een onderwerp in de zoekfunctie in te typen. Je kunt al een hoop informatie vinden in het tabblad gedrag/tam maken, waar je je vraag ook hebt gesteld. Hier staat super veel info over dit onderwerp. Heb inderdaad geduld met je vogels, probeer tweety niet te dwingen. Ze zal je vanzelf wel gaan vertrouwen en dan komt ze wel op je vinger. En ze zal zeker van Bobo leren dat het niet eng is. Heb veel geduld en geef ze veel aandacht en dan komt het zelfs op zeven jarige leeftijd wel goed. Succes...

Groetjes Peter

Trippy

Bij deze even een link van dat ''tam maken''
http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Groetjes,Ursula :p sorry pbos moest het even doen :P