Grit?

Gestart door KiimmBiimm_, september 14, 2006, 18:49:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

KiimmBiimm_

Er staat op de site dat asl je schelpenzand hebt niet extra grit nodig hebt
maar de kweker zegt dat ik dat voor de zekerheid toch moet doen
wat denken jullie hierover moet ik extra grit kopen off hoeft dat niet omdat ik al schelpenzand heb ik ben een beetje verward

Groetjes KiimmBiimm_ :-*  ???

prissie

Hoi!
Ik denk dat het een beetje verschilt per parkietje ook...
Hier scharrelen ze regelmatig over de bodem en ik zorg dan ook dat elke morgen de bodem schoon is, anders kunnen ze namelijk hun eigen poepjes mee eten en dat is niet gezond.
Dus iedere ochtend schep ik de poepjes eruit en kunnen ze gerust wat van de bodem eten, ik heb ook schelpenzand namelijk.
Maar mijn tante bijvoorbeeld heet ook schelpenzand, alleen haar parkietje taalt helemaal niet naar de bodem en gaat daar dan ook nooit zitten of scharrelen, zij moet dus het grit alsnog in een apart bakje erbij geven.
Misschien kun je het in het begin even aankijken en als ie niet op de bodem gaat daar eerst eens wat lekkers strooien, wat trosgierst ofzo, zodat ie weet dat de bodem leuk is en dan gaat ie vanzelf wat scharrelen en zoeken op de bodem en doet ie dat alsnog niet dan kun je voor de zekerheid alsnog een bakje grit extra geven, maar let wel op dat teveel grit niet goed is.
Misschien kan iemand hier nog iets meer over vertellen, maar als ze teveel grit eten kunnen ze volgens mij ook een verstopping krijgen.

Groetjes Priscilla.

KiimmBiimm_

Kan je dan bijvoorbeeld ook schelpenzand in een bakje doen of moet je dan echt grit gaan kopen???

prissie

Grit is wel makkelijk te kopen hoor, net als het zand gewoon in de dierenwinkel.

*Even offtopic, maar wat een vreselijk schattige foto... zo zagen Bello en Bruno er precies uit toen ze klein waren, ook die kleuren, deze word net zoals zij denk ik  :P *