Badje niet nemen

Gestart door waikiki, maart 18, 2005, 15:15:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

waikiki

Mijn parkietje wilt niet in zijn badje... :(
moet hij eraan wennen??? :o
moet ik het badje er altijd aan laten hangen???

waikiki

Parkieten-Freak

Niet iedere parkiet houdt ervan om een badje te nemen.
Dwing hem dus nooit om dit wel te doen.
Je kunt eventueel eens proberen of hij een "douche" met de plantenspuit wel lekker vindt! :P


Jorijn

En anders vinden parkieten het wel is lekker om onder een klein straaltje lauw water te badderen onder de kraan ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

waikiki

bedankt ik zal het eens proberen!!
...

waikiki 8)

Anita & Marisa

Hoi hoi,

Chico vindt zijn badje alleen leuk om er in te kletsen (door het geluid), maar hij gaat er ook niet in badderen. Chico vindt het wel lekker onder een klein straaltje water! Misschien dat jouw parkietje dit ook waardeert  :wink:

Veel liefs,
Anita en Marisa.

waikiki

moet ze dan in de pombak???
Heo krijg ik haar daar in?? :oops:

waikiki 8)

Safrena

hey waikiki


In de pombak :?: In de afwasbak bedoel je

Neen ze moet daar niet in als ze dat niet wil.

Mijn meisjes willen zich ook niet in een badje wassen die doen dat liever in een fonteintje.

Niet iedere parkiet wil zich wassen en dat moet ook niet.
Je kan het ook altijd eve proberen met een plantenspuit gevuld met lauw water

vele groetjes

vBoven

Mijn parkieten "wonen" op mijn kamer. Dus geen stromend water in de buurt. In de douche wel maarja.. daar kennen ze de weg niet. :D

mirjam

Niet elke parkiet houdt van water. Tot nu toe is Joep er ook niet in geinteresseerd, maar ben benieuwd naar de zomer als hij het warm heeft. Denk dat hij de plantenspuit dan wel kan waarderen.  :)

Gr. Mirjam

Jorijn

Als je parkietje in de rui is vinden ze het ook af en toe lekker om bespoten te worden vanwege alle losse veertjes en jeuk :D
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Anita & Marisa

Ja, dit klopt inderdaad Jorijn.
Chico is ook in de rui en hij vindt het ook heerlijk om dan te badderen!
Dit wil hij dus ook in ons glas met drinken  :roll:

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Tim

hehe... parkietjes in de rui... zwijg me ervan... \'k heb er 4 in de rui momenteel... en hun badje hangt daar wel, maar echt badderen doen ze niet hoor... de plantenspuit weten ze te waarderen, maar niet voor lang... ach ja, ze weten wel wat best voor hun is :)

Jojo

Hoi,

Nino vindt het badje leuk om uit te drinken, maar verder niet hoor.
Zo af en toe wil hij graag onder de kraan in de gootsteen in de keuken.
Vaak is dat na het afwassen, dan blijft ze een beetje rondhangen op het aanrecht, zo rond de kraan.
En soms kun je het ook aan haar merken, dan is ze heel druk op het aanrecht.
Paco vindt alles wat nat is nog maar niks, maar hij doet wel alles na van Nino, dus ik denk niet dat het lang meer duurt voor dat ze samen onder de kraan zitten!



Groeten,
Jojo

Renate

Hoi,

Bij mij wilde Joepie eerst ook niet in bad, ik heb toen elke avond
op dezelfde tijd het badje eraan gehangen en nu vindt ze het heerlijk.

Ingrid

Blizzard en Luna vinden het geweldig om in een diep bord op de bank te badderen (hihihihi hoezo verwend  :wink: ). Het feest wordt nog leuker als ik meespetter.
Volgens mij zijn ze wat claustrofobisch geworden, het is natuurlijk ook wel erg krap met zijn 2-en in een gesloten badje. Twee badjes werkt niet omdat ze beiden net in dat ene badje willen.

Gr. Ingrid

janneke

Karel en Casper willen niet in bad, vinden een kraan superinteressant maar willen er niet onder, dus ik moet ze af en toe natspuiten met de plantensproeier. Volgens mij vinden ze dat nu ook wel leuk! Als ik eraan kom met de plantensproeier beginnen ze door de kooi te springen en opgewonden te piepen!! Ik vraag me alleen af of ik dat wel vaak genoeg doe (2x per week) omdat ze last hebben van "roos".

Tanja

Tja dat badje staat er bij mij thuis ook voor de sier bij...  :?  Bertus vindt het wel lekker om onder de straal van de kraan door te lopen, maar schrikt zich iedere keer weer lam als hij dan nat wordt. :D  Het is maar net in welke bui hij is, maar hij gaat er echt niet altijd onder... En ik maar dapper weer elke avond die kraan voor hem openzetten....

Groetjes Tanja

Kuslar

Hi

mijn kleintjes vinden het badje ook niet erg interessant. Cabar is wel erg nieuwgierig ziet sinds kort het badje wel zitten. Ik heb ze probeer met een plantenspuit een douche ze geven maar dat vinden ze ook niets.









____________________
liefs layla, cabar en gülcan

flow

hallo iedereen,
je kan ook bladeren nat maken (zorg er voor dat het geen giftige zijn

Sonja

Hallo,

Mijn parkietjes spelen af en toe met de kraan, vooral Pucky vindt dat leuk.
Joepie is er altijd als de kippen bij, als ik 's avonds het eten voor onze 3 konijntjes klaar maak.
Ze krijgen dan groenvoer e.d. wat ik altijd eerst goed afspoel in een zeef. Joepie springt daar graag middenin, en
vindt het heerlijk om op deze manier te 'badderen'.
Natuurlijk vergeet hij tussendoor zeker niet om van al dat lekkers het nodige te proeven! :lol:

Groetjes, Sonja.