Nog een uutje of drie...

Gestart door Dick uit Aruba, juni 17, 2005, 20:10:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dick uit Aruba

...en dan ga ik mijn twee nieuwe grasjes ophalen bij de dierenwinkel.  :rolleyes: Ze zijn al gekocht en betaald, maar ik zit nu in de "baas zijn tijd" en kan dus niet zomaar naar huis. :oh:

Wederom twee geweldig mooie mannetjes. 1 die gaat "Sushi" heten, en de ander "Tobal" = afkorting voor toverbal.  :P

Keetje, mijn arme meisje, had immers op 7 juni het leven gelaten, en Dotje, mijn graafgrage meisje, gaat binnenkort bij een kweker in de volière. Zodoende zijn er twee plaatsen vrijgekomen en....jawel...Sushi en Tobal komen nu mijn volière onveilig maken.  :D

Foto's zullen natuurlijk niet uitblijven.

Mijn hart bonst van opwinding...ik zit maar op mijn klokje te kijken... :D

Sonja

Hoi Dick,

Spannend he? :D
Leuk, dat je straks weer 2 grasparkietjes erbij hebt!
De namen zijn al veelbelovend.....ik ben erg benieuwd naar foto's van deze 2 bofkontjes die bij jou komen wonen!

Groetjes, Sonja, enne......sterkte met het wachten! ;)

Ingrid

En Dick? Zijn je nieuwe parkietenvrienden al gearriveerd?? Ze boffen maar om bij jou te mogen wonen. Ik ben benieuwd naar de foto's!!

Gr. Ingrid

Dick uit Aruba

Inmiddels heb ik de grasparkietjes opgehaald en zitten nu in de volière. De zien er ietwat gehavend uit omdat ze met velen in een veelte kleine kooi zaten voor veelte lange tijd. Parkiet Tobal heeft zelfs een klein wondje aan zijn vleugeltje van een vechtpartijtje in de winkel en Sushi een bijna genezen wondje op z'n schedeltje. (Tja...dierenwinkels)
Hoe dan ook, deze verblindende grasjes hebben het water en voedsel gevonden en rusten nu lekker. Ik heb in de gaten dat vooral Tobal erg diep slaapt.
Enkele foto's staan van hun online.

Sushi lings, Tobal rechts.

 

Carla

't zien der heel mooie parkieten uit. Allee zo is de bende weer voltallig  :lol: Veel gelluk met de nieuwe vogeltjes

Jorijn

Mooie vogeltjes Dick  ^^

Ik weet zeker dat ze vanaf nu de tijd van hun leven zullen hebben ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Sonja

Hoi Dick,

Wat een mooie parkieten zijn Sushi en Tobal! :D
Ze gaan bij jou een fijn en gelukkig parkietenleventje tegemoet! :P

Veel plezier met deze twee lieve schatjes!

Groetjes, Sonja.

Safrena

hey Dick

Wat een prachtige schatjes zijn het

Je hebt weer twee lieve zieltjes gelukkig gemaakt een goede thuis bezorgt  :D

vele groetjes

Parkieten-Freak

Aaaah wat leuk Dick! :D
Weer 2 nieuwe parkieten erbij!!! Ik zal zo een naar de foto's gaan kijken.
Leuke namen trouwens!!!! :P


Missa

Amaaai wat zijn ze schattig, hopelijk zijn het zulke lieverdje zoals ze er uit zien!!!!
Ik wens je er zeeeer veel plezier mee en veel vriendschap!!!!
groetjes Missa

Dick uit Aruba

Even een kleine update:
Ik bemerkte dat Tobal wel een erg vermoeide parkiet was. Zijn vleugeltjes lagen niet mooi op zijn rug maar hingen meer langs zijn lichaam. Hij sliep ook diep en vaak. Hij heeft het natuurlijk zwaar gehad in het kooitje in de dierenwinkel. Hij knapt wel met de dag op. Zijn vleugels liggen nu wel op zijn ruggetje...hij wordt dus sterker, fitter. Extra groente, fruit en eivoer doen wonderen. Hij is ook in de rui, kost natuurlijk ook veel energie.

Voor de rest zjin Tobal en Sushi twee dotjes die lekker goed meedoen met hun 18 andere vriendtjes en paar vriendinnetjes. Leuk he?

Foto's? http://www.bikebird.com/html/mijn_foto_s_6.html#TOP

Ingrid

Hoi Dick,

Let maar op, over een tijdje zijn ook Sushi en Tobal helemaal "opgelapt". Met jouw goede zorgen komt dat helemaal goed en zullen ze net als je andere vogels er prachtig verzorgd uitzien. Ze boffen maar met jou.

Gr. Ingrid

Dick uit Aruba

Laat ik nog even een update plaatsen over mijn twee nieuwe parkieten, Tobal en Sushi.

Sushi miste vanaf de aankoop zijn lange staartveren. Er zijn vele redenen dat ze die kwijt kunnen raken en ik maakte me daar ook niet zo zorgen over. Tobal en Sushi zijn ruiend gekomen, zoals een stuk of zeven andere in de volière, dus dat komt allemaal wel weer goed mag ik aannemen.

Nu een uurtje geleden besloot ik om de hele bups weer eens goed nat te spuiten met de plantenspuit. Toen ze allemaal goed nat waren vloog Tobal naar de bodem, maar kon niet meer omhoog! Toch enigszins geschrokken trachtte ik Tobal te motiveren om omhoog te komen maar tevergeefs. Hij kon gewoon niet meer vliegen!

Ik vond dit erg vreemd omdat hij wel vloog toen hij droog was. Ik heb hem opgepakt en z'n vleugeltje gespreid. De oorzaak werd mij snel duidelijk. Tobal is een keertje gekortwiekt geweest. Hij heeft daarna een rui gehad, maar heeft nog niet voldoende veren teruggehad om nat te kunnen vliegen. Ik had hem op een stokje gezet vlak bij het voer en besloot om een uurtje later te komen kijken.

Inmiddels aardig opgedroogd maar nog niet helemaal, kan hij weer vliegen en met veel moeite hoogte maken. Arme Tobal! Zo zielig om hem zo hulpeloos op de bodem te zien zitten. Als hij klaar is met deze rui, zal zijn vliegvermogen hopelijk weer voldoende zijn hersteld.

Maar goed, ze maken het goed en doen vrolijk mee met iedereen. Hier nog een paar foto's van hun van vandaag (aleer ik met de plantenspuit kwam)

Dick.

Parkieten-Freak

Ah, wat sneu voor Tobal, hopelijk ruien deze pennen snel en kan Tobal snel weer normaal vliegen, ook als hij een beetje nat is.!
Heb inmiddels weer even naar de foto's gekeken, wat heb je toch een prachtige parkieten Dick! :P


Kuslar

hi

Mooie parkieten heb je gekocht en mooie foto. Ik kijk altijd met veel plezier naar je foto's.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst. :D  ^_^

Dick uit Aruba

Dank jullie allemaal voor de altijd positieve reacties. Het is al bekend dat ik enorm trots ben op elke individuele parkiet. Toen ik er 1 had, 2 had, 3 had of 24 heb, hun welzijn gaat me altijd zeer van me hart.
Iemand zij op een ander forum "Grasparkieten Forever!". Daar ben ik het nu eens helemaal mee eens.