Kropziekte....

Gestart door Carl, september 09, 2006, 20:26:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Carl

Hallo allemaal,
Wij hebben op dit moment onze twee parkieten zitten, Ricky die al helemaal tam is en honderd uit kletst. Zeer gezellig dus, maar ik wilde er nog een vriendje bij en dat heb ik afgelopen dinsdag gedaan, ik heb de stoute schoenen aangetrokken en heb een vriendje voor ricky gehaald. Helaas kwam ik er donderdag achter dat er iets niet goed met hem was, hij was zeer stil en duf. Ik vertrouwde het zaakje maar niks en ben naar de dierenarts gegaan, hier bleek dat onze nieuwe vriend genaamd Japie, de kropziekte heeft. Hij heeft op dit moment antibiotica en ik hoop dan ook echt dat Japie er boven op komt, hij krijgt nu twee maal daags antibiotica en hij heeft een warmtelamp bij zijn kooi staan zodat hij flink kan aansterken, tenminste dat hoop ik dan. Hij is wel af en toe aan het fluiten en hij eet ook wel wat, maar ik vraag me eigenlijk af wanneer je echt kan zien dat zo een beestje weer een beetje de oude kan worden. Hebben meerdere van jullie het meegemaakt, ik weet dat parkiet Winnie het ook heeft gehad en dat die binnen twee dagen al weer flink was opgeknapt. Maar bij Japie is dit echt nog niet het geval, ik weet ook wel dat het tijd nodig heeft maar kan iemand mij een indicatie geven hoe lang Japie nodig zou kunnen hebben om er boven op te komen. Ik vind het namelijk zo zielig en ik probeer het hem ook zo veel mogelijk naar zijn zin te maken. Om de paar dagen maak ik ook zijn kooi schoon dat leek mij beter. Ik bedoel als wij de hele dag ziek in bed liggen verschonen we ook 1 keer in de paar dagen het bed.... Maar als iemand nog goede adviezen heeft om het echt goed aan te pakken dan hoor ik dit graag.

Groetjes MIRJAM, RICKY en JAPIE

Karin

Hoe gaat het nu met Japie? Enige advies dat ik kan geven is er goed op letten dat hij in ieder geval wel blijft eten en drinken en zodra het toch even weer wat minder gaat meteen weer zo snel mogelijk naar de dierenarts.

Via de link kun je een artikel lezen op de website van Dierenkliniek Oog in Al over een parkiet, waarvan het slijmvlies van de krop gezwollen en ontstoken was.
http://www.ooginal.demon.nl/vogel.html