Nog steeds niet uit kooi,,

Gestart door *Z*, september 09, 2006, 15:09:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

*Z*

Hallo allemaal

SIMARIK (parkietje van ons) wilt niet uit zijn kooi.
Als ik voor zijn deurtje zit en met hem praat, komt hij meteen op mij af en luistert mee.
Hij komt dan ook langzamerhand dicht bij mijn mond. Zo kunnen we dan wel uren praten.
Dan laat ik mijn hand, vinger zien voor het deurtje en dan springt hij al weer naar zijn andere stokje.
Hoe moet ik hem uit zijn kooitje krijgen. Zal hij dat vanzelf gaan doen als zijn vleugels weer zijn gegroeid?
Als we hem zelf er met moeite uithalen zie je gewoon dat hij zich niet op zijn gemak voelt en zoekt zijn kooi weer op.

Als iemand een paar tips heeft wil ik dat wel graag horen!!

Groetjes,

steffef

hey
eingelijk zolang hij niet op je vinger komt zitten kun je hem beter in het kooitje laten want ik heb mijn eerste parkiet direct laten vliegen en tja die is dus niet hand tam en ik heb die maar in een kooi gezet met andere vogels ik heb het verkeerd gedaan toen nu had ik een nieuw nestje en begon ik hier te zoeken hoe ik ze tam moest maken via de website en zo wist ik dat ik eerst het vertrouwen moest krijgen in de kooi dus ik denk dat je beter je vogeltje op je vinger leert zitten neem wat eten in je hand dan komt hij meschien wel af zo deed die dat bij mij toch en nu komt hij zonder eten af hij gaat zelfs op mijn schouder zitten
groetjes

judithdejong

Hoi *z*,

Kijk is op deze link: http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php
Staat heel goed hoe je je parkietje het beste uit de kooi kunt halen. Misschien kun je hem dus lokken met trostgierst door dat op je hand te leggen, uiteindelijk wordt je vriendje wel nieuwschierig en win je zijn vertrouwen.
Geduld is een schone zaak zeggen we maar.

Succes,
Judith

*Z*

Jahooo vandaag was ik aan het eten. Ik draai me om en wat zie ik SIMARIk speelt boven zijn kooitje. Ohh ben zo blij dat hij eindelijk vanzelf uit zijn kooitje is. En hij was ook helemaal niet oplettend zoals normaal, lekker rustig aan het spelen.

Dan is dit probleem alweer opgelost  ;)