verschillende zaadjes, belangrijk ??

Gestart door *Z*, september 08, 2006, 23:51:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

*Z*

Hey,

Ik vroeg me eigenlijk iets af!
In de dierenwinkel zie ik van die kleine verpakkingen met zaadjes erin. Meestal staan er plaatjes van fruit afgebeeld en staat er bijvoorbeeld iets van honing op. deze hebben ze in veel verschillende soorten.
Is het belangrijk dat parkieten af en toe zo iets moeten krijgen?
En moet je dat mengen in hun normale voer?
Het zou wel fijn zijn als iemand hier over iets kon vertellen.

Groetjes zeynep

karin v h

Hallo Zeynep,
Nou het is niet nodig maar het verkoopt wel leuk!
Als ze goede voeding krijgen en fruit heb je dat allemaal niet nodig.
Maar als je daar perse je geld aan uit wilt geven kun je het in de bakjes doen van het eikrachtvoer of mengen door het zaad.
Maar het is alleen om de portemonee van de dierenwinkel te spekken ;D
Misschien is er iemand anders met een andere mening dan hoort Zeynep dat graag.
Groetjes karin

budgie

Ik ken al die pakjes. De mengsels zien er erg aantrekkelijk uit, maar werden hier NOOIT gegeten. Ik heb alle verkrijgbare soorten geprobeerd. Het kan natuurlijk goed zijn dat er andere parkieten bestaan die het wél lekker vinden en ik denk dat je het in zo'n geval zo nu en dan mooi kunt gebruiken als verantwoord snoep.

*Z*

ja inderdaad ze zien er erg aantrekkelijk uit!
Maar als ze er een beetje tussen hun andere zaadjes krijgen kan het toch geen kwaad?
Het valt dus wel onder snoepgoed.

karin v h

Nee het kan ook geen kwaad maar het is zonde van je geld. Ik heb het idee dat je een aantal zakjes gekocht hebt :P
Doe ze dan door het zaad, ben benieuwd of ze deze er tussen uithalen.
Groetjes karin

*Z*

 :D Heb ze nog niet gehaald, ik dacht even van laat ik maar eerst informeren op forum.
Toen parkietje voor het eerst bij ons was kreeg hij zo'n staafje in zijn kooi met fruit. Hij had hem echt binnen 2 dagen op. Hij at niet van zijn zaadjes. Later begon hij gewoon van zijn zaadjes in het bakje te eten. Het bleek dus dat hij even moest wennen. Nou heb ik vorige week weer zo'n staafje opgehangen en hij zit er bijna nooit meer aan, is nog helemaal heel.
Hij eet nou gewoon standaard zaadjes, dus vond ik die zakjes wel interessant als iets extra's!

Ze hebben echt van alles heb nog zo'n staafje gehaald dat speciaal is om te eten als ze in de rui zijn.

budgie

Ik zou zo'n snoepstaafje niet permanent in de kooi laten hangen. Het is beter om het af en toe gedurende een korte tijd te geven, zodat de parkiet er een paar hapjes van kan nemen. Ik vind dat er teveel zoetigheid in snoepstaafjes zit en koop ze daarom nooit. Dan kun je beter die kleine pakjes speciale voermengseltjes aan je parkiet aanbieden als een soort 'snoepje'. Tenminste: als hij ze lust ..... En ach, als je per keer een derde theelepeltje zou geven, doe je best lang met zo'n klein pakje.

Nina

Ja ik heb ze ook, laten we eerlijk wezen. Een zakje zaadjes met jodium en een zakje zaadjes met levertraan. Het is hier wel een lekkernij, jemig, ze doen er een moord voor! Ik geef dat soort dingen eigenlijk nooit omdat er dikwijls veel te veel suiker en/of honing in zit. Dit viel nog mee en ach - voor die 75 cent per zakje. Ze krijgen het echt heel weinig.