Berichtje van Coco en Ukkie

Gestart door Caradow, september 08, 2006, 22:55:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caradow

Wij willen even laten weten dat wij heel erg blij zijn met onze aanwinst! Wow wat een supermooie voliere hebben wij vanavond gekregen dankzij Meltjuh en haar vriendin (sorry je naam is ons even ontschoten) :-[

Het ging allemaal zo snel, het een moment dachten wij dat we misschien een kansje maakten op die mooie voliere op het prikbord en nog geen 3 uur later staat hij al in huis! Ok, de baasjes moeten hem nog in elkaar zetten en dan zal het ook wel heel even duren voor we er aan gewent zijn en echt blij worden, maar toch! :P

De baasjes zijn ook dolgelukkig, zeker omdat jullie zo lief waren om de voliere te komen brengen, achteraf had deze ook niet in de auto van onze baasjes gepast...

Dames bedankt!!!!!!!!!! SUPER!!!!!! :-*

Maur@

Wat leuk. Ik zag het bericht, klikte erop en las dat hij al weg was. Super dat je hem hebt gekregen. Nu nog in elkaar zetten en ze hebben een paleis.

Parkieten-Freak

Fijn Caradow! ;D Het moet heerlijk zijn voor je vogeltjes, zo'n lekkere ruime vliegkooi! ;)


Caradow

Ja echt wel! Al zullen ze daar zelf nog wat langer over doen om dat te beseffen :P  En ze zijn normaal altijd los hoor als we thuis zijn en dat zal ook zo blijven, maar nu kunnen we ook met een geruster hart een keer wat langer weg, in de wetenschap dat ze ook in de kooi de ruimte hebben om te fladderen.

Caradow

De voliere staat! In elkaar gezet is ie nog veel groter dan we dachten :P dus dat was even ene probleem met waar hij moest komen te staan, maar hij staat.. deels ingericht met de spullen die we er bij hebben gekregen en de komende dagen gaan we stukje bij beetje de bekende dingen uit de kooi in de voliere overplaatsen. Zo kunnen ze rustig wennen en merken dat dat echt van hun is. Tenzij ze het lef al eerder hebben om uit zichzelf te gaan kijken wat dat voor paleisje is, dan kan de kooi eerder de kamer uit.



Meltjuh

hahaha ;D Graag gedaan hoor! Vond het erg gezellig en bedankt voor de gastvrijheid!

Wat zullen die 2 een super lux leventje gaan leiden! Daar doe je het allemaal voor heh :D en ze hebben het al zo goed ;D...


Ben benieuwd naar de foto's!

marretje

Wat een prachtige voliere hebben jullie gekocht en wat een ruimte. Ik weet zeker dat ze het erg naar hun zin zullen krijgen. Die van ons zitten nu 2 en halve week in een binnenvoliere en die wilden de eerste week niet eens de voliere uit. Ze hebben het erg naar hun zin en ik ook met alleen maar kijken wat ze doen. Ik ben benieuwd naar eventuele foto's. Veel plezier met de voliere.

Caradow

Gisteravond zijn ze verhuist.... ze zijn de voliere voorzichtig aan het verkennen, maar die voerbak he.... heeeel anders dan ze gewent zijn... Ik heb het gevoel dat ik ze makkelijker over kon zetten op pellets, dan dat ze aan de nieuwe voerbak komen... gisteravond hebben ze dan nog wat trosgierst gegeten, en vandaag wel een hapje van de komkommer genomen, maar de voerbak.... Ach... het zal wel goedkomen zodra ze echt hongerig worden....

Het is een hele overgang voor ze, van kooi naar voliere.. de tralies zijn vertical ipv horizontaal en nu zitten de horizontale delen wel vrij dicht op elkaar, maar het is nog even glijden af en toe en daar komt bij, met de ruimte die ze hebben is het makkelijker om te vliegen dan te klimmen, dat begint er al wel een beetje in te komen. Dat het een heel stuk verder vallen is als je uitglijdt op je zitstok, daar is Coco ook al achter... nu valt ze zacht op de houtsnippers, maar ze had echt zoiets van jeeeee dat was een eind! ze wist ook niet hoe snel ze weer boven moest komen. Ze zitten alleen nog maar in de bovenste helft van de voliere en daar alleen hebben ze al zo veel meer ruimte dan in de kooi. Voor zover ze nu gewent zijn lijken ze het wel goed naar de zin te hebben... Nu alleen nog eten.....



Caradow

een vlotte update er achteraan...

Ze hebben zojuist zitten bunkeren en blijven nu OP de bak zitten, alsof ze bang zijn dat ik de bak weg haal :P

Danielle

Wel lux zo'n grote voilere voor 2 vogeltjes. je verwend ze goed  ;D