SPOED! Toko zit op de bodem van de kooi en blijft schuin omhoog kijken!!

Gestart door Redguy, september 07, 2006, 18:03:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Redguy

Hij zit daar maar sinds vanmiddag en  kijkt schuin omhoog!! reageert nergns op en is nog wel bij kennis

WAT MOET IK DOEN IK BEN IN PANIEK!

Meltjuh

Heel makkelijk: zo snel mogelijk naar de dierenarts!

Het zou een hersenbeschadiging kunnen zijn of iets aan zijn evenwichtsorgaan (oorontsteking?)
Zorg dat je parkietje donker en rustig zit maar ga in iedergeval snel naar de dierenarts!

Parkieten-Freak

Allereerst: niet in paniek raken, daar heeft niemand wat aan.
Als je vogeltje zijn kopje gefixeerd houdt in een bepaalde richting, zou hij een hersenschudding kunnen hebben.
Wellicht is hij of zij gevallen?
Lees onderstaande tekst even door, bij "hersenschudding".
http://www.parkietenfreak.nl/ziektengtmm.php
Beterschap!


Redguy

ik ben net direct naar de da geweest, en ik heb hem in laten slapen. ik zit hier maar te janken.
ik heb gefaalt naar mijn gevoel, hij was broodmager en ik wist dat niet. hij had al zijn eten opgegeten en hij dronk goed. maar het is nu over, ik heb gefaalt. z'n ogen tolde in z'n schedeltje toen de da hem nog vitamine probeerde toe te dienen maar hij was te mager. ik ben zo verdrietig!
ik heb hem 6 jaar met liefde verzorgd en ik ken hem al vanaf dat ie int nestblok zat!! ik mis z'n baldadiheid nu al. het voelt alsof ik hem heb vermoord...

Andrea

Voel je niet schuldig!!  Parkieten laten vaak in een laat stadium pas zien dat ze ziekjes zijn, hierdoor heb je dit niet altijd in de gaten. Bovendien zijn de vogels zo vatbaar, dat als ze eenmaal ziek zijn, het erg snel kan gaan. Ik weet hoe je je voelt, heb dit pas ook gehad bij mijn parkietje, zo machteloos en schuldig voelen.... maar echt, is niet nodig. Door naar de dierenarts te gaan, heb je goed gehandeld, en je best gedaan.
Heel veel sterkte toegewenst, Andrea.

Parkieten-Freak

Ach wat vreselijk nou! :( Wat is het toch een droevige dag vandaag.
Het is inderdaad heel erg naar als je je grasparkietje in moet laten slapen! Toch moet je het niet zien als falen Redguy, de scheve stand van de nek kan ook door andere oorzaken zijn ontstaan. Je kunt nu eenmaal niet alles voorkomen, vogels kunnen ernstig ziek worden en vervolgens sterven.
Je schreef dat je vogeltje broodmager was, waarschijnlijk was hij al langere tijd ziek.... :(
Veel sterkte in ieder geval!




budgie

Och Redguy,
Wat een ontroerend berichtje. De tranen sprongen in mijn ogen. 'Z'n ogen tolden in z'n schedeltje ....' Ik heb er geen woorden voor om je te zeggen hoe erg ik het voor jou en je parkietje vind. Wat een verlies! Maar je hebt hem toch naar beste weten en kunnen, verzorgd? De dierenarts zal het inslapen wel de enige juiste oplossing hebben gevonden, dus er is geen sprake van 'moord' hoor. Maar heeft hij je ook verteld waarom je parkietje dan zo mager was? Jij bent vandaag al de derde die ik sterkte toewens. Het is vandaag wat dat betreft maar een trieste dag ...

Redguy

waarschijnlijk komt het omdat ik hem xtravital heb gegeven, om hem eraan te laten wennen heb ik er nog gewoon voer doorheen gedaan, misschien at hij toch te weinig..

*Z*

Ohhh neee, wat erg!
Ook bij mij sprongen de tranen in mijn ogen  :(
Het zal moeilijk zijn om dit verlies te verwerken, ik wens je heel veel sterkte

Ingrid

Heel veel sterkte met het verlies van je gevleugelde vriendje  :( :(.


Idske

Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

judithdejong

Ook van mij heel veel sterkte met het verlies van je lieve vriendje.

En ook van mijn kant voel je niet te schuldig, het kan zo snel gaan. Wat PF ook al zei eigenlijk.

Nogmaals sterkte,
Judith

marretje


Brenda

Heel veel sterkte met dit verlies... en onthoud... NIET JOUW SCHULD!

Annika

ook van ons heel veel sterkte gewenst met dit grote verlies!  :(

Safrena

Hey Redguy

Wat erg voor je dat je je parkietje hebt moeten laten inslapen :'(

Wil je dan ook heel veel sterkte wensen met het verlies

vele groetjes

Sonja

Hoi Redguy,

Wat ontzettend verdrietig dat je je kleine parkietenvriendje hebt moeten laten inslapen. :(

Heel erg veel sterkte met het verlies van je makkertje.

Groetjes, Sonja.